Zlý alebo žiadny signál

Pamätám si časy, keď sme pre posunutú analógovú anténu museli zmobilizovať celú rodinu, aby sa situácia s nefungujúcimi televíznymi kanálmi napravila. Otec šteloval na streche domu, ja som ho z nádvoria usmerňovala a mama prepínala programy. Predstava, že po zavedení digitálneho systému riešenie technických porúch bude v rukách na slovo vzatých odborníkov, znela lákavo. Situácie po prechode na nový spôsob vysielania ukázali, že nie je všetko zlato, čo sa blyští.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nová generácia si na technologické výdobytky nemusela zvykať, zrodila sa prakticky spolu s digitalizáciou. Starší ľudia s tým majú väčší problém, čo je prirodzený dôsledok toho, že novodobé médiá sú pre nich svet nový a neobjasnený. Učiť sa za chodu je príliš hrboľatá cesta na to, aby éru digitánych médií zvládali sami bez pomoci.

Ukážkovým príkladom môže byť porucha DVB-t prijímača. Reálny prípad zo života: pán vo veku okolo sedemdesiatky zapne televízor a na obrazovke sa objaví chybové hlásenie zlý alebo žiadny signál. Televíziu sleduje každý večer a chce, aby sa chyba napravila čo najskôr, ale nápis na obrazovke mu nič nehovorí a nevie, čo si počať. Čo v tomto prípade urobí? Zavolá mladšiemu príslušníkovi rodiny v nádeji, že mu pomôže. Ten samozrejme podľa opísaného problému vie, o čo ide, ale je v práci, takže sa situácu snaží vyriešiť nadiaľku cez telefón. Zavolá call centrum poskytovateľa a stav nahlási. A tu je kameň úrazu, pretože operátorka potrebuje základné údaje o prijímači, aby mohla ďalej navigovať používateľa. Komunikácia teda zlyháva a nespokojný pán si musí na vybavenie počkať.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V lepšom prípade si informácie o prijímači vedia seniori nájsť sami, ale nie každý je v týchto záležitostiach zručný. Vytiahnite koaxiálny kábel, nadiktujte číslo SMART karty, skontrolujte konzolu... Pre seniorov sú tieto názvy zväčša španielska dedina, a tak nasleduje dlhý telefonát s operátorkou, ktorá sa im snaží vysvetliť slovo po slove. Ak sa v prijímači nezistí porucha, dá sa nedostatok odstrániť aj bez návštevy technika. Nebolo by však jednoduchšie posielať k starším používateľom odborníka hneď, aby sa na poruchu pozrel osobne?

Riešenie vád cez "mediátora" v osobe mladšieho člena rodiny sa obvykle o dosť predlžuje. Poskytovateľ by sa prostredníctvom zavedenia pohotovejšej reakcie vyhol zdĺhavému vybavovaniu a opakovaným volaniam a získal by spokojnejších zákazníkov. Postoj starších ľudí by bol zároveň pozitívnejší a neľakali by sa hneď i pri menšej chybe v systéme. Ak sa obzriem späť, myslím, že niet nad rodinnú súdržnosť, ak chceme starým rodičom pomôcť sfunkčniť nefungujúce televízne kanály pre zlý alebo žiadny signál...

Nikola Koložová

Nikola Koložová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na jednej lavičke som sa raz dočítala: "Ak sa nudíš, sprav čiarku." A za tým milión čiarok. Mala som chuť priložiť ceruzku k spoločnej tvorbe a odvtedy sa čoraz častejšie venujem písaniu. (nielen čiarok) Zoznam autorových rubrík:  Ľudské teploMediálna výchovaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu