Hazardéri s našim zdravím

POZOR!!! Vstup povolený len osobám so silným žalúdkom :) V posledných mesiacoch sa prevalil obrovský škandál v sieti malých či veľkých obchodných reťazcoch s potravinami, ktoré by mohli pokojne skončiť v starožitníctve. A ja hovorím, že KONEČNE si to niekto aj všimol!!! Potvrdilo sa len už dávno známe verejné tajomstvo – peniaze opäť raz vyhrali, tentoraz nad tou najdôležitejšou hodnotou, ktorú máme – nad zdravím zákazníkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Udalosti posledných dní ma donútili, aby som túto tému opäť otvorila. Minister pôdohospodárstva, Zsolt Simon, po opätovných zlých výsledkoch v obchodných reťazcoch sa rozhodol zvýšiť sankcie za nedodržanie dostatočných hygienických noriem. Možná pokuta z pôvodných 1 000 000 Sk sa zvýšila na 50.000 000 Sk a do platnosti vošlo i nariadenie 3 krát a dosť. Na prvý pohľad dosť prísne a zaslúžené sankcie nezodpovedným predajcom, ale či to bude efektívne to bolo otázne... Už teraz viem, že toto nariadenie sa nijako nedotklo obchodných reťazcov a pokračujú v zaužívanom systéme i naďalej. O tom som sa pred pár dňami presvedčila sama. V jednom malom obchodíku, ktorý tvrdí, že blízkosť je lacnejšia, ma upútal obrovský nápis 30% zľava na dve posledné parenice... Akcia dobrá, problém však bol v tom, že obe dve boli deň po záruke... Ďalší príklad je ešte „lepší“ - kamarátkin otec nedávno pri bežnom nákupe prihodil do nákupného košíka aj smotanu, ktorá bola 4 dni po záruke. Keďže nemal pri sebe okuliare, neskontroloval dátum spotreby a „čerstvý“ nákup si všimla až moja kamarátka. Škoda, že až doma...Včera ma zase zaujal rozhovor dvoch dôchodkýň pri čakaní na MHD. Jedna sa chválila druhej, že akú super akciu „vymákla“ v jednom z našich najväčších hypermarketov, ktorý sa neraz zmietal v potravinovom škandále. Nakúpila pár kusov hovädziny či bravčového za polovičnú cenu a známej jednoznačne odporučila, aby sa tam čo najskôr vybrala aj ona, že sa to vážne oplatí a škoda, že takých akcií nie je viac... No neviem, pre koho...Keď si to uvedomím, nie je to pre mňa žiadne prekvapenie. Predajcom stále išlo o maximalizáciu svojho zisku a nie o dajaké (pre nich) úplne bezvýznamné zdravie zákazníkov. Veď oni si to ani nevšimnú...Môj ocino pracoval 22 rokov v konzervárni a to, aké praktiky tam používali (a určite aj používajú), ma totálne znechutilo. Možno teraz vyvrátim akékoľvek tvrdenie predajcov, ktorí sa nám oblbovaním snažia nahovoriť, že ich potraviny sú čerstvé, kvalitné a nemusíme sa ničoho báť. Len aby sme čo najviac výrobkov vhodili do nákupného košíka. Je to z ich strany primitívne a strašne podlé. Oni kašlú na akékoľvek normy, každý kto pracoval v potravinovom priemysle vám to 100 % potvrdí. Môj tatino sa kečupu, mäsových konzerv nemôže ani dotknúť. Do kečupu išlo všetko, čo bolo po ruke. Nebolo raritou, keď sa tam potulovali potkany. Stroj si s nimi ľahko poradil a my sme to skonzumovali bez toho, aby sme o tom vedeli. Podobne to bolo i s konzervami. Čo sa pritrafilo, to tam išlo. Istý čas som tieto výrobky ani konzumovať nemohla. Vážne sa mi to hnusilo pri predstave, že konzumujem takýto humus. Ani sa nedivím, že populácia sa zmieta v toľkých civilizačných chorobách. Veď keď do nás hustia takéto pre nich „super kvalitné“ potraviny, tak sa vážne ani nedivím... Ďalší príklad z praxe: moja maminka robí v jednom podniku, kde sa vyrábajú naše milované sladkosti. Raz jej na zem padol bonbón, chcela ho vyhodiť, no vedúca ju upozornila, nech to vráti naspäť a nech pokračuje v práci i naďalej. Mama bola prekvapená, no čo mala robiť. Môj dobrý kamarát robil v obchode vyše troch rokov. Raz chcel vyhodiť už starý parížsky šalát, no majiteľ predajne ho vyzval, aby tam zamiešal novú majonézu a ostatné ingrediencie a môže sa to opäť predávať. Veď ktorý zo zákazníkov si všimne, že je ten šalát pokazený, keď si ho musíte vypýtať a oni vám ho naložia do nádobky. Po týchto skutočnostiach som bola veľmi prekvapená, keď .týždeň uverejnil reakciu člena manažmentu jedného obchodného reťazca, ktorý sa dušoval, že manažment za to 100% nemôže a vinu hádzal na svojich podriadených – na predavačov. JE TO ABSOLÚTNE PRIMITÍVNE A ODPORNÉ ZHADZOVANIE ZODPOVEDNOSTI NA NEZAINTERESOVANÉ OSOBY! Každému z predavačov je úplne jedno, koľko sa predá mäsa, syrov, či hocijakého iného výrobku, keď má pevnú hodinovú tarifu nezávislú od tržby. Čo môže urobiť podriadený, keď dostane príkaz, ktorý musí splniť? Ak nie, poletí... Čakajúcich na robotu je predsa dosť... Tak to bolo u mojej mamy, môjho kamaráta apod. Majú robiť svoju prácu a nestarať sa o nejaké hlúpe normy... Hlavné je, aby sa čo najviac predalo. Všetko ostatné je úplne bezvýznamné. A hygienici? Keď mali dojsť, všetko išlo podľa zavedených noriem (navliecť si pri práci rukavice, absolútna čistota..). Akonáhle však odišli, všetko išlo po starom. Tým, ktorým záleží na ziskoch, sú predsa MAJITELIA REŤAZCOV a nie PREDAVAČI!!! Keď sa nakúpi mäso za určité obdobie napr.: za 1.000 000 Sk a predá sa z toho len polovica, nevyhodia predsa zostávajúcu polovicu. Treba to predať!!! A takto prichádza k týmto škandálom. Nedá sa totiž dopredu určiť, koľko sa za dané obdobie predá výrobkov. Je to smutné, ale je to bohužiaľ tak. A množstvo ľudí ani len netuší o týchto praktikách... Prepáčte, ak som Vás sklamala a pripravila o posledný kúsok nádeje o poctivých predajcoch a výrobcoch, ktorým nejde vôbec nejde o NAŠE ZDRAVIE, ale o MAXIMÁLNE zisky...

Kristína Tóthová

Kristína Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som, aká som... iná už asi nebudem... tak čo?:) Zoznam autorových rubrík:  tady-tudybejvávalo

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

275 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

52 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
SkryťZatvoriť reklamu