6 efektívnych SEO stratégií pre e-shop s oblečením na rok 2022

Písmo: A- | A+

Móda sa pre mnohých v dnešnej dobe stala hlavnou súčasťou ich životného štýlu. Ľudia chcú vedieť všetko o najnovších módnych trendoch a nových kolekciách sezóny.

So zvýšeným dopytom po móde však vidíme, ako si obrovské množstvo internetových maloobchodných predajcov navzájom konkuruje a ponúka ošatenie a všemožné doplnky a prináša tak kompletný ponukový balík.

Na internete je dostupný šialený počet maloobchodníkov, ktorí vymýšľajú stratégie, ako byť vidieť a počuť a predať čo najviac. Tieto spoločnosti často platia tučný balík za to, aby našli odborníka na SEO, ktorého SEO služby ich dostanú na vrchol.

Čo je teda vlastne to SEO? V zásade sa jedná o optimalizáciu pre vyhľadávače, ktorá sa v mnohých ohľadoch osvedčila ako účinná práve internetovým obchodom. Vďaka SEO môže obchodník zvýšiť návštevnosť a pomôcť zákazníkom nájsť položky, po ktorých túžia, tým, že sa vo vyhľadávačoch zobrazia na prvých miestach.

SEO je jednou zo základných marketingových techník, pretože je účinné v mnohých ohľadoch a ponúka obchodníkom zaujímavú návratnosť investície. V tomto článku vám chcem poskytnúť tipy, ako minúť menej na SEO, a niekoľko spôsobov, ako môžete niektoré SEO techniky vykonávať sami alebo in-house.

Urobte si podrobnú analýzu kľúčových slov a identifikujte aktuálne alebo nadchádzajúce trendy

Výber kľúčových slov je pre vašu spoločnosť zlomovým bodom. Existuje veľa kľúčových slov, pripravených na osvojenie spoločnosťami – ale sú skutočne relevantné pre váš obchod? Áno, to je otázka, na ktorú si musíte odpovedať. A presnú odpoveď vám dá analýza kľúčových slov.

Kľúčové slová je možné získať z rôznych zdrojov, napríklad v Google Ads alebo v návrhoch kľúčových slov z rôznych nástrojov, ako collabim, ahrefs, MOZ atď. V prvom rade ale musia zodpovedať vašej ponuke, obchodným plánom a stratégii, ktorú máte pre nadchádzajúcu sezónu.

Okrem toho by mali byť vaše kľúčové slová dosť konkrétne – tzv. long tail kľúčové slová. Optimalizácia kľúčového slova ako „pánske bundy“ môže byť realizovaná na mnohých e-shopoch, ale ak sa pozriete na špecifikejšie kľúčové slová, ako napríklad pánske prechodné bundy“ alebo „dámske bundy na jeseň, pomôže to vášmu obsahu trocha sa odlíšiť a zvýšiť tak pravdepodobnosť, že váš e-shop bude vo vašej optimalizačnej snahe úspešný.

Odporúčam vám: Marketingová stratégia v roku 2019: PPC alebo SEO?

Publikujte atraktívne fotky s vhodnými rozmermi

Tak by to malo byť! Pokiaľ chce zákazník pri nákupe online niečo skutočne vidieť, sú to atraktívne fotky oblečenia, ktoré si kupuje. Často sa stretávame s tým, že v e-shopoch nájdeme množstvo fotiek, ale skutočne všetky upútajú našu pozornosť? Nuž, veru nie!

Musíme vytvoriť pútavé fotky produktov s vhodnými rozmermi a žiarivými farbami prípadne upravenými farbami, aby boli atraktívnejšie. Viac ako polovica záujmu sa tvorí pri pohľade na fotky modelov v oblečení, ktoré si zákazníci chcú kúpiť. Zapamätajte si, ľudia – vždy sa snažte byť kreatívni, pokiaľ ide o obrázky. Už nikdy viac žiadne tuctovky, len aby ste to odbili.

Publikujte kvalitný obsah – stále je kráľom

Zbieranie kľúčových slov umiestňovaných na popredných pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania vám nezabezpečí trvalé miesto v online svete. Kľúčové slová sú pre zákazníkov len vstupnou bránou do vášho e-shopu. Aby ste udržali ich záujem, musíte tvoriť úžasný obsah podobne, ako to robia módne časopisy.

Obsah je dôležitým faktorom, ktorý rozhoduje o tom, či na webe návštevníka udržíte alebo o neho prídete a hrá dôležitú úlohu pri podávaní správy správnemu publiku. Preto musíte zaistiť, aby bol obsah, ktorý uverejníte na svojom webe zaujímavý, zábavný ale aj informačne hodnotný, aby si ho ľudia skutočne čítali.

Kategorizujte svoje produkty správne

Teraz si niečo povedzme o kanibalizácii kľúčových slov. Tento výraz označuje skutočnosť, že rôzne stránky vášho webu používajú rovnaké kľúčové slovo a vyhľadávače čelia veľkým problémom pri zobrazovaní správnych výsledkov. Toto je bežný problém, ktorý sa vyskytuje v SEO, ale čo sa stane, ak ste ľudožrútom svojej vlastnej webovej stránky? Znie to zvláštne, že? Áno, to sa môže stať a veľmi často sa to aj stáva!

Mnoho prevádzkovateľov e-shopov často vytvára pre každý svoj produkt viacero (parametrických) podstránok a pritom na nich robí optimalizáciu pre to isté kľúčové slovo. Ak je vhodné jeden model oblečenia zaradiť do viacerých kategórií, je vždy lepšou voľbou urobiť to tak, že pripravíte rôzny obsah pre tieto nové podstránky, ktoré ste založili napr. pre nadchádzajúcu sezónu.

Používajte nástroje webovej analýzy na sledovanie aktivít používateľov

Predaje nie sú jedinou metrikou, ktorou meriate úspešnosť svojich webových stránok, alebo áno? Ak áno, toto určite musíte zmeniť. Ak je to raz obchod, samozrejme, predaj by mal byť metrikou číslo jeden, ale verte, že webové stránky je potrebné priebežne po obsahovej stránke vylepšovať, aby zohľadňovali aj najnovšie trendy, o ktorých viete, že by ste ich mali aplikovať.

Vždy je vhodné použiť nástroje, ako je Google Analytics alebo nástroje na vytváranie tepelných máp, aby ste mali prehľad o aktuálnych vzorcoch správania vašich návštevníkov a akciách, ktoré vykonali na vašom webe. Tieto informácie potom môžete použiť na implementáciu príslušných zmien vo svojom obchode na základe poznatkov z týchto nástrojov.

Tiež by sa vám mohlo páčiť: Všetko, čo potrebujete vedieť o Link Buildingu a SEO (pripravujeme).

Budujte spätné odkazy

V neposlednom rade nezabudnite svoj obsah prepájať odkazmi na iné webové stránky, aby ste mohli spoločne s nimi rásť rýchlejšie. Oslovte bloggerov, odkazujte na ich obsah, aby tiež radi odkazovali na ten váš a tak ste boli viditeľnejší pre relevantné publikum.

Nestačí len vytvoriť internetový obchod. Áno, rast jeho obsahovej hodnoty a zvyšovanie návštevnosti si vyžaduje veľa úsilia. No keď ľudia začnú viac navštevovať váš e-shop, dosiahli ste jeden zo svojich cieľov. Je príliš krátkozraké začať vo veľkom chŕliť obsah a veľmi rýchlo vyhorieť. Omnoho lepšie publikovať pravidelne v menšom a pracovať na udržateľnom a stabilnom raste.

Skryť Zatvoriť reklamu