Nepál 5 Chitwan a odlet

Chitwan a K!thmandú.

Deň 8
Nosorožce, slony a krokodýli.
Chitwan je džungľa na juhu nepálu. Bolo to nebezpečné územie nikoho a tak tu neboli bitky o hranice. Teraz ľudia múdro nechali územie zvieratám, Za nimi časom nakoniec dotiahli aj turisti. Bývali sme v mestečku Sauraha, kde bolo množstvo hotelov a obchodov, ale žiadne cesty. Vypadalo to tam ako v Jablonke na trhu v 93ťom, len bolo teplejšie. Kupodivu nie o moc. V kultúrnom dome mali folklórne vystúpenie také ochotnícke. Zato tam bolo kopec turistov každý deň. Ráno sme sadli do džípov a vyrazili za plot na safari. Keď do rezervácie tiekol potok, tak v plote bola osadená mreža, aby plastový bordel zostal za plotom. Ako u nás pod osadami. Šikovné riešenia sa uplatnia všade. Plot zjavne fungoval a my sme sa ako v Jurskom parku posúvali hlbšie do praveku. Videli sme tigrie stopy a bol zrejme nažratý, lebo partička domácich si vybehla pokosiť trávičku do džungle... Potom autá zastali a sprievodcovia ukazovali, aby sme boli ticho. Z krovia vybehlo malé nosorozča a za ním tank tváriaci sa, ako jeho mama. Spolusediaca pani začala kričať ako sa bojí a ťahala ma za ruku, v ktorej som mal kameru. Keď dinosaury prebehli, tak som roztrasené video mohol vypnúť. - A dúfam, že mi to pošleš. - Bola jej prvá veta...
Cestou von vybehko sloníča rovno ku mne a strčilo mi chobot pomedzi nohy a začalo šnorchlovať v batohu. Bolo to roztomilučké. Po chvíli dobehla aj ddospelá samica a to uz bolo, akoby mi po nohách ťahali hasičskú hadicu s teplou vodou, ale stále to bolo milé. Cítil som sa ako priateĺ zvietatiek, ktoré ku mne prichádzajú. Cez potok umývali slona, tak sme sa pridali. Akurat som komentoval že konečne vidím čistú vodu, keď som zakopol o chlpatý kmeň. Ale to nebol kmeň, bolo to zdochnuté teliatko. Slon bol vyvalený vo vode a mŕtvoly ho netrápili. Vzali sme si okruhliaky a začali ho drhnúť. Jeho pohonič vzal do ruky kus betónu a škrabal ho ním za uchom. Slon začal chrochtať od rozkoše. Nechali sme umývanie na odborníka a znova sa brodili potokom. Teľa už medzitý odplávalo.
Ešte sme sa mali ísť voziť loďkou po rieke. Našli sme ich parking a nastúpili na nalodenie. Loďky boli vydlabané z jedného kusa kmeňa ako koryto s mini stoličkami. Korpulentnejšie dámy pri usádzaní zavrteli ťažiskom a ostatní mali čo vyvažovať. Rieka bola tichá, čistá a plná zvukov džungle okolo. Domáci gondolieri nás postrkovali palicami a my sme na brehu minuli prvého malého krokodýla. - Ooo! - Vytiahlu sme mobily a začali fotiť. Minuli sme skupinku troch väčších a neskôr piatich. Potom prišli malé pereje a pod nimi čakala početná skupinka nedočkavých potvor veľkých ako kravy, že čo im to pripláva na obed. Vysypať sa tu, boll istý koniec. Voda sa zase upokojila a zo skupinky sa oddelil jeden superjašter a plával rovno ku mne. - Ideš, ty beštia. Ja nie som priateľ zvierat! - Vykrikoval som na potvoru. Náš gondolier ho našťastie bachol palicou po hlave, krokodýl sa zmenil na ponorku a už sme ho nevideli. Keď sme prirazili k brehu, tak sme vyskákali veľmi svižne. - Fantastický zážitok! - Zhodli sme sa. - Idete ešte raz? - No zabudni!
Po ceste z džungle sme prešli okolo parkoviska domá ich sloníc. - Ó aké máte šťastie! - Spustili domáci. - Ronaldo prišiel z lesa pozreť svoj hárem.- Ronaldo bol veľký slon, ktorý prišiel skontrolovať slonice a svoje malé ratolesti. V pláne mal hlavne urobiť ďalšie.

Vecer v trhovisku skapal pes, tak som si sadol s chlapcami sprievodcami Ramom a Sajléšom na vodnú fajku. Ja som si dal sveter, oni boli ako všetci nepálci v zimných bundách, rifľoch so sandálmi naboso. Odrazu chlapci prestali fajčiť a tvárili sa, ako abstinenti. - Strýko nás nesmie vidieť! - Strýka to našťastie prestalo baviť, rubol do seba jeden rum, sadol na motorku a odfrčal. Chlapci si doniesli pivko, vytiahli cigarety a zapálili si. - Ronaldo už robí dzigi-dzigi.- prehodil jeden a spolu vybuchli smiechom, akoby mali trinásť. Obaja mali duše čisté ako zrkadlo....

Deň 9
Rozlúčka s Nepálom.
Znova sme autobusom zdolávali 150km 6 hodín cez obrovské rokliny a stúpali sme do hlavného mesta. Tak ma napadlo, že ak chce niekto frajeriť s autonómnym vozidlom, tak nech ho najskôr pošle z jednej strany Kátbmandú na druhú. Ak tam príde, tak ten systém funguje. Ale moc by som sa divil, keby áno
Večer sme si sadli aj so Shailshom na večeru. Študoval IT, ale sekol s tým a chce robiť sprievodcu. Pochválil sa mi že si našiel dievča a sprisahanecky dodal, že si ho našiel sám. Rodine ho predstaví radšej neskôr. Počká tak rok- dva. Ale sú moderní, tak určite budú súhlasiť. Veď je z tej istej kasty... Ešte sme skočili ku predajcovi kobercov na kávu a ten nám porozprával o svojej rodine. Keďže sa v ňom moslimský obchodník nezaprel, tak v rámci biznisu prehodil, že ak budeme chcieť, tak nám bez problémov koberec pošle domov. Poradil nám, aby sme sa prešli ku kráľovskému palácu. Už bývalému. Objavili sme modernú výstavnú ulicu pomerne čistú a s chodníkmi. Žiaĺ, bola len jedna. Tak už len dostavať zbytok krajiny... Shailesh sa na letisku opýtal, že kedy next prídem do Nepálu. Povedal som, že v next živote. Bol hinduista, tak by tomu mohol uveriť.
-Dáme trek na Anapurnu. Vezmi kamatátov, bude sranda. - No nešlo sa mi ľahko. Jeden Nepál za život je málo.

Bolo mi smutno, až kým ma nezrovnal cirkus s letiskovými kontrolami. Našťastie dôstojnícke dýky v kufri odišli. Potom nám prikázali na check- ine vyzuť si topánky a jeden mladý nepálec spôsobil rozruch medzi turistami, lebo mu neskutočne smrdeli nohy. Mal si vziať tie sandále. Ale hneď nám bolo vesešie. Odlepili sme sa zo zeme a Nepál nám milostivo zamával odhaľeným pohľadom na nekonečný hrebeň hôr, ktoré boli takmer na dotyk od nás. Tak zbohom Kriváň. Ešte že máme ten náš.

Ladislav Kucharik

Tvorca obydlí a sprievodca stopárov po svete. Tvorba v oblasti architektúra, interiér, foto, texty, literatúra. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné