Aj v prípade zaslania hlave štátu jeho dvoch otázok na „posúdenie“ referenda o voľbách šlo výlučne o ďalšiu premyslenú provokáciu tohto dominantného rozvratníka štátu. Hodil „udičku“ a čakal ako „návnadu“ aj s navijákom „zhltnú“ novinári, odborná i laická verejnosť. Zároveň ako tým rozčerí ešte viac hladinu polarizovaných vzťahov medzi občanmi.
Nádejne potom čakal, či touto účelovou témou zvýši chaos, strach, a neistotu občanov. Lenže súčasnú všeobecnú nespokojnosť nemohla vyvolať ani Matovičova, ani Hegerova vláda. Ale je to dôsledok pandémie a jeho vlád 12-ročných netrestaných zlodejstiev a totálnej korupcie od vlády až po samosprávu. Dôkazom tohto katastrofálneho stavu v štáte je dnes kritický stav školstva, zdravotníctva a celej infraštruktúry krajiny.
Za čias prosperity svetového i nášho hospodárstva Slovensku narastal štátny deficit a štátne dlhy. Vznikal tiež havarijný stav nemocníc a škôl, deravých ciest a padajúcich mostov či rozpadávajúcich sa verejných budov. Keď napríklad štátna správa ciest (filiálka vlády na rozkrádanie) nedokončila za vyše desaťročie ani rozostavanú diaľnicu Bratislava - Košice. Hoci na jej výstavbu utratila z verejných zdrojov miliardy.
Stačí tiež pozrieť aj na iné veľké „rozkrádačky“. Napríklad pri výstavbe tretieho a štvrtého bloku atómovej elektrárne Mochovce, na účelové dotácie na ťažbu hnedého uhlia a odkladané z nej úplatky do alobalovej fólie, či iné pokútne formy rozkrádania krajiny za vlád Fica. Bol by to príliš dlhý zoznam kriminálnych činov a zločinov korupčnej rakoviny.
Celá účelová populistická „maškaráda“ okolo referenda o predčasných voľbách vznikla iba v hlavách korupciou ohrozených sprisahaneckých hláv Fica a Pellegriniho. Okrem zvýšenia rozvratu a polarizácie občianskych vzťahov mala prispieť aj k tomu, aby vyvolaným účelovým „problémom“ zamestnala vládu, na ktorú sa valí kritika a neriešené problémy sprava i zľava. Aby sa tak znížila jej akcieschopnosť (bez stresu navyše) riešiť možné východiská z pandémie, hospodárstva a chudoby.
Ako fiškál bývalý súdruh Fico správne odhadol pri nastolení otázky referenda očakávaný postoj kolegov práva a bezprávia. Veď kde sú dvaja právnici sú prinajmenšom aj štyri názory a následne právny zmätok. A práve o to tu šlo. Oklamať verejnosť falošným populistickým prostriedkom referenda o predčasných voľbách. Aj s nádejou, že znova získa do rúk nekontrolovanú či neobmedzenú moc pre seba a „svojich ľudí“.
Ale najmä chcel (úspešnou politickou „hrou“ so skrátením mandátu volieb) zneškodniť čoraz viac sa zužujúcu slučku zákona okolo seba a svojho už bezprostredného okolia (viď kauzy Žiga, Kováčik a teraz i Kažimír!). Druhým motívom rýchlo konať je zmocniť sa z EÚ už reálnych miliárd na plán obnovy.
Lebo práve on je hlavným pilierom beztrestnosti korupčných oligarchov a pre nich aj záštitou črtajúcich sa z Bruselu stámiliónových ziskov. Preto jeho i Pellegriniho ich chlebodarcovia zachránili z hrobárovej lopaty pred očakávanou politickou smrťou. Využili svoj „atómový kufrík“ záchrany. V politike čarujúce kúzlo - skorumpované média v ich vlastníckych rukách. A v týchto účelových čachroch majú navyše spoľahlivého pomocníka a svoj teraz najsilnejší tromf. Druhého muža v štáte a jeho širokú rodinu – všetko schopného Borisa Kollára.
Akosi neviem pochopiť Ústavný súd SR, že hneď nezmietol zo svojho stola a z očú verejnosti kauzu predčasných volieb možnou zmenou Ústavy a potom platným referendom občanov. Dosiaľ som si myslel, že náš štát nie je Švajčiarskom nielen v blahobyte. Ale v tom, že sme už od založenia Československa v roku 1918 parlamentnou demokraciou. Vari chce ÚS SR náš parlamentný systém zmeniť na osobitý „švajčiarsky“?
Zatiaľ ten náš však nepozná predčasnú zmenu výsledku parlamentných volieb a tým aj zmenu vládnutia pomocou vôle ľudu (referenda). Tú občania mali možnosť plne vyjadriť v príslušných voľbách. V žiadnej krajine EÚ sa to nedeje inak. V nijakom prípade referendom a cez zmenu ústavy. Alebo sa mýlim?
O slobodných demokratických voľbách, ktoré odlišujú krajiny slobodné od diktatúr, sme len snili až štyri desaťročia. Teraz, keď ich konečne máme, ich nechceme rešpektovať a chceme ich ako jediná krajina v EÚ ignorovať?
A z Ústavy SR si zrejme chceme účelovo robiť trhací kalendár podľa záujmov rôznych (dokonca aj kriminálnych) skupín? Pre mňa ako demokraticky zmýšľajúceho občana (bez partajnej príslušnosti), ktorý zažil už od vojny rôzne režimy, je však takýto právny a ústavný rébus nepochopiteľný!