stihnem teraz si odbehnúť, vykonať večernú hygienu a pod. Avšak v nedávnych dňoch sa jednému môjmu známemu z Bratislavy stalo čosi, čo ma prinútilo sa nad zmysluplnosťou reklamy zamyslieť a začať ju brať vážne. Isto ste väčšinou postrehli reklamu istej banky, ktorej kampaň sa veľmi podobala na uvádzací šot tretieho mobilného operátora. V reklame bežal záber na fotoaparát a text v približnom znení:„Už čoskoro Nokia s foťákom. Zadarmo.“ Následne sa ozval ženský hlas: „Keď dávajú, berte!“ A tu je príčina a kameň úrazu môjho známeho. Dňa 20. februára mi zavolal a posťažoval sa na udalosť, ktorá sa mu prihodila. Spolu sme potom konzultovali ďalší postup. Známy si pred dvomi týždňami uchvátený reklamou zakúpil presne taký istý mobil s foťákom. (Zaujímavé, že zadarmo nebol.) Nosil ho všade so sebou a v práci si ho nechával voľne položený na stole. Veď taký výdobytok techniky mu bolo ľúto schovávať, ešte sa ošúcha a občas, keď mu padol zrak na mobil, tak srdiečko poskočí nad dobrou kúpou. Ako sa stalo, ako nie, musel od stola odísť asi na 10 metrov a vtedy neznámy, mladý, vyholený muž si spomenul na reklamný spot: Nokia s foťákom zadarmo, natiahol sa a telefón zmenil majiteľa. Pretože skutočne doba ide dopredu, tak aj túto udalosť zaznamenala priemyselná kamera. Roztržitý mladý muž telefonuje svojím mobilom a v druhej ruke drží zmienený známeho telefón. A čo napadne človeka v takej chvíli. Uteká vec oznámiť na políciu. Čo ak sa tam ten zmienený mladý muž zastaví a prinesie telefón, ktorý v roztržitosti pod vplyvom reklamy niekde vzal a už nevie kde... No doba je ťažká a paradoxne na oddelení mali plné ruky práce – deratizéri, ktorý dezinfikovali priestory od nevítaných návštevníkov. Tak prísť o telefón a obohatiť svoju hlavu o parazitujúce malé potvorky, tak to radšej nie. Práve preto sme sa rozhodli, že cestou blogu oslovíme verejnosť a dúfam aj toho mladého muža – viď foto priemyselnej kamery, že tento telefón už nebol v rámci reklamnej kampane „keď dávajú, berte!“ a jeho majiteľovi je za jeho Nokiou veľmi ľúto. Veru reklama sa neoplatí podceňovať!
Vplyv reklamy „Keď dávajú, berte!“
Reklama vládne svetom. Doteraz som ju podceňoval a bral na ľahkú váhu. Veď jasne, v reklamách sú často výrobky, ktoré sa zle predávajú, keď treba začať predávať nejakú potravinu, odrazu sa v rámci skrytej reklamnej kampane zjavia odborné články, ktoré vychvaľujú tú-ktorú potravinu, ako pomaly zázračný všeliek. Ako náhle dôvod predaja pominie, odrazu sa zistí čosi škodlivé. Reklamu som doteraz bral ako obťažujúci prvok najmä pri sledovaní napínavých televíznych programov, no keďže je tých napínavých programov už akosi poriedko,