ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu

Písmo: A- | A+

aj keď by preplatky mohli zasielať na účet. Na ich faktúrach a marketingových prvkoch komunikácie to vyzerá, že chcú, aby si človek dal posielať peniaze na účet... Skúsila som to.

Najprv v roku 2018. Za odmenu som dostala dokonca darček z lekárne, a celá spokojná som sa považovala za modernú ženu, ktorá si vie sama online vybaviť, že si nemusí preplatky chodiť vyzdvihovať na poštu.

V roku 2019 som sa so spotrebou energie rozšupla a za fakturačné obdobie som mala nedoplatok. Na jar 2020 som si v rámci prebytku aktivít v rámci lockdownu skontrolovala aj nastavenie zasielania preplatkov na účet. Ešte raz som na mojom ZSE konte zadala číslo bankového účtu, dokonca aj mimoriadna splátka hypotéky sa vtedy dala vybaviť online, tak si hovorím, hádam tentoraz už tá moja žiadosť o zmenu spôsobu zasielania preplatkov prejde. Zmenu účtu mi potvrdili aj e-mailom.

Pár mesiacov neskôr mi zo ZSE poslali mail o tom, že mi ďakujú, že som zodpovedná a platím za elektrinu bankovým prevodom, a môžem dostať aj preplatok naspäť na bankový účet, nemusím chodiť na poštu.

Už trochu namrzená som im odpísala, že mám nastavené zasielanie preplatkov na účet. A že im ďakujem, že pracujú s aktuálnymi informáciami a nepridávajú zbytočnú prácu sebe ani mne.

Zo ZSE mi odpovedali, že mi ďakujú za informáciu. Potom v septembri poslali súhrnnú faktúru, kde bola informácia o spôsobe doručenia preplatku stále poštová poukážka.

V mojej odpovedi už bolo jasne vidno frustráciu. Na online ZSE účte som skontrolovala, že moje dve žiadosti z mája 2020 a mája 2018 sú úspešne spracované a v hornej časti stránky dokonca svieti informácia o úspešnom vybavení moje žiadosti. Úspešnú zmenu som si aj telefonicky overila. V októbri som našla v poštovej schránke – poukážku na výplatu preplatku. Nahnevalo ma to, ale mailovej komunikácii so zamestnancami zákazníckej starostlivosti som ešte stále bola slušná.

Odpoveďou ZSE bola e-mailová informácia o žiadosti o zmenu vyplácania preplatku a potom potvrdenie o zmene.

Je začiatok septembra 2021 a prichádza súhrnná faktúra od ZSE. Mám preplatok. Všimnem si na nej, že spôsob zasielania preplatku je... poštovou poukážkou.

Zasa píšem ZSE. Žiadam ich o zmenu a prikladám snímky obrazovky z našej predchádzajúcej komunikácie v priebehu rokov. Hovorím, že mi už dochádza trpezlivosť a žiadam ich, aby zmenu naozaj dôsledne vykonali.

Informujú ma, že žiadosť prijali a spracujú ju. Znovu mail o zmene podmienok na zmluvnom účte. Ospravedlnenie a ubezpečenie, že samozrejme, že moju žiadosť spracovali. Po predchádzajúcich skúsenostiach si dovolím vyjadriť pochybnosti.

 20. september 2021. Otváram poštovú schránku. Je v nej poukážka na výplatu preplatku.

Ja kľudne na tú poštu zájdem, aj v čase stúpajúceho počtu nakazených deltou, ale odteraz budem veľa a nahlas hovoriť o neschopnosti ZSE vybaviť na X krát takú jednoduchú záležitosť, akou je zmena spôsobu zasielania preplatku. Aj keď nie som veľkou odberateľkou a môj odchod od ZSE táto firma nepocíti, začnem si hľadať iného dodávateľa elektrickej energie. Nechcem už ani halierom prispieť na kopec ľudí, ktorí roky neboli schopní moju úplne normálnu a opakovanú žiadosť vyriešiť. Tie výzvy v mailoch, na stránke, na faktúre na zmenu spôsobu z poukážky na účet, to už začínam brať ako cynický pokus o hranie akejsi formy. Mojich 5 neúspešných pokusov, zakaždým potvrdených ako úspešne vybavených, ma nepresvedčilo, že majú o zákazníka, prípadne jeho zdravie, záujem. Ak ste ich zákazníkom, ste si istí, že dôverujete spoločnosti, ktorá má problém s takou jednoduchou vecou? Keď zlyháva v tomto, v čom ďalšom zlyháva, ale tvári sa zodpovedne? V čom ďalšom hrá formu?

Skryť Zatvoriť reklamu