ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !

...alebo pachuť víťazstva marketingu nad zdravým rozumom

ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je piatok večer... Vonku sa ochladilo, média sa predbiehajú v scenároch kolapsu nemocníc po 30. novembri, spôsobeného výpoveďami lekárov a následným zrútením systému zdravotnej starostlivosti na Slovensku... Spoločnosť sa stále viac posúva do stavu totálnej depresie a ja vám ponúkam krátke zamyslenie pri šálke teplého čaju na tému prehry zdravého rozumu v hospodárení štátnej VšZP nad „fúkaním marketingovej bubliny“ a budovaním osobného imidžu jej predstavenstva z verejných zdrojov. K tejto úvahe ma priviedli dve správy, ktoré som si prečítala tento týždeň na stránkach VšZP a UDZS.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Začnem záverom svojho blogu „HUDBA HRÁ A TITANIC SA POTÁPA“, zo dňa 8.októbra 2022: „Koncom septembra skončila prepoisťovacia kampaň na zmenu zdravotnej poisťovne. Možno má predstavenstvo VšZP „tajné“ informácie a pribudlo im 200 tisíc poistencov, to by ospravedlňovalo obrovské náklady na reklamu aj megalomanskú konferenciu a ja by som sa v tej chvíli s pokorou ospravedlnila. Indície a moje pocity však hovoria o opaku...“ „HUDBA HRÁ A TITANIC SA POTÁPA“ - Ľubica Hlinková - (blog.sme.sk)

A tu sú spomínane správy:

„VšZP zostáva najväčšou zdravotnou poisťovňou na Slovensku. Od nového roka u nás privítame 61 288 nových poistencov, čo je oproti vlaňajšiemu výsledku prepoisťovacieho obdobia nárast o takmer 12 %. Pozitívny výsledok uplynulého prepoisťovacieho obdobia reflektuje zvyšovanie kvality existujúcich služieb, zavádzanie nových elektronických služieb a neustále vylepšovanie mobilnej aplikácie. Podpísal sa pod neho aj profesionálny servis a náborové aktivity zabezpečené kolegami na pobočkách i v teréne, na desiatkach eventoch zameraných na starostlivosť o zdravie a šírenie osvety prevencie. V nie poslednom rade zaň vďačíme úspešnej kampani, ktorá posilnila pozitívne vnímanie značky, rozhýbala Slovensko a zvýšila záujem ľudí o prevenciu,“ hovorí generálny riaditeľ VšZP Richard Strapko. VšZP zaznamenala historicky najvyšší počet príchodov nových poistencov | VšZP (vszp.sk)   , (22.11.2022)

SkryťVypnúť reklamu

Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ďalej len „úrad“) v tomto roku eviduje 213 395 prihlášok na zmenu zdravotnej poisťovne. Akceptovaných bolo predbežne 180 399 prihlášokneakceptovaných bolo 32 996, počet neakceptovaných prihlášok oproti minulému roku klesol.“ Zo správy vyplýva, že zdravotná poisťovňa Dôvera zaznamená v budúcom roku prírastok 13 250 poistencov, Union očakáva prírastok 6 701 poistencov a pre VšZP je reálne, štátnou autoritou potvrdený úbytok -19 951 poistencov. Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 180-tisíc ľudí – Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (udzs-sk.sk)  , (22.11.2022)

SkryťVypnúť reklamu

Čítate dobre a vaše oči vás neklamú... Pán riaditeľ nás presviedča o pozitívnom výsledku, UDZS tvrdí pravý opak. Výsledkom niekoľko miliónovej reklamnej kampane VšZP a deklarovaného zvyšovania kvality služieb je strata takmer 20 000 poistencov. Áno, úbytok poistencov zaznamenala VšZP aj v minulosti ale nikdy nebol sprevádzaný vyhodením niekoľkých miliónov EUR, utratených na reklamu, marketing a odmeny prepoisťovacím agentom. Už vôbec nie aktívnou manipuláciou verejnosti, podsúvaním účelových informácii a dát. Krutou pravdou je, že katastrofálne hospodárenie nového vedenia VšZP prináša adekvátne ovocie! PO NÁS POTOPA III - Ľubica Hlinková - (blog.sme.sk)

SkryťVypnúť reklamu

Prepoisťovacia kampaň nastavila zrkadlo, „kráľ je nahý“ a generálnemu riaditeľovi, ktorý si od svojho príchodu „kupuje“ cez reklamu a média imidž mimoriadne úspešného manažéra, nezostáva iná cesta ako manipulácia a zavádzanie. Pán riaditeľ „nabehol na vlastné vidly“! Prečo? Odpoveď spolu so mnou nájdete v etickom kódexe VšZP...  eticky_kodex.pdf (vszp.sk)

Čítajme spoločne :

„VšZP dbá na to, aby všetky procesy a činnosti ktoré vykonáva, boli v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, zaužívanými obchodnými zvyklosťami a dobrými mravmi.“

„VšZP kladie vysoký dôraz na konzistentnosť slov, sľubov a následného konania. Neuprednostňuje ciele jednotlivcov a v prípade, ak by to malo znamenať porušenie základných morálnych alebo iných hodnôt spoločnosti, ani ciele organizácie.“

„VšZP pri každej vykonávanej činnosti dbá na to, aby konala pravdivo, férovo, čestne, spoľahlivo a zodpovedne voči svojim poistencom, akcionárom, partnerom zmluvných vzťahov, orgánom verejnej moci a iným osobám vykonávajúcim činnosť v oblasti verejného zdravotného poistenia. VšZP poskytuje informácie zrozumiteľne, prehľadne a presne, s cieľom otvorenej a transparentnej komunikácie.“

„VšZP si uvedomuje dôležitosť svojho postavenia v oblasti správy verejných prostriedkov, preto považuje transparentnosť, účelnosť, efektívnosť, hospodárnosť a obozretnosť pri plnení svojich úloh za jednu zo svojich najdôležitejších hodnôt.“

„Porušenie tohto Etického kódexu v závislosti od zistených skutočností a okolností môže byť považované za závažné porušenie pracovnej disciplíny.“

Položme si spoločne otázku: Je tvrdenie generálneho riaditeľa VšZP o pozitívnom výsledku uplynulého prepoisťovacieho obdobia nepravdivé a zavádzajúce? Ja si myslím, že je a v zmysle Etického kódexu VšZP, ktorý on osobne podpísal, porušil minimálne štyri vyššie citované články. Takže ide o opakované a závažne porušenie pracovnej disciplíny.

Samostatnou témou je otázka, v akých vodách sa „lovilo“... Pri hľadaní odpovede si pomôžme opäť informáciou zo správy UDZS : „Z analyzovaných dát ďalej vyplýva, že obec Lomnička v okrese Stará Ľubovňa dominuje v top 30 obciach s najintenzívnejším prepoisťovaním za roky 2018 až 2022. V tejto obci sa 3 a viackrát prepoistilo 40 % obyvateľov obce. Nasleduje Ruská Voľa v okrese Vranov nad Topľou s 34 % obyvateľstva, na treťom mieste bola obec Lipovec v okrese Rimavská Sobota.“ Samotný úrad konštatuje, že poisťovne vynaložili len na odmeny prepoisťovacím agentom desiatky miliónov eur z verejného zdravotného poistenia, pričom sa prioritne sústreďujú do ekonomicky slabších regiónov.

Samozrejme, že nie som naivná a neočakávam, že pán riaditeľ vyvodí voči sebe dôsledky v súvislosti s porušovaním Etického kódexu VšZP, ale za svojim tvrdením o „nabehnutí na vlastné vidly“ si stojím.

Na záver :

Vo svojom blogu som dala verejný prísľub, že sa ospravedlním vedeniu VšZP za svoju kritiku neefektívneho hospodárenia a nezmyselného míňania miliónov EUR do reklamy a marketingu ak sa preukáže nárast počtu poistencov. Dnes musím konštatovať, že sa ospravedlňovať nemusím. Navyše si kladiem otázky: Kde sa stráca pri pohľade na hospodárenie štátnej VšZP zdravý rozum? Aké vnútorné opatrenia, smerujúce k efektívnemu hospodáreniu štátnej zdravotnej poisťovne, sprevádzajú tohtoročné dofinancovanie VšZP na úrovni takmer 400 miliónov EUR? Naozaj má byť marketing a osobný imidž manažmentu pri riadení štátnej poisťovne na prvom mieste? Aká je dôveryhodnosť dát  a informácii, poskytovaných predstavenstvom VšZP? Odpovede možno poskytnú kompetentní...

 

Ľubica Hlinková

Ľubica Hlinková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  87x

Som bývalá generálna riaditeľka Všeobecnej zdravotnej poisťovne, v svojom profesionálnom živote sa venujem liekovej politike. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

SkryťZatvoriť reklamu