reklama

Mimoriadna správa? Na Twitteri to môže byť pokojne každá desiata

Agentúra AP zverejní na Twitteri v priemere 80 príspevkov denne. Viac ako 12 percent z nich sa začína slovíčkom breaking.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

V stredu 25. júla krátko pred 16. hodinou nášho času agentúra AP zverejnila tento tweet:

Nešlo o žiadnu chybu. Fakticky aj gramaticky bola správa v poriadku. Avšak jej znenie bolo mätúce a navodzovalo dojem, že vojenské lietadlo, ktoré prevážalo telá obetí z letu MH17, havarovalo. V skutočnosti ale lietadlo pristálo bez problémov. Len slovíčko“crash” spolu s veľkým oznamom BREAKING ľudí vydesilo. Stačí si pozrieť ich reakcie.

Hoci sa nič vážne nestalo, agentúra schytala kritiku. Megan Garber napríklad vyzvala médiá, aby prestali označovať všedné správy výrazom “breaking news”. Ja som sa pozrel na to, koľko mimoriadnych správ agentúra AP na Twitteri zverejňuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stiahol som si 3147 tweetov, ktoré zverejnila v období medzi 17. júnom a 24. júlom tohto roku. Za 38 dní začínalo viac ako 12,3 percenta tweetov slovíčkom BREAKING.

Breaking news v spravodajstve AP na Twitteri
Breaking news v spravodajstve AP na Twitteri 

Išlo aj o také správy, ako napríklad:

  • pokles počtu ľudí, ktorí žiadajú o podporu v nezamestnanosti

  • John Kerry priletel do Tel Avivu

  • Steve Ballmer rokoval s Donaldom Sterlingom o predaji LA Clippers

  • vlak ktorý prevážal telá obetí z letu MH17 došiel v poriadku do Charkova

  • HDP Číny v druhom štvrťroku stúplo

Všetko sú to normálne správy, ktoré majú informačnú hodnotu a svoju dôležitosť, ale označovať ich ako "breaking news" je prehnané. 

Agentúru AP na Twitteri sleduje viac ako 3,5 milióna ľudí. Denne odtweetujú viac ako 80 správ. Zo všetkých použitých slov je práve výraz “breaking” v ich tweetoch najpoužívanejším výrazom. Nutné je ale dodať, že podobnú záľubu v mimoriadnych správach majú aj ďalšie svetové médiá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas by sa mohli novinári trošku upokojiť a na nejaký čas vysadiť kofeín :)

Filip Struhárik

Filip Struhárik

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dnes novinár v denníku N. Predtým som bol projektový manažér SME.sk. Zaujímam sa o online médiá a inovácie v žurnalistike. Na tomto blogu vyjadrujem názory výlučne vo svojom mene. Zoznam autorových rubrík:  Týždeň v nových médiáchMédiáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu