Recenzia knihy Kozmický Had od Jeremy Narby

Kniha popisuje podrobný vedecký výskum antropológa menom Jeremy Narby v pralesoch zdanlivo divokej Amazónie, kde sa stretáva so šamanmi rôznych kmeňov a požíva s nimi silný halucinogén ayahuascu.

K tejto úžasnej a vedomosťami nabitej knihe som sa musel vrátiť po rokoch, kedy som ju čítal prvýkrát, no ani náhodou nie posledný. Jeremy Narby nie je ani náhodou obyčajný vedec s typickým západným myslením a už dupľom nie je ani trochu konzervatívny.
 Objavy a skutky tohoto pozoruhodného tvora, ktoré koncom dvadsiateho storočia dokázal sú priam ohromné a mali by inšpirovať širokú škálu vedcov po celom svete. Tento úžasný človek pôvodom z Kanady objavil, že pôsobením najsilnejšieho halucinogénneho nápoja v celej našej slnečnej sústave, šamani získavajú prístup k bohatým botanickým, lekárskym, biologickým a mikrobiologickým poznatkom, a že ich vedomosti v oblasti botaniky a farmácie sú také úchvatné, že by mali inšpirovať celú škálu ľudí, a práve tieto objavy mu pomohli získať dotácie, ktoré vtedy predstavovali smiešnu sumu okolo 25 000 dolárov, na to aby zaplatil územné práva amazónskych pralesov domorodým kmeňom aby nemohli byť sprivatizované žiadnymi kolonizátormi.
Objavil, že biosféra je v podstate celoplanetárnym prepojením DNA všetkého živého, a halucinácia je v podstate komunikácia s DNA. DNA totižto vyžaruje nízkofrekvenčné ultrafialové svetlo, a keď základná halucinogénna zložka DMT, ktorá je aj prirodzene vylučovaná ľudským mozgom ako mozgový hormón, zapadne vo väčšom množstve do bunkových receptorov mozgu odomkne kľúč ku komunikácií s vlastným DNA, tým, že vyžarovanie ultrafialového svetla DNA sa dostane do vedomia.
 Citácia z knihy:
"Co když DNA stimulovaná nikotinem či dimetyltryptaminem aktivuje nejen své fotonové záření (které naše vědomí zaplaví v podobě halucinací), ale aktivuje i svou schopnost zachytovat fotony vysílané globální sítí utvářenou všemi živými bytostmi fungujícími na základě DNA?
Pak by znamenalo, že zdrojem obrazu (halucinací) je samotná biosféra, kterou lze považovať za "víceméně plně vzájemně propojenou jednotku".
 V knihe tiež popisuje katastrofálne následky LSD, ktoré nazval pseudohalucinogénom, ktorý robí zlé meno skutočným halucinogénom, ktorých účel je o učení.
V amazónskom pralese sa pestuje čisto organická a trochu iná odroda tabaku, ktorý obsahuje vysokokoncetrované množstvo nikotínu, ktoré taktiež spôsobuje určité druhy halucinácií, avšak je zaujímavé, že nikotín sám o sebe je neškodný, škodlivé sú jeho nesprávne formy pestovania a miešania so škodlivými rádioaktívnymi prvkami, s ktorými sa pridáva do cigariet.
 Ďalšia citácia od tohto vedca z jeho knihy:
"Botanická odrůda tabáku, která se užívá v Amazonii, obsahuje až osmnáctkrát větší množství nikotinu než tabák virginského typu, jenž se používá k výrobě cigaret."
A napriek tomuto faktu sú amazonskí šamani extrémne zdraví a schopní liečiť ostatných a prijímať informácie z vlastnej DNA, a keď sa ich spýtate, z kadiaľ tie informácie majú, povedia Vám, že od liány ayahuasca, zvanej aj liána duše.
No z okolo 80 000 druhov rastlín vedia amazonskí šamani presne, ktoré treba skombinovať aby dosiahli halucinačného stavu, ktoré sú na poštípanie smrteľne jedovatým hadom a pod.
Video, kde zhruba v 40. minúte začne rozprávať Jeremy Narby, ešte pred úplne všetkými objavmi, nájdete tu:

Jedno je teda jasné, náš farmaceutický a politický priemysel nás nie len klame a zavádza, ale účelovo nám obmedzuje prístup k takýmto informáciám a namiesto toho vymýva mozgy ľuďom skrz primitívne relácie a reklamy. No skutočná sila je v poznaní, teda vo vedomostiach a v ich užívaní :)

"Žiadny politický systém nemôže predstavovať skutočnú slobodu, keďže je založený na financiách, intrigách a podvodoch, pokiaľ od základov nezmeníme sociálny systém, ktorý by fungoval už bez peňazí a podvodníkov, budeme neustále svedkami veľkých pádov na hubu, pretože existencia peňazí je bez existencie podvodov nereálna." Matej Kečkéš

Matej Kečkéš