Teória čísel
Kto by to bol povedal,
že kvintán na hodine bral
teóriu čísel, čo už dávno vie
a nik to od neho nevyžaduje.
Veď to je učivo druhého ročníka
keď sme sa zbavili nočníka
veď do druhej triedy
polovica detí
nepoznala návod
ako sa používa záchod.
K čomu nám je vedieť
kam sa bezo zvyšku podieť
že dvojka je párne číslo
a vďaka nemu delíš rýchlo?
Nie sme predsa nechápaví
možno nás to len nebaví
učiť sa, čo už je od prírody známe
že s číslami sa iba hráme.
Donekonečna hľadáme výsledky
čo na nás necháva trvalé následky
Ako keď dieťaťu poviete
že o všetkom niečo neviete.
Za tieto útrapy
mali by sme dostávať výplaty
hoci by nestačilo ani odškodné
za tieto poruchy telesné.
A tak pomocou zvyšku pri delení
cítime sa ako narušení.