Pracovné príležitosti s magisterským titulom v Medzinárodnom managemente

Písmo: A- | A+

Pokiaľ zvažujete štúdium magisterského titulu v obore Medzinárodný management, už pravdepodobne tušíte, že tento titul Vám poskytne veľkú výhodu a pomôže veľmi rýchlo vystúpiť po kariérnom rebríčku.

Magisterský program „Medzinárodný management“, ktorý UNYP ponúka v spolupráci s University of Bolton, zlepší Vašu schopnosť nezávisle myslieť a preberať iniciatívu pri riadení ľudí, projektov a iných zdrojov. Kombinácia individuálnych a skupinových úloh ponúka možnosť stať sa vynikajúcim vyjednávačom a zvýšiť svoje sebavedomie pri rozhodovaní a vedení tímov. Zvyšujúcu popularitu tohto programu pripisujeme faktu, že je určený primárne pre medzinárodných študentov, ktorí chcú nájsť uplatnenie na globálnom pracovnom trhu.

,,Jedna z najväčších výhod tohto predmetu je bezpochyby jeho medzinárodný charakter,‘‘ tvrdí Graduate Business Program manažér Sotiris Karagiannis. ,,Študenti, ktorí študujú Medzinárodný management, sú ambiciózni a sú zameraní na príležitosti a uplatnenie na globálnom trhu práce. Samozrejme, že takéto príležitosti sú bežne dostupné aj v ČR. Na UNYPe ponúkame kvalifikáciu, ktorú zaisťuje náš dlhoročný partner Univesity of Bolton.‘‘

Čo môže štúdium magisterského titulu v Medzinárodnom managemente znamenať pre Vašu kariéru?

,,Absolventi tohto programu sú všeobecne mladší ako MBA študenti,‘‘ vysvetľuje Karagiannis. ,,Po absolvovaní programu začínajú naši študenti na juniorských manažérskych pozíciách (buď v spoločnostiach, pre ktoré pracovali pred štúdiom, ale samozrejme aj v nových) a to v rôznych odvetviach – z našich skúseností sa väčšinou jedná o HR a Marketing. Viac ako 90% našich študentov si nájde uplatnenie, niektorí dokonca aj pred dokončením štúdia. Tento program je populárnejší u nedávnych absolventov bakalárskych štúdií, pretože na rozdiel od MBA programov nie sú treba žiadne predošlé pracovné skúsenosti. Čo však neznamená, že tento program nie je užitočný aj pre tých, ktorí už nejaké skúsenosti zo zamestnania majú. Ďalšou výhodou programu je medzinárodná diverzita prostredia. Naši lektori sú experti v ich príslušných odvetviach s bohatými skúsenosťami. Sú teda schopní našim študentom ponúknuť omnoho viac, ako len akademické znalosti.‘‘

V prostredí neustále rastúceho podielu medzinárodného biznisu sa zväčšuje aj dopyt po pracovníkoch so solídnymi znalosťami a širokým povedomím o globálnych trhoch. Vo zvyšku textu skúsime predstaviť najpravdepodobnejšie možnosti uplatnenia po dokončení programu Medzinárodný manažment.

Junior Human Resources Manager

HR manažéri sú často zapojení vo všetkých oblastiach týkajúcich sa ľudských zdrojov, pričom sú kompetentní k úkonom naprieč všetkými oddeleniami. Juniorskí HR manažéri prevádzajú zamestnancov všetkými potrebnými procesmi, informujú ich o predpisoch a poskytujú podporu HR vedeniu pri nábore a umiestňovaní nových zamestnancov. Junior HR má ďalej na starosti rôzne zamestnanecké benefity, spracováva mzdy a vysporiadava sa so všetkými súvisiacimi problémami a administratívou, zatiaľ čo ľudia na seniorných pozíciách sa zameriavajú na strategické plánovanie. Ďalej táto pozícia vyžaduje asistenciu pri integrovaní nových zamestnancov, vedenie záznamov o zamestnancoch a konzultáciu všetkých potrieb zamestnancov.

Business Development Manager

Pozícia development manažéra v sebe zahŕňa orientáciu na strategickú analýzu a dôkladné porozumenie technik marketingu a obchodu, čo v dôsledku zaisťuje rast spoločnosti a navyšovanie ziskov. Development manažéri nadväzujú nové partnerstvá a zvyšujú predaje v už existujúcich finančných kanáloch. Mali by to byť skúsení vyjednávači, schopní uzatvárať komplexné obchodné dohody. Zamestnanci v týchto pozíciách definujú organizačné strategické ciele a prezentujú nové obchodné príležitosti.

Financial Analyst

Finanční analytici robia investičné rozhodnutia ako pre spoločnosť, tak aj pre jednotlivcov, a to na základe vývoju trhu s akciami, dlhopismi a ďalšími typmi investícií. Finančný analytik komunikuje so všetkými oddeleniami spoločnosti, aby získal celkový prehľad v rámci biznisu a jeho procesoch. Evaluujú investičné príležitosti pre novo vznikajúce spoločnosti a tiež pomáhajú pri expandovaní na nové trhy.

Global Marketing Manager

Marketingoví manažéri spolupracujú na tvorbe globálnych obchodných stratégií. Kooperujú s marketingovým oddelením na vytváraní materiálov, vykonávaní marketingových výskumov a vytváraní stratégií na zlepšenie predajov spoločnosti po celom svete. Formujú image spoločnosti a budujú globálne povedomie o značke. V tomto odvetví je treba mať praktické znalosti v prostredí medzinárodného obchodu, povedomie o odlišnostiach kultúr a obchodných operáciách.

Skryť Zatvoriť reklamu