Akú váhu ma informácia a akú informáciu má váha?

Písmo: A- | A+

Na tu prvú otázku vám neodpoviem, je to príliš filozofické a teoretické. Môžete mi na ňu odpovedať vy v komentároch. Na druhú otázku mám odpoveď. Žiadnu.

Prestaňte konečne naháňať nejaké čísla, ktoré vám o vašom zdraví a výkonnosti nič nepovedia. Sú tri základné kritériá podľa ktorých zistíte, či sa uberáte správnym smerom. To, ako sa cítite, to, ako sa vám cvičí a to, ako vyzeráte. Áno, je to veľmi subjektívne, ale to je to, na čom naozaj záleží.

Je snáď podstatné, že váha je stále rovnaká, keď cítite, že ste sa zlepšili? Keď viete, že ste rýchlejší, silnejší, že zabehnete viac a v kratšom čase? Ak odpovedáte áno, tak strávite zvyšok života naháňaním čísel, ktoré nič neznamenajú.

Niekto, kto čítal moje predchádzajúce články, by mohol namietať, že veď predsa CrossFit je merateľný, pozorovateľný a opakovateľný a to z neho robí vedecky založený fitnes program. Tak prečo nemerať váhu a obvod stehien?

Pretože to o ničom nevypovedá. Kilo svalov ma oveľa menší objem, ako kilo tuku. A cvičením, samozrejme, nie len chudnete, ale aj naberáte svaly. Takže váha môže stagnovať, alebo dokonca rásť, ale to neznamená, že nechudnete. Znamená to, že naberáte funkčnú hmotu a tým zlepšujete kvalitu svojho života, svoju výkonnosť.

Spravte workout, ktorý ste robili pred pol rokom a porovnajte časy. To je to podstatné. To, ako sa zvýšila vaša výkonnosť, vaše fitnes, vaše zdravie. Toto je to podstatné. A to vám nepovie meter, ani váha. Tak sa sústreďte na to podstatné a na fyzikálne veličiny sa vykašlite.

Skryť Zatvoriť reklamu