reklama

Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste

Jaroslav Baška tiež hovorí, že bude vyvíjať tlak na vládu, aby výstavba rýchlostnej cesty R2 začala čo najskôr

Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste
Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

1. júla ste na Trenčianskom hrade oznámili opätovnú kandidatúru na predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), čo Vás viedlo k tomuto rozhodnutiu?

Na pozícii župana som už deviaty rok, za ten čas sa nám podarilo urobiť naozaj veľa práce. Sme najtransparentnejším zo všetkých krajov, a to po tretíkrát v rade. Keď som nastúpil, náš kraj bol v tomto rebríčku posledný. V aktuálnom hodnotení sme dokonca ako jediný kraj získali známku A+ s 80 percentami. Taktiež sme najlepší v systéme duálneho vzdelávania, v ktorom máme zapojených viac ako 1350 žiakov, tí sa učia pre viac ako 160 firiem. Sme tiež krajom, ktorý za posledných 5 rokov urobil najviac cyklotrás, až 50 kilometrov. A v roku 2021, kedy nás postihla koronakríza, sme boli vyhlásení za kraj s najlepším finančným zdravím. Toto naozaj prinieslo aj do môjho rozhodnutia ďalší impulz, že viem pre náš kraj ešte veľmi veľa urobiť. A asi najväčšia priorita v najbližšom období, do konca roka 2023, bude dobre implementovať všetky eurofondové projekty, ktoré máme rozrobené, v hodnote 113 miliónov eur. Takže to je výzva do ďalšieho obdobia, kde chceme zlepšovať zdravotnícku infraštruktúru, sociálne služby, opäť sa zlepšiť v strednom školstve, a máme čo robiť aj v doprave, pretože ešte nie sú všetky mosty a cesty 2. a 3. triedy úplne v poriadku. To sú veci, ktorými chceme pohnúť ďalej. A to mňa aj môj tím na župe viedlo k tomu, aby sme neodchádzali od rozrobenej práce, ale aby sme náš kraj ešte počas ďalších štyroch rokov posunuli vpred.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volebnú kampaň ste sa rovnako ako pred piatimi rokmi rozhodol viesť zo sedla Vášho bicykla. Prečo ste sa rozhodol práve pre tento štýl kampane?

Každý, kto ma pozná, vie, že som človek, ktorý je ako pupočnou šnúrou spojený s bicyklom. Už niekoľko desiatok rokov bicyklujem, a myslím si, že je dobré ísť v rámci kampane medzi ľudí, zašportovať si, a popri tom urobiť niečo pre svoje zdravie, ale hlavne komunikovať s ľuďmi. Nerobím to len v tomto volebnom roku, počas celých deviatich rokov som pravidelne navštevoval jednotlivé obce a mestá, či už to bolo na bicykli alebo automobilom. Myslím si, že je dobré ísť takto medzi ľudí, porozprávať sa s nimi, aké majú problémy, čo ich trápi. Nie na všetko vieme nájsť odpoveď, keďže my máme nejaký rámec kompetencií ako župa, a ak je to mimo našich kompetencií, vieme ľudí aspoň nasmerovať, kde treba ísť. Kraj sa nedá viesť len spoza stola, myslím si, že práve preto poznám, v ktorom subregióne v čom musíme pomôcť. Napríklad, kde viac v zdravotníctve, kde v školstve, kde viac v doprave, v cestnej infraštruktúre alebo v sociálnych veciach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôležitou témou pre Trenčiansky kraj je oblasť zdravotníctva. V súčasnosti župa spravuje tri nemocnice, ktorými sú Nemocnica s poliklinikou v Myjave, Nemocnica v Považskej Bystrici a Nemocnica s poliklinikou Prievidza so sídlom v Bojniciach. Vo svojom programe hovoríte, že z nemocníc v Trenčianskom kraji chcete urobiť inšpiráciu pre celú republiku. Aké sú Vaše plány s týmito župnými nemocnicami počas ďalšieho volebného obdobia?

Základom pre kvalitné poskytovanie zdravotnej starostlivosti je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste, a myslím si, že tieto 3 naše župné nemocnice k tomu naozaj prispievajú. Za posledné obdobie sme dokončili deväť operačných sál v bojnickej nemocnici, kde vzniklo aj nové CT pracovisko s moderným CT prístrojom. Teraz, v priebehu dvoch mesiacov, chceme otvoriť úplne nový urgentný príjem, ktorý bude v tejto bojnickej nemocnici slúžiť. Čo sa týka nemocnice v Považskej Bystrici, to je naša druhá najväčšia nemocnica. Som rád, že sme tam pred pár mesiacmi otvorili nové diagnostické centrum, kde je úplne nové CT,  digitálne röntgeny, USG sondy a ďalšie prístrojové vybavenie, ktoré pomáha doktorom nájsť problémy, ktoré pacienti majú, a popritom ich vedia aj liečiť. Do tohto diagnostického centra v Považskej Bystrici obstarávame modernú magnetickú rezonanciu, čiže na jednom mieste bude komplexná diagnostika. No a na Myjave sme napríklad urobili úplne nové ÁRO, ktoré zachraňuje životy nielen covidovým pacientom, ale aj ďalším. V považskobystrickej aj myjavskej nemocnici sme zrekonštruovali kuchyňu s novým tabletovým systémom podávania stravy. Takže, mojimi prioritami sú v prvom rade poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti pod jednou strechou. Dokonca sme v týchto nemocniciach otvárali aj niektoré nové ambulancie. Ambulantný sektor je na tom naozaj veľmi zle, a to nielen v našom kraji, predovšetkým kvôli nedostatku lekárov, pretože vekové priemery všeobecných lekárov pre dospelých sú na úrovni 60 rokov, a pri všeobecných lekároch pre deti a dorast je tento vek ešte vyšší, takže je to celospoločenský problém. A my chceme cez naše nemocnice lekárov do týchto ambulancií zamestnať. Čomu som naozaj rád je, že v období, keď je nedostatok zdravotných sestier, ale aj lekárov, sme ako jediný kraj pred tromi rokmi otvorili úplne novú Strednú zdravotnícku školu v Prievidzi, nasledujúci školský rok z nej vyjdú prví maturanti. Verím, že veľa z nich sa zamestná práve v bojnickej nemocnici a ďalších zdravotníckych zariadeniach tu v kraji. Pozitívom je tiež, že sme dokázali pre naše nemocnice získať naspäť niektoré služby zo súkromných rúk. Boli to napríklad verejné lekárne, ktoré si už prevádzkujú naše nemocnice a som rád, že sme získali jednu RLP (stanica rýchlej lekárskej pomoci) a dve RZP (stanica rýchlej zdravotníckej pomoci) v Považskej Bystrici, a jeden takýto bod zdravotnej záchranky sme získali aj pre nemocnicu v Myjave. V Bojniciach a Prievidzi to zabezpečujú štátne záchranky a niektoré sú súkromné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oblasti dopravy obyvateľov Trenčianskeho kraja v súčasnosti trápi najmä prepojenie krajského mesta Trenčín s Prievidzou rýchlostnou cestou R2. V rámci tohto projektu už bol vybudovaný obchvat Bánoviec nad Bebravou. Budete ako predseda TSK tlačiť na Ministerstvo dopravy, aby spustilo výstavbu zvyšných úsekov tejto rýchlostnej cesty čo najskôr?

My to robíme neustále, pretože keď sme sa dozvedeli, že bola schválená prioritizácia výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, tak naozaj táto rýchlostná cesta R2, ktorá má spájať Trenčín s Prievidzou, bola v druhej polovici rebríčka priorít. Ako Zastupiteľstvo TSK sme k tomu prijali aj uznesenie, kde sme požiadali jednak vládu, ale aj ministra dopravy, aby túto prioritizáciu zmenili, aby rýchlostná cesta R2 bola na vyšších miestach v rámci týchto priorít. Vláda to však neprehodnotila, preto budeme znova vyvíjať tlak, pretože si myslím, že je veľmi dôležité spojiť tento uhoľný región s Považím, a tiež s krajským mestom. Čo nás však teší je, že konečne sa po rokoch začala rekonštruovať 7,5 kilometrová „panelka“ pri Trenčíne smerom na Bánovce nad Bebravou, a to z eurofondov. A keďže Európska komisia podľa informácií, ktoré máme, nedovoľuje paralelne financovať nadradenú cestnú infraštruktúru, najskôr sa musí z tohto programového obdobia, ktoré končí budúci rok, zrekonštruovať 7,5 kilometrový úsek tejto neslávnej „panelky“, a potom bude môcť štát pokračovať na ďalších úsekoch R2. Vieme, že územné rozhodnutia jednotlivých etáp R2 sú až po Nováky, tesne pred ukončením stavebného povolenia sú 3 úseky - križovatka diaľnice D1 - Mníchová Lehota, Mníchová Lehota - Svinná a Svinná - Ruskovce.  Ak budú pripravené stavebné povolenia, potom môže Národná diaľničná spoločnosť robiť obstarávanie. Čo sa týka ďalších úsekov z Pravotíc do Novák, tam by sa projektová dokumentácia mala začať robiť čo najskôr. Ale my sme prijali uznesenie, kde nesúhlasíme s touto prioritizáciou a žiadali sme vládu aj ministerstvo dopravy, aby tieto priority prehodnotili, aby bola rýchlostná cesta R2 v rebríčku vyššie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V rámci dopravy dnešné vedenie župy aktívne buduje na území TSK cyklotrasy. Do užívania už boli odovzdané 3 úseky Vážskej cyklomagistrály v celkovej dĺžke 38,7 km, a taktiež si cyklisti obľúbili aj cyklotrasu Trenčín – Nemšová. Aké máte ďalšie plány v budovaní cyklotrás na území TSK a budete budovať podobné projekty aj na hornej Nitre?

Župa si pod seba zobrala dva veľké projekty, akými sú Vážska cyklomagistrála, čo je 100 km dlhá cyklotrasa popri Váhu, ktorá spája 3 kraje - Trnavský, Trenčiansky a Žilinský, ale aj 3 kúpele - Piešťany, Trenčianske Teplice a Nimnica. Druhý nosný projekt je Hornonitrianska cyklomagistrála, ktorá bude spájať Handlovú, Prievidzu, Bojnice, Nováky, Partizánske až po hranicu Nitrianskeho samosprávneho kraja, čo je ďalších 70 km. Aktuálne sú vybudované a odovzdané 3 úseky Vážskej cyklomagistrály. Ďalší úsek, ktorým je Trenčín - Dubnica nad Váhom, už máme vysúťažený a žiadosť sme predložili cez Plán obnovy a odolnosti SR. Potom dokončíme stavebné povolenie na úsek Dubnica nad Váhom - Ladce, to by malo byť už tento rok. Akonáhle bude stavebné povolenie vybavené, ideme súťažiť a budeme čakať na výzvy, z ktorých tento úsek budeme financovať. Veľmi dobrá správa je, že nám boli schválené finančné prostriedky na ďalší úsek Ladce - Beluša - Púchov v hodnote 10,5 milióna eur, teraz musia prebehnúť všetky kontrolné procesy, aby sme mohli tento úsek stavať. Pri úseku Nosická priehrada smerom cez Milochov až do Považskej Bystrice ešte prebieha majetkové vysporiadanie a pripravuje sa aj projektová dokumentácia so stavebným povolením. To bude posledný úsek, ktorý sa bude realizovať na týchto 100 kilometroch. A úsek, na ktorý sme tiež získali finančné prostriedky, je 11 km z Považskej Bystrice po hranicu Žilinského samosprávneho kraja. Pri Hornonitrianskej cyklomagistrále máme peniaze na úsek Partizánske – Šimonovany v celkovej dĺžke 5 km. S jeho výstavbou môžeme začať už tento alebo budúci rok. Potom máme podaný projekt zo Šimonovian smerom na Chalmovú. Tento projekt sa práve teraz súťaži. Ďalší úsek bude z Chalmovej až do Bojníc, a posledný úsek celej Hornonitrianskej cyklomagistrály bude z Handlovej smerom do Prievidze. Takže toto sú dva nosné projekty Trenčianskej župy, ktoré sa týkajú cyklotrás.

Aké sú Vaše ďalšie plány v oblasti cestnej či verejnej dopravy?

Máme dvoch zmluvných poskytovateľov prímestskej autobusovej dopravy, ktorými sú SAD Prievidza a SAD Trenčín. Zmluvy s nimi však končia 30. októbra 2023, dovtedy musíme obstarať nového poskytovateľa prímestskej autobusovej dopravy, pretože tieto služby chceme poskytovať aj naďalej. Obstarávanie bude veľmi náročné, v minulosti boli všetky tieto tendre v iných krajoch problematické, preto tomu venujeme náležitú pozornosť a chceme to celé vysúťažiť, aby prímestská autobusová doprava v Trenčianskom kraji fungovala aj ďalej. Pri železničnej doprave sú aktuálnym problémom zmeny, ktoré sa týkajú rušenia niektorých zastávok alebo vlakov. Veľký problém bude aj na železničnej trati Nové Mesto nad Váhom - Stará Turá - Myjava smerom na Veľkú nad Veličkou, kde sa majú niektoré vlaky úplne porušiť, a my, samozrejme, sme proti tomu, takže po týchto zmenách budeme musieť prímestskú dopravu úplne prenastaviť. Čo sa týka ciest, som rád, že sa nám v ich rekonštrukcii darí, a rovnako sa nám darí na tento účel získavať financie aj z eurofondov. Úsek cesty Hradište - Partizánske už máme kompletne urobený a odovzdaný. Ďalší úsek, ktorý máme urobený, sú dve etapy cesty Nové Mesto nad Váhom - Stará Turá - Myjava. Takisto sa nám podaril zrekonštruovať Orlovský most v Považskej Bystrici. A smerom do Domaniže sme získali ďalšie finančné prostriedky na rekonštrukciu tejto cesty 2. triedy. Z Trenčianskej Teplej sme zrekonštruovali cestu 2. triedy smerom na Machnáč, a máme schválené ďalšie 3 etapy smerom do Dežeríc. Financie z eurofondov sme získali aj na rekonštrukciu cesty z Veľkých Uheriec až po hranicu s Nitrianskym samosprávnym krajom v okrese Partizánske. Tiež som rád, že sme navýšili peniaze v našom rozpočte na súvislé rekonštrukcie ciest. Za posledné roky to bolo takmer 7,5 milióna eur ročne, pričom, keď som nastúpil, tak to bolo niekde na úrovni 1,5 až 2,5 milióna eur. Takže, keď dá niekto na rekonštrukciu ciest 2. a 3. triedy ďalších 5 miliónov eur z vlastného rozpočtu, tak je to aj vidieť. Ešte nás v dôsledku zdražovania čaká aj navýšenie rozpočtu na tento účel o 2,4 milióna eur, aby sme vedeli zrekonštruovať celých 60 km ciest, ktoré už boli minulý rok v novembri schválené. Potrebujeme však aj naďalej investovať do našich ciest 2. a 3. triedy. Ja by som bol najradšej, keby sa táto obnova robí každých 10 rokov, čo je 150 km každý rok, ale na to by sme potrebovali okolo 20 miliónov eur, no na to župa financie nemá. Určite budeme investovať aj do mostov na cestách 2. a 3. triedy, pretože tie boli 50 rokov vo veľmi zlom stave. Nám sa už teraz podarilo niektoré mosty zrekonštruovať, na opravu ďalších ešte čakáme. Napríklad, už dva roky obstarávame ilavský most, pričom pri tomto obstarávaní sú stále nejaké problémy. Zriadili sme tiež tzv. mostné čaty v Prievidzi, Považskej Bystrici a Trenčíne, kde niektoré mosty, ktoré nie sú v najhoršom stave, vieme zrekonštruovať a opraviť aj vlastnými silami. Toto je celkom dobrá vec. 

Kľúčovou výzvou pre nové vedenie župy bude aj transformácia regiónu hornej Nitry. Ťažba uhlia už postupne ide do útlmu, taktiež koncom roka 2023 má svoju činnosť ukončiť aj Elektráreň Nováky. Aká je Vaša vízia hornej Nitry po útlme baníctva a nováckej elektrárne?

Pre Hornonitriansky región si želám to, aby bol v budúcnosti sebestačným regiónom, kde sú vytvorené nové pracovné miesta, kde ľudia zostávajú pracovať, žiť či študovať. Teraz je veľmi dôležitá zmena vykurovania v Prievidzi, Novákoch aj Zemianskych Kostoľanoch, pretože keď koncom budúceho roka skončí Elektráreň Nováky, tak nielenže nebude spaľovať uhlie, ale nebude vyrábať ani elektrinu a teplo. Projekt vykurovania hornej Nitry je rozbehnutý, robí to všetko Prievidzské tepelné hospodárstvo (PTH), kde sú akcionármi mesto Prievidza a Hornonitrianske bane. Majú to dobre rozbehnuté a hovoria, že v septembri alebo októbri budúceho roka by mohli prejsť na skúšobnú prevádzku. Čiže toto je teraz strategicky dôležité urobiť, aby ľudia v nasledujúcej zimnej sezóne mohli byť doma v teple. Pre samotný región je kľúčová cestná infraštruktúra, už spomínaná rýchlostná cesta R2, alebo modernizácia železničnej trate Prievidza – Chynorany - Partizánske, až smerom na Jelšovce. Dôležité je tiež vytvárať nové pracovné miesta v regióne. A v tomto by mala pomôcť aj vláda tým, že by dala určité dotácie do tohto uhoľného regiónu, aby nové pracovné miesta vznikli. Toto je podľa mňa alfa omega, aby ľudia neodchádzali. Môže sa stať, že postavíme cestnú infraštruktúru, a tí ľudia budú potom za prácou chodiť niekde inde. Takže vytvoriť nové pracovné miesta, aby tam ľudia žili, pracovali, a aby mohli študovať na našich stredných školách. V regióne budú aj moderné technológie. Elektráreň Nováky chce na odkalisku v Novákoch vytvoriť vlastnú fotovoltickú elektráreň. Plánované projekty Trenčianskej župy na hornej Nitre sú nový internistický pavilón s 200 lôžkami, ktorý by mal byť postavený v bojnickej nemocnici. Chceme to financovať z nového programového obdobia alebo z Plánu obnovy a odolnosti SR, pretože je to projekt, ktorý bude presahovať 50 alebo 60 miliónov eur, a na to sama župa nebude mať financie. Ďalším projektom je Hornonitrianske centrum vzdelania, kde budeme poskytovať aj celoživotné vzdelávanie. Prvú časť sme už urobili, je to stredná zdravotnícka škola s priľahlými telocvičňami. Do tohto centra sa presťahuje Hornonitrianska knižnica a bude tam aj Hornonitrianske múzeum. Tretím projektom je nákup vodíkových autobusov pre región hornej Nitry, keďže sme Zelená župa. Potom projekt znižovania energetickej náročnosti našich budov, ktorým chceme dosiahnuť menšiu spotrebu energií na samotnú prevádzku týchto verejných budov. 

V oblasti školstva je dnes vlajkovou loďou Trenčianskeho kraja najmä duálne vzdelávanie. Podľa posledného údaju bolo do tohto systému zapojených až 1355 žiakov stredných škôl v Trenčianskom kraji. Budete aj naďalej pracovať na rozvíjaní systému duálneho vzdelávania? A aké sú Vaše ďalšie plány v oblasti školstva?

V projekte duálneho vzdelávania chceme určite aj naďalej pokračovať. Myslím si, že verejné zdroje, ktoré idú do školstva, sú dobre investované práve do tých škôl a odborov, ktoré sú potrebné pre trh práce a zamestnávateľov tvoriacich pracovné miesta. Podarilo sa nám získať veľa fondov práve pre tieto odborné školy, ktoré máme v kraji. Prednedávnom sme otvárali nové centrum odborného vzdelávania a prípravy v Považskej Bystrici na SOŠ strojníckej. A aj na hornej Nitre, kde je perfektná SOŠ Handlová alebo tiež SOŠ Prievidza, ktoré spolupracujú priamo so spoločnosťou BROSE, či s inými firmami, pre ktoré tieto školy vychovávajú budúcich zamestnancov. No a v tomto chceme pokračovať. Ďalšia dôležitá vec je, že chceme motivovať deti, aby išli na tie odbory, ktoré potrebujú zamestnávatelia v kraji. Sme jeden z mála krajov, ktorý poskytuje štipendiá pre študentov navštevujúcich odbory, ktoré sú nedostatkové na trhu práce, a to si myslím, že je dobrá motivácia aj pre rodičov týchto detí, pretože mesačne dostanú 50€ v 1. ročníku, 40€ v 2. ročníku, 30€ v 3. ročníku a 20€ v 4. ročníku. Takéto štipendium dostanú každý mesiac, keď budú navštevovať ten odbor, o ktorý je v kraji záujem. A na čom robíme už 4 roky je zvyšovanie kvality vzdelávania na všetkých našich stredných školách, či sú to gymnázia alebo odborné školy. Robíme hodnotenie škôl spolu so Štátnym inštitútom odborného vzdelávania, a dokonca sme na to získali aj eurofondy cez projekt Lepší Trenčiansky kraj, kde sme preškolili hodnotiteľov, ktorí hodnotia jednotlivé školy. Na hornej Nitre je v oblasti školstva nosným projektom už spomínané Hornonitrianske centrum vzdelania. Pokračovať budeme aj v rozvíjaní spolupráce medzi strednými školami, vysokými školami a zamestnávateľmi prostredníctvom rozvoja existujúcich a tvorby nových kampusov. V Trenčíne máme stredoškolský kampus, ktorý zahŕňa strednú športovú školu, strednú priemyselnú školu stavebnú, zdravotnícku školu aj školu umeleckého priemyslu. K dispozícii je aj internát pre viac ako 700 detí, pričom tam majú aj športoviská a mnohé ďalšie veci. Chceme dokončiť aj hokejovú akadémiu, ktorú sme po dvoch rokoch konečne obstarali. V Púchove by mal vzniknúť stredoškolsko-vysokoškolský kampus, čo je spoločný projekt Trenčianskeho samosprávneho kraja, Trenčianskej univerzity A. Dubčeka a Fakulty priemyselných technológií, našej Spojenej školy v Púchove a zatiaľ štyroch veľkých zamestnávateľov z tohto regiónu. Na tomto projekte spolupracujeme aj s ďalšími zahraničnými školami z Fínska, Nemecka a Českej republiky. Kampus bude pripravovať stredoškolsky aj vysokoškolsky vzdelaných ľudí pre firmy v regióne. Takže toto bude taký vlajkový projekt čo sa týka vzdelávania v rámci celého Trenčianskeho kraja. 

Vo svojom programe hovoríte aj o tom, že mladí nebudú utekať do Bratislavy či do zahraničia, keď budú mať dostatok príležitostí a slušné bývanie. Mohli by ste priblížiť tento koncept bývania pre mladých ľudí?

Nie je to priama kompetencia župy, pretože cez Štátny fond rozvoja bývania sú žiadateľmi mestá a obce, ale Trenčiansky samosprávny kraj má neupotrebiteľný majetok, ako sú staré internáty alebo staré budovy škôl, ktoré už nevyužíva. A my sme tieto budovy buď predali súkromníkom alebo pozamieňali s jednotlivými samosprávami v Trenčianskom kraji za pozemky pod cestami vo vlastníctve župy. Jeden z príkladov je Stará Turá, kde sme odovzdali 57 nových bytov, ktoré postavilo mesto Stará Turá práve na bývalom majetku Trenčianskej župy. Rovnako sme zamenili nehnuteľnosti, kde vzniknú nové byty aj v Prievidzi či v Bánovciach nad Bebravou. Takýmto spôsobom chceme samosprávam pomôcť aj v budúcnosti, aby mohli vytvoriť byty pre rodiny a mladú generáciu. Keď do nášho kraja idú firmy, pýtajú sa, akú tu máme vzdelanostnú štruktúru, akých tu máme zručných ľudí. Takže je veľmi dôležité mať aj vzdelaných ľudí a v tomto chce župa pokračovať práve cez systém duálneho vzdelávania na svojich stredných školách. Toto sú oblasti, ktoré idú ruka v ruke - stredné školstvo, priestor na výstavbu nových bytov a tvorba nových pracovných príležitostí. 

Na ktoré úspechy Trenčianskej župy za posledných 5 rokov ste Vy osobne najviac hrdý?

V prvom rade na to, že sme najtransparentnejšou župou, tento titul sme získali trikrát po sebe, naposledy dokonca s hodnotením A+ a s osemdesiatimi percentami. Som rád, že sa nám darí aj v systéme duálneho vzdelávania a máme v ňom zapojených najviac žiakov. Za posledných 5 rokov sme postavili najviac cyklotrás v celkovej dĺžke až 50 km. Aj keď v roku 2021 bola koronakríza, boli sme vyhlásení za kraj s najlepším finančným zdravím. Toto sú veci, na ktoré som hrdý. Z investičných projektov to boli určite investície do nemocníc, či už do operačných sál s CT pracoviskom v bojnickej nemocnici, nového urgentného príjmu, ktorý otvoríme koncom septembra, resp. začiatkom októbra. Potom to bola nová stredná zdravotnícka škola, ktorá tomu celému pomáha. V Považskej Bystrici to je najmä nové diagnostické centrum, v Myjave zase nové ÁRO. Určite som hrdý aj na tých 50 km cyklotrás, pretože to je úplne nový projekt, dlhoročný, ktorý sme začali na župe robiť, a v tomto chceme naozaj pokračovať. Takže určite zdravotníctvo, školstvo, cyklotrasy, ale aj cesty, do ktorých sme veľa investovali.

Peter Gašparovič

Peter Gašparovič

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Volám sa Peter Gašparovič. Som študentom politológie FiF UK. Na blogu Denníka SME publikujem reportáže zo spoločenského diania na Slovensku, a taktiež aj rozhovory s významnými osobnosťami zo spoločenského života. Zoznam autorových rubrík:  Seriál - parlamentné voľby 1990 - 2020Voľby 2023NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu