Je potrebné aby poisťovák ľudí „otravoval“ pretože inak ľudia nemusia dostať možnosť uvedomiť si, že nie je poistka ako poistka skôr, ako príde k poistnej udalosti, pri ktorej im "zlá" poisťovňa nevyplatí to čo by potrebovali. Je jednoduchšie spontánne sa o poistenie nezaujímať, než by mali zase počúvať nezrozumiteľné a manipulatívne reči nejakého poisťováka ...a napokon kde je záruka, že nestretnú horšieho než bol ten predtým? ...a načo by menili? – veď poistený sú ...a kopec iných dôvodov prečo zakryť oči a uši :(
V dnešnej dobe, keď väčšina ľudí „chce všetko – a hneď“ nie je ťažké uspieť „poisťovákom“, ktorý Vám sľúbia nadštandardné výnosy v poistkách, ktoré Vám skrátia o polovicu splácanie hypotéky, ktorú Vám samozrejme vybavia....po krásnych grafoch v ktorých Vám ukážu ako Vaše peniaze zarobia samé na splatenie hypotéky po 15 rokoch Vás ani nenapadne zapochybovať o tom, do akej miery je čo garantované... „ veď ten pán je v obleku – tak snáď vie čo hovorí“ a navyše sa mi „to“ páči ...potom je samozrejme v konkurenčnom boji ťažké uspieť tým, čo Vám na rovinu povedia ako je to s investovaním v životnej poistke – pretože ich pravdu o tom, že hypotéku si budete musieť zaplatiť sam ...alebo že poistenie nie je nič viac ako poistenie – takmer nikto nechce počuť.
Veľmi náročná, je najmä cesta k tomu, aby sa dobrý poisťovák, stal známy a odporúčaný pre svoje kvality. Tými hlavnými sú podľa mňa zrozumiteľnosť a jednanie na rovinu. Aj keď dobrý poisťovák tieto kvality má, nie vždy sa dočká odporúčania od svojich klientov, pretože odporúčať poisťováka je zatiaľ v našej spoločnosti vnímané skôr obťažujúco.
Viem ale, že sa zvyšuje počet ľudí ktorý odporučia dobrého poisťováka a pomôžu tak svojim známym dostať sa k poistkám ktorých významu budú rozumieť, a zbaviť sa tých ktoré nezmyselne zaťažujú ich rozpočet.
Stojí za to položiť si otázku, či to za čo si platím v poisťovni je zároveň to, za čo si v skutočnosti chcem platiť, alebo je to len niečo čo mi vnútil niekto v obleku pretože „je to dobré“. Stojí za to položiť si otázku či má význam vypočuť si ďalšieho poisťováka aj keď už poistku mám. Dajte možnosť každému poisťovákovi ktorý Vás otravuje s ponukou ukázať čo v ňom je – je predsa jednoduché povedať mu na záver – Ďakujem nemám záujem :)
Robiť túto prácu zodpovedne, znamená každodenný boj s nekalými obchodnými praktikami niektorých „kolegov“, a samozrejme podávaním zrozumiteľných a neskreslených informácií o výhodách aj nevýhodách poistiek potenciálnym zákazníkom.