reklama

Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?

Možno si myslíte, že používam expresívne výrazy, ale inak to - bohužiaľ - v tomto prípade nejde. 

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A nedá sa to najmä preto, že ako starosta mestskej časti Bratislava Nové-Mesto problematiku parkovania roky totálne ingnoroval. Bolo mu jedno, že v "jeho" mestskej časti denne parkujú tisíce áut s mimobratislavskými ŠPZ, bolo mu jedno že sa parkuje na chodníkoch, bolo mu jedno, že sa parkuje na zeleni či dokonca priamo v lesoparku.

Poviete si, prečo potom tému parkovania využíva teraz pred komunálnymi voľbami?  Preto, že ako kandidát nemá žiadny program, nemá žiadne presné a konkrétne postupy, čo by chcel ako primátor riešiť a teda žiadny plán. Len využil, že je veľa Bratislavčanov nespokojných s parkovaním v hlavnom meste. (Všimnite si, prosím, ako postupuje: požičal si Matovičovu šialenú rétoriku, naschvál proti sebe poštvať dve skupiny obyvateľov Bratislavy. Samozrejme, tú jednu kŕmi nerealizovateľnými krokmi, a totálnymi klamstvami. To je jediné jeho know-how.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale vráťme sa k tomu, komu túto celobratislavskú tému ukradol. Už roku 2012 poslanci bratislavského Nového-Mesta odhlasovali založenie Novomestskej parkovacej spoločnosti, ktorá mala okrem iného riešiť regulované parkovanie v tejto mestskej časti. Starosta Kusý celú túto problematiku celé roky obchádzal, akoby ani neexistovala. Takto to trvalo roky.

Až v roku 2015 - keď sa to tejto problematiky doslova zahryzli miestni poslanci Andrej Árva a Richard Mikulec - sa ľady pohli. Konečne sa začala pripravovať prvá zóna regulovaného parkovania podľa mestských pravidiel - zóna Tehelné Pole. Lenže je rok 2022 a vy si položíte otázku, prečo teda nebola spustená skôr? Tu musím povedať, že preto, lebo v rokoch 2014 - 2018 bol primátorom mesta Bratislava Ivo Nesrovnal a dosť silná skupina mestských poslancov mu blokovala v podstate všetky jeho nezmysly. A konatelia Novomestskej parkovacej spoločnosti Richard Mikulec a Andrej Árva mohli plnohodnotne pokračovať až po voľbách v roku 2018, kedy bol aktualizovaný a schvalený štatút mesta Bratislava, ktorý zadefinoval kompetencie magistrátu a mestských častí pri zavádzani regulovaných zón. Konatelia Novomestskej parkovacej spoločnosti s.r.o. v spolupráci s magistrátom tak pripravili a spustili ako prví regulovanú zónu - Tehelné Pole v zmysle Všeobecného záväzného nariadenia mesta o dočasnom parkovani v rámci celej Bratislavy! Mimochodom viete aký postoj zaujal starosta Kusý? V čase kedy zanikla dohoda o spolupráci medzi magistrátom Hlavného mesta Bratislava a mestskou časťou Bratislava Nové-Mesto vo veci projektu Tehelne pole? Zaslal vicestarostom a konateľom Novomestskej parkovacej spoločnosti s.r.o. mail, prostredníctvom ktorého ich informoval ze dáva od projektu ruky preč a nebude strácať čas!!! To je rozhodné slovo, že?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz konkrétny príklad, ako všetkých obyvateľov Bratislavy pán Kusý klame vo svojich predvolebných vystúpeniach. A tu si dovolím doslovne použiť vyjadrenia Andreja Árvu, miestneho poslanca mestskej časti Bratislava Nové-Mesto:

"1. Ak kandidát na primátora sľubuje parkovanie zadarmo, ide o plané reči. O zmene podmienok Všeobecného záväzného nariadenia mesta rozhoduje 45 mestských poslancov, nie primátor.

2. Ak ten istý kandidát na primátora sľubuje aj zníženie pokút za parkovanie, tak predsa musí vedieť, že výšku pokút priestupkov za parkovanie neurčuje mesto Bratislava, ale sú definované zákonom o cestnej premávke. O zmene príslušnej legislatívy tak rozhoduje 150 poslancov NR SR, NIE primátor."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôkaz o totálnej neschopnosti Rudolfa Kusého, o tom, ako roky ignoroval parkovanie pre Novomešťanov - a to už nehovorím o ostatných Bratislavčanoch, máte aj v riešení parkovania, v lokalitách Biely Kríž a Dimitrovka. Kedže išlo o projekty gesčných poslancov Andreja Árvu a Richarda Mikulca. Zabezpečili alokovanie finančných prostriedkov do rozpočtu mestskej časti, diskusie s poslancami pre zámer boli náročné.

Už začiatkom tohto roka (február 2022) iniciatívne pripravili schválenie projektov regulácie dopravy v lokalitách Biely Kríž a Dimitrovka, pokiaľ sa nestanú súčasťou celomestského parkovacieho systému PASS. Rudolf Kusý i Branislav Filipovič však tvrdia, že projekt rezidenčného parkovania funguje. Funguje? No nefunguje! Ak by ste sa tam išli pozrieť uvidíte parkovaciu spúšť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úlohou Kusého a Filipoviča od februára tohto roku bolo zabezpečiť realizáciu dopravného značenia a obstaranie softvéru potrebného na registráciu rezidentov a najmä dohodnúť podmienky spolupráce v oblasti kontroly s magistrátom. Znie to ako celkom ľahká úloha, vzhľadom na predchádzajúcu skúsenosť s lokalitou Tehelné Pole. Situácia podla gesčných poslancov však vyzerá zle. Je pravda, že dopravné značenia bolo osadené už na prelome mesiacov máj a jún, no to nikto doteraz nekontroluje. Registrácia rezidentov stále nie je ukončená, aj preto, lebo miestny úrad uplne zbabral informačnú kampaň. Obyvatelia netušili, že sa majú registrovať. Až po intervencii poslanca Andreja Árvu na poslednom miestnom zastupiteľstve, sa starosta Rudolf Kusý na poslednú chviľu snaží informovať obyvatelov. Tak isto nedostatočne odkomunikoval kontrolu mestskou políciou, ktorá nie je zabezpečená. Vysledok práce starostu a vicestarostu je tak chaos a najmä služba, ktorú nikto nekontroluje.

Po tomto všetkom možno trochu odbočím od témy. Rudolfovi Kusému neverte. Neverte mu ani tie bludy, že zavedie 15 minútové lístky na mestskú hromadnú dopravu. Aj toto mu totiž musí odhlasovať väčšina mestských poslancov. Kandidát Kusý tak môže sľubovať čo chce. A aj to robí. Každý jeho krok, ešte aj to kedy pôjde počas mestského zastupiteľstva na obed, mu musia schváliť mestskí poslanci. Všetky prenájmy, predaje, rozpočet, všetky, aj tie najmenšie a možno až zanedbateľné kroky, musí schváliť mestské zastupiteľstvo. Bez neho sa primátor nepohne ani krok.

Tak teda, kandidát Kusý ako primátor Bratislavy? Človek, ktorému sa doslova rozpadol celý novomestský úrad, ktorý je v súčasnosti absolútne nefunkčný? A to nehovorím teraz o parkovaní. Ale o tom, že nie je zabezpečená ani kanalizácia pre stovky domácností napriek dlhoročným žiadostiam? A kde aj tých pár vzácnych nehnuteľností, čo sa v Novom Meste nachádza, už chátra celé roky len preto, že doslova prejedol desiatky miliónov eur? Kde doslova roztavil celý rezervný fond vo výške viac ako sedem miliónov eur? Kto mu ešte uverí? "Drukiho" tím? Alebo partička Smer spodina krstných otcov Kollár-Krajniak? Verím, že Bratislava má na viac, ako na takýchto zúfalcov. 



Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu