V tomto kontexte by som chcel poukázať na štúdiu podľa ktorej v roku 2040 v Nemecku nebude moslimská menšina, ale k moslimskej viere sa bude hlásiť viac obyvateľov Nemecka ako ku kresťanskej. Pritom však tento nárast nebude predstavovať len prílev imigrantov z arabských krajín, ale dochádza k tomu že aj „domáci“ Nemci konvertujú na islam.
V súčasnej dobe sú v Nemecku len 3 percentá Moslimov a už teraz si s nimi nevie na kresťanských koreňoch postavená spoločnosť rady. Problém zahalených žien tvorí len špičku ľadovca. Moslimovia tvoria uzavretú komunitu, ktorá sa len s veľkými problémami etabluje do kresťanskej spoločnosti.
Ak by teda nastal prípad, že by sa do euroústavy dostala zmienka o kresťanskom bohu a o tom, že Európske spoločenstvo je postavené na kresťanských hodnotách , ako by pristupovala najsilnejšia ekonomika EÚ k tejto zmienke? Už len fakt, že by bola fakticky moslimská by spôsoboval značné problémy. Preto sa mi vidí veľmi nezodpovedné v kontexte týchto faktov dovolávať sa zmienky o kresťanskom Bohu v preambule Euro ústavy. Ústava by mala byť nadčasová, vyjadrovať základné zásady na ktorých stojí celá Európa. Ak by sa aj nenaplnil scenár s Nemeckom, v prípade ak by prešla zmienka do preambuly zaujímavé by bolo prípadné postavenie Turecka.
Už len na príklade pracovného práva je možno vidieť prípadný budúci rozpor. Tým, že by bola presadená zmienka o kresťanstve priam automaticky z toho vyplýva, že nedeľa sa považuje za deň pracovného voľna ( aj keď prípady zo západnej Európy dokazujú snahu zrušiť nedeľu ako deň pracovného voľna). Ak by sa však Nemecko stalo moslimskou krajinou určite by boli tlaky presadiť iný deň, ktorý považujú moslimovia za deň pracovného voľna (ospravedlňujem sa za nevedomosť ktorý deň majú moslimovia voľno).
Ak by sa naplnil scenár s Nemeckom ako s moslimskou krajinou predstavovalo by to nielen politický, právny ale aj ekonomický problém. Na príklade Bangladéša je to jasne vidieť. Vplyvom toho, že je Bangladéš moslimskou krajinou najdlhšia pláž sveta zíva prázdnotou. Keď si to premietneme do Nemeckého príkladu, každoročné nájazdy Nemcov na španielske a talianske pláže by boli tatam.
Na základe týchto faktov je zrejmé, že presadenie odkazu v preambule by bolo značne krátkozraké riešenie, ktoré by v budúcnosti prinieslo podstatne viac negatív ako pozitív.