Vzorec na úspešnú social game

Hrám sa rád a veľa. Fakticky, ak sa pozriem úprimne spätne na môj život, s veľkou pravdepodobnosťou som "prehral" viac ako pol roka z neho. Ako plynul čas a telenovela striedala telenovelu, môj PC zostarol. Hrania som sa však vzdať nechcel. Sociálne siete ma zasiahli plnou ranou a s nimi aj fenomén nazývaný social games. Čakal som príbeh, zápletku, vraždy a strielanie...proste všetko, na čo som bol doposiaľ u hier zvyknutý. Čo som však dostal? Ovce, teliatka, nefunkčnú reštauráciu, kde všetci pracovníci odpadajú od únavy po 3 hodinách a jednu pofidérnu rybku v akváriu. Akým princípom sa riadia tieto hry, presnejšie, podľa akého vzorca sa stávajú úspešnými?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Počet ľudí hrajúcich social games sa v roku 2009 pohyboval okolo čísla 250 miliónov hráčov, v roku 2008 to bolo len 50 miliónov. Medzi najpopulárnejších tvorcov hier patria spoločnosti Playfish, Zynga, Playdome a MindJolt. Vzorec na úspešnosť hier je jednoduchý:

ÚSPECH = JEDNODUCHOSŤ + KLONOVANIE + VIRALITA + FREEMIUM BUSINESS MODEL

Jednoduchosť - aj na strane tvorby hry, aj na strane používateľov. Intuitívne ovládanie, nenáročnosť na hraciu platformu. Len tak pre zaujímavosť, vytvorenie novej hry trvá približne 3 až 7 mesiacov, náklady na vytvorenie $100 000 až $300 000.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klonovanie - ak ste patrili medzi skalných fanúšikov Atari a Nintenda, systém tvorby nových social games je vám celkom blízky. Spoločnosti neustále vydávajú evidentne klonované hry. Ľudia radi hrajú niečo, čo už poznajú z minulosti a ak to má aj vylepšenia (novo klonované hry obsahujú to, čo ich predchodcom chýbalo), tým lepšie. Ako jeden z mnohých príkladov Zynga vydala Café World, ktorý sa nápadne podobá na Restarant City od Playfish.

Virálny marketing - šírenie samočinnou reprodukciou, za pomoci sociálnych sietí, blogov, updejtov, návrhov, wall postov a podobne. Hry propagujú jedna druhú, keď spustíte jednu, hneď na vás zaútočí reklama na ďalšie štyri.

Skryť Vypnúť reklamu

Freemium model - ponúka používanie hry zadarmo, zatiaľ čo si máte možnosť kúpiť si za reálne peniaze vylepšenia - v tomto prípade virtuálne peniaze, ktoré potom použijete na vylepšenie svojej pozície v hre. Zinga má v súčasnosti viac ako 230 miliónov aktívnych hráčov (väčšina hráčov hrá viac ako jednu hru, preto to číslo). Koľko môže zarobiť použitím freemium modela sa dozviete tu - Krutá pravda o Farmville

Priamy vzťah s používateľmi - na rozdiel od klasických hier, výhoda tvorcov social games je priamy prístup k užívateľom ich produktov. Nápady, podnety a návrhy na vylepšenia sa tak dostanú bez použitia sprostredkovateľa priamo k tvorcom.

Skryť Vypnúť reklamu

Na tento rok sa odhaduje tržba z týchto hier na približne 1 miliarda dolárov. Čo k tomu dodať? Ako príklad existencie "nového marketingu" by sa ťažko hľadala lepšia ukážka. A tak to aj treba brať. Ja osobne som rád, že mi ešte idú Lemmingsovia a na internete som videl k stiahnutiu nové leveli, takže...-)

Pre zaujímavosť, toto je 5 najpopúlárnejších social games na Facebooku. (čísla predstavujú registrovaných hráčov)

1. FarmVille 82,157,932

2. Café World 30,142,515

3. Texas HoldEm Poker 28,602,015

4. Mafia Wars 25,264,431

5. Happy Aquarium 24,427,534

Juraj Récky

Juraj Récky

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Even with my eyes wide open,I can´t see a thing Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Róbert Ďurec

Róbert Ďurec

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

6 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

682 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Skryť Zatvoriť reklamu