sme dnes pridali ďaľšie pojmy. Naučili sme sa napríklad rozdieľ medzi službami a produktami, kto ich ponúka, ako aj z kade ľudia v minulosti brali tovar, ktorý si mohli medzi sebou bártrovať - vymienať.
Aj takýmito spôsobmi si deti uzrejmujú finančné fakty, že peniaze „nerastú na strome“ ani „čarovné kartičky nie sú nevyčerpateľné“. Po prvej hodine už deti samy vedeli rozpoznať centovku od eura – čo predtým poznali len ako mince, sčítovať centovky na eurá a rozpoznať finančne hodnotnejšie predmety od tých lacnejších.
Aj keď musím dodať, zmrzlina, mala vo veľa prípadoch na začiatku väčšiu hodnotu ako napríklad bicykel. Dnes deti samy uvažovali a dávali si odvôvodnenia, prečo práve ten bicykel alebo auto môže byť drahšie než kopčeky jahôdkovej zmrzliny.
Je skvelé navigovať deti s krz svet financií a uvedomovania si, že veci, ktoré nemajú, nepoužívajú alebo sú pre ne nedôležité, môžu byť drahšie a preto aj finančne hodnotnejšie.
V kurzíku sme hrali hru „Ja mám x mincí, kto má y mincí“. Deti si precvičili matematiku, pozornosť a rátali centovky do 10 ako diví (keďže prváci väčšie počty zatiaľ nemali).
Na záver hodiny som si pripravila prekvapenie pre deti. Jedno dieťa mi vie vždy dodať záverečný komentár ako čerešničku na tortičke a povedalo mi, že dúfa, že nedostane zasa nejaká certifikát alebo jednotku s hviezdičkou, lebo tie sú nudné, tých už má veľa.
Poučenie v časti - Čo má väčšiu hodnotu? - je: “Pre moderné deti aj dvakrát je už nuda“.