Ako slávne celebrity ovplyvňujú akciové tituly?

Písmo: A- | A+

Posledné roky vyjadrenia celebrít často poslali ceny akcií a kryptomien nahor či nadol. Aj keď sú dnes finančné trhy citlivé na výroky celebrít na sociálnych sieťach, je otázka, či ich slová do budúcnosti nestratia na vplyve.

Vo finančnom svete plávajú aj „veľké ryby“, ktorých vplyv pocítili viaceré spoločnosti. Slávne osobnosti investujú, vyjadrujú sa ku globálnym udalostiam a problémom, vedia poslať hodnotu akcií firiem svojimi negatívnymi recenziami rapídne nízko a naopak. Fenomén vplyvu celebrít na hodnotu firiem môžeme vidieť stále viac a viac, najmä v dnešnom virtuálnom svete sociálnych sietí, kedy jeden post môže zmeniť všetko.

Najznámejšími menami majúce vplyv na vývoj rôznych spoločností sú hlavne Kylie Jenner, Elon Musk, Oprah Winfrey, Chiara Ferragni, Kim Kardashian, Donald Trump a mnohí ďalší.

Kylie Jenner a jej nepodarený tweet pre Snapchat

Jedna jediná poznámka na sociálnej sieti o sociálnej sieti Snapchat v roku 2018 uškodila spoločnosti viac ako si vieme predstaviť. Snapchat prišiel kvôli jednému „nevinnému“ tweetu o cca 1,3 miliardy dolárov z trhovej kapitalizácie. Kylie sa na Twitteri chcela posťažovať svojim fanúšikom a zverejnený tweet znel: „Tak čo, neotvára už niekto iný Snapchat?“ pýtala sa svojich sledovateľov na Twitteri. „Alebo som to len ja ... uf, toto je také smutné.“ Nešťastný koment bol zdielaný viac ako 66 900 krát a páčil sa viac ako 327 600 ľudom. Popularita aplikácie rapídne klesla a s ňou aj akcie spoločnosti.

ProfitLevel-Zarska-Výkon spoločnosti Snap Inc za 5 rokov.
ProfitLevel-Zarska-Výkon spoločnosti Snap Inc za 5 rokov.  (zdroj: Investing.com)

Na Kim Kardashian West si posvieti regulátor

Kim nedávno celkom neodhadla silu jej vplyvu a pridala sponzorovaný príspevok na token Ethereum Max. Tento príspevok si všimli aj regulačné orgány a nie je isté, či nebude mať tento príspevok negatívny výsledok pre Kim.

Chiara Ferragni v predstavenstve spoločnosti Tod

Pozitívnym príkladom vplyvu je známa talianska influencerka a podnikateľka Chiara Ferragni. Spoločnosť TOD vyrába a distribuuje obuv, kožený tovar, doplnky a odevy. Novou členkou predstavenstva sa stala práve slávna Talianka. Zakladateľka sa preslávila fashion blogom theblondesalad.com a svojou značkou Chiara Ferragni Collection. Na Instagrame má viac ako 23 miliónov fanúšikov. Po oznámení jej novej aktivity v rámci spoločnosti Tod, akcie luxusnej značky rástli až o 12,1%

ProfitLevel-Zarska-Výkonnosť spoločnosti Tod’s SpA za 5 rokov.
ProfitLevel-Zarska-Výkonnosť spoločnosti Tod’s SpA za 5 rokov. (zdroj: Investing.com)

Takto by sme mohli pokračovať ďalej na príkladoch známych osobností, medzi ktorými rezonuje významne Musk a jeho tweety spojené s kryptomenami alebo Trump, a tiež jeho tweety o indexe S&P 500. Investičný svet je citlivý na názory vplyvných ľudí, ktorí vedia, že investori z celého sveta a média sledujú hlavne ich sociálne siete. Otázkou však zostáva, či si postupne nezvykneme, že komentáre a hejty sú bežnou súčasťou a ich váha stratí postupne relevanciu.

Skryť Zatvoriť reklamu