Nemáte na jednu služobnú cestu?

Denne cestujem diaľnicou z Piešťan do Bratislavy a späť. Siedmy rok. Zažil som tam kde-čo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Pravidelné pondelkové zápchy medzi Sencou a Bratislavou spôsobené primárne nedisciplinovanými vodičmi, sekundárne spôsobené nedisciplinovanými zvedavými vodičmi – divákmi, ktorý namiesto urýchlenia uvoľnenej cesty sledujú havarované autá a spôsobia svojou nepozornosťou daľšie reťazové nehody. To isté sa pravidelne deje v piatok na opačnej strane. Nie presne na opačnej strane, ale v úseku Senec – Trnava. Nemám presné štatistiky. Ale je to tak, určite. Kľudne sa aj stavím. Videl som aj orálny sex za jazdy. Ten šofér letel pekelne rýchlo. A všeličo iné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie o tom som však chcel.V 30. týždni správca diaľnice rekonštruoval niekoľko 100 m povrchu vozovky medzi Sencom a Trnavou, asi 3-4 km pred Zelenčom. Svojím nezabezpečeným počínaním určite dokázal naštvať, a to som použil veľmi nesmelé slovo, najmenej stovky, určite tisíce vodičom a členov posádok áut, plížiacich sa krokom niekoľko kilometrov v neznesiteľnej páľave k miestu, kde môžu konečne obísť stavenisko a pokračovať normálne v ceste. Počas čakania, ktoré sa vyšplhalo až na hodinu musel človek veľakrát prehltnúť fakt, že cez odstavný pruh ho obehol nejaký bezkrký spoluobčan alebo celkom iný, obyčajný spoluobčan, alebo iba hňup. Ešte že vymysleli klimatizáciu. V návale hnevu sa človeku vynorí otázka: To ozaj nemáme na jednu služobnú cestu? Pre pracovníka, ktorý plánuje uvedené aktivity. Stačilo by, aby sa v aute odviezol, resp. jeho niekto odviezol a on nech sa dobre pozerá okolo seba. Stačila by trasa Bratislava-Brno-Plzeň-Mníchov-Salzburg-Viedeň-Bratislava. Na čo by sa mal zamerať:

SkryťVypnúť reklamu
  • Že informačné tabule sa nestavajú bezúčelne, ale vedia poskytnúť veľa užitočných informácií(informačné tabule v okolitých štátoch)

  • Že obmedzenie dopravy sa dá pripraviť, zúžiť zostávajúce pruhy a na nich znížiť rýchlosť(CZ, D, A)

  • Že výmena koberca sa dá realizovať v noci systémom frézovanie-príprava-nový koberec tak, že ráno pôjdu vodiči po novej cesty bez obmedzenia premávky(Viedeň)

  • Atď, atď,...

Alebo možno stačí rozmýšlať, resp. urobiť anketu na webe, nápadov sa nájde určite neúrekom.

Je ale absolútnym grobianstvom nechať šoférom uvariť sa vo vlastnej šťave počas čakania v zápche. To za toto platíme diaľničné poplatky a cestnú daň? Je určite zaujímavé pracovať s rozpočtom, aký má správca spomínanej cesty. Netreba ani dlho, stačí jedno funkčné obdobie spriaznenej vlády. Nezávidím Vám to. Naoplátku ale myslite aj na nás...

Juraj Bielik

Juraj Bielik

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kritizujuci pragmatik. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

41 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

713 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
SkryťZatvoriť reklamu