Staré známe, ale stále krásne Roháčske plesá

Je veľa vecí, čo ma na Slovensku hnevá. Teda, je len pár vecí, s ktorými som na Slovensku spokojná:) Ale to, čo má Slovensko určite obdivuhodné je práve príroda. Ten vzduch, ktorý dýchame v prírode je pre mňa - ako mestského človeka - drogou, ktorú si musím dopriať vždy, keď je to možné.

Inak tomu nebolo ani teraz. Tento rok sme si vybrali za cieľ našej cesty ďalší kúsok Západných Tatier, a to práve Roháče. Za týždeň, ktorý sme sa v tejto oblasti rozhodli stráviť, sa ani zďaleka nedalo stihnúť všetko to, čo sme si naplánovali. Kto je však na Roháčoch a nevidel plesá, ako keby tam ani nebol:) Práve preto jeden z prvých výletov viedol smerom na Roháčske plesá.

Na tento výlet sme si vybrali jedno krásne „ráno", čiže vyšli sme asi o jedenástej:)

Ideálne je na tento výlet ísť z parkoviska pod Chatou Zverovka. Na parkovisko nie je problém sa dostať, vedú tam dosť jednoznačné šípky a značky. Parkovné stojí tri eurá, ale je tam dosť miesta a ujo s parkovným vám dáva aspoň aký taký pocit, že auto bude aj po výlete na tom istom mieste.

Z parkoviska vedie červená značka k prvému stanovisku. Cesta je po „asfaltke" lemovaná pohľadom na kopce Západných Tatier asi polhodinku až k stanovisku Rázcestie na Adamculi (1183 mn.m.).

Od tohto bodu sa môžeme rozhodnúť postupovať dvomi smermi. My sme sa rozhodli ísť ďalej po červenej značke. Ako som neskôr zistila (keďže späť sme šli naopak) - tento smer je ideálny pre rodiny s deťmi, starších ľudí a kancelárske typy nášho typu:) Trasa je týmto smerom trošku dlhšia, ale má miernejšie stúpanie.

Od Rázcestia na Adamculi pokračujeme ďalej po asfaltovej ceste až k bývalej Ťatliakovej chate (1373 m.n.m.). Táto chata je síce v rekonštrukcii, ale poskytuje všetky potrebné služby - posedenie, občerstvenie a toaletu.

Ďalej vedie zelená značka, výstup je mierny a pohľad na terasovito sa vynárajúce roháčske plesá nádherný.

Stúpaním hore sa dostaneme až k poslednému roháčskemu plesu (Horné alebo Štvrté roháčske pleso 1719 m.n.m.).

Od tohto bodu sa môžeme naspäť vrátiť takisto dvomi smermi - tým istým, dole po zelenej značke - alebo ako sme zvolili my - po modrej značke opačnou stranou zase k Rázcestiu na Adamculi.

Ako som spomínala, my sme schádzali dole opačnou stranou, pretože sme chceli vidieť aj Roháčsky vodopád, čo rozhodne stálo za to.

Celý tento výlet nám trval asi 4 hodiny. Počasie bolo najskôr pekné, neskôr prišlo osvieženie v podobe jemného dáždika a ešte vyššie začalo liať ako z krhly:) Tu by som chcela spomenúť, že stále dookola „omieľaná" potrebná turistická výbava nie je na škodu. Napriek dažďu bol tento výlet krásnym zážitkom, možnosťou urobiť si pár ďalších fotiek do fotoalbumu a nadýchať sa sviežeho vzduchu, ktorý si v týchto teplých dňoch snažím pripomenúť:)

cesta na Ťatliakovu chatu

Ťatliakova chata v rekonštrukcii

Ťatliakovo pliesko

Tretie Roháčske pleso

priezračná voda roháčskych plies

Štvrté (Horné) roháčske pleso

značka pri polednom roháčskom plese

Roháčsky vodopád

Karola Pavlíková

Som normálny mladý človek, ktorý pracuje a stále verí, že poctivou prácou sa človek môže mať raz dobre:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené