Omega 3 mastné kyseliny, rybí olej. Ako rozumne vybrať? Benefity pre zdravie

Ako zvýšiť omega 3? Sú rastliné zdroje vhodné na doplnenie omega 3? Uvidíte, prečo sú kapsule s rybím olejom hlúposť.

Omega 3 mastné kyseliny, rybí olej. Ako rozumne vybrať? Benefity pre zdravie
rybi olej (Zdroj: pexels.com)
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rybí olej a olej z treščej pečene sú dnes veľmi populárne a odporúčané vďaka obsahu omega 3 mastných kyselín. Výrobcovia nás informujú o jeho blahodárnom vplyve na imunitu, rakovinu a zápalové ochorenia. Kde je pravda? Ako upraviť stravu a ako vybrať rybí olej? Pozrime sa na to.

Ako zvýšiť obsah omega 3 mastných kyselín?

Stravou

Zamerajte sa na potraviny, ktoré obsahujú iba omega 3 mastné kyseliny a neobsahujú omega 6 alebo potraviny, ktoré majú vhodný pomer omega 3 ku omega 6 maximálne 1:4.

  • morské ryby – makrela, sardinky, losos, tuniak, pečeň z tresky

  • morské plody – krevety, mušle, ustrice

  • oriešky – pistácie, mandle, makadamové, para a vlašské orechy

rybi olej
rybi olej (zdroj: pexels.com)

Šetrná príprava rýb

Tepelnou úpravou sa obsah omega mastných kyselín znižuje, preto preferujte šetrnú prípravu. Ryby nevyprážajte a nepečte, ale uprednostnite krátku úpravu na panvici alebo v pare.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znížte obsah potravín, ktoré majú veľa omega 6 mastných kyselín

  • slnečnicový, sójový, sezamový, kukuričný olej

  • margaríny

  • výrobky a polotovary z uvedených olejov a margarínov

Celý članok si môžete prečítať TU.

Dozviete sa aj, prečo sú nevhodné kapsule s rybím olejom a či sú rastlinné zdroje omega 3 (ľanové a chia semienka) dobrý zdroj.

Zuzana Srncová Gajdošova

Zuzana Srncová Gajdošova

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  34x

Všetci musia vedieť, že prostredie má zásadný vplyv na zdravie. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu