Ako som zvládol akademický rok v online prostredí?

Písmo: A- | A+

Vzhľadom na fakt, že celý minulý akademický rok prebiehal online sme sa rozhodli vyspovedať nášho druháka – Michala Tótha, ktorý nám povedal ako prebiehala výučba na Ústave verejnej politiky.

Michal je študent Verejnej politiky na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského. Okrem toho je aktívny v neziskovom sektore, rád číta a športuje. S Michalom sa rozprávala Nikoleta Sláviková, doktorandka Ústavu Verejnej politiky.

Nikoleta: Minulý rok si nastúpil do prvého ročníka magisterského štúdia na našom ústave. Výuka od začiatku prebiehala online, takže si takmer osobne nestretol ani spolužiakov a ani vyučujúcich. Ako prebiehali u nás tvoje začiatky v tomto modely výučby?  V čom si pociťoval najväčšie rozdiely oproti prezenčnej výuke?

Michal: Online prostredie pre mňa cudzie nebolo, koniec koncov som tak aj obhajoval bakalársku prácu, no bolo zvláštne spolupracovať so spolužiakmi a vyučujúcimi, ktorých som osobne vôbec nepoznal. Vytvoriť zdravý kolektív zo skupiny ľudí, ktorí prišli z rôznych škôl študovať na náš magisterský program, trvalo určite omnoho dlhšie, a bola to asi aj najnáročnejšia súčasť online výučby. Nebyť skupinových projektov, s niektorými spolužiakmi by som sa pravdepodobne nespoznal vôbec.

Nikoleta: Za uplynulý rok si absolvoval niekoľko rôznych predmetov. Ktoré ťa najviac zaujali a prečo?

Michal: Keďže som človek, ktorý rád pracuje s dátami, oslovil ma predmet Kvantitatívne výskumné metódy. Cez praktické úlohy sme si mohli vyskúšať nové poznatky, ktoré snáď budem tento rok schopný využiť pri písaní diplomovej práce. Okrem toho by som ešte vypichol predmet Evaluácia verejnej politiky, lebo sme sa naučili praktické spôsoby analyzovania projektov, ktoré sú použiteľné nielen v oblasti verejnej politiky, ale aj pri projektoch z iného odvetvia, ako napríklad mne blízkej oblasti neziskoviek.

Nikoleta: Po aktívnej účasti na viacerých predmetov ťa čakalo niekoľko záverečných skúšok na úspešné ukončenie predmetu. Akým spôsobom prebiehali?

Michal: Prebiehali online buď ústnou formou, alebo formou záverečnej písomnej skúšky. Každý vyučujúci si spôsob skúšania upravil podľa svojich potrieb, no takmer vždy to bolo dostatočne vopred odkomunikované.

Obrázok blogu

Nikoleta: Vedel by si charakterizovať minulý školský rok niekoľkými slovami, ktoré ho podľa teba vystihovali?

Michal: To je zaujímavá otázka. V prvom rade bol asi trochu zvláštny, keďže mnohých vyučujúcich, vrátane svojho školiteľa, som zatiaľ naživo ešte nestretol, aj keď sme v pravidelnom kontakte. Bol však aj jedinečný. Nikdy nezabudnem, ako sme sa prvý krát fyzicky stretli s partiou spolužiakov a zrazu nám prišlo všetko smiešne, pretože byť konečne v osobnom kontakte s ľuďmi, s ktorými si človek vytvoril kamarátstvo iba cez internet, bol surreálny pocit. No a nakoniec bol obohacujúci, lebo napriek všetkému som sa naučil mnoho nových vecí, z ktorých budem čerpať bezpochyby aj po štátniciach.

Nikoleta: Ty si už druhák, máš isté skúsenosti. Pár rád našim prvákom a prváčkam?

Michal: Nebojte sa osloviť vyučujúcich s akýmkoľvek problémom, otázkami z preberaného učiva, seminárnych zadaní, alebo dokonca s nápadmi ako robiť veci lepšie. Nebojte sa taktiež osloviť nás, druhákov, s čímkoľvek budete potrebovať pomoc. No a nakoniec – snažte sa užívať si štúdium, pretože tento študijný program je naozaj všestranný a každý si tam určite vie nájsť niečo svoje.

Nikoleta: Čo by si odporúčal našim vyučujúcim na zlepšenie výučby, ak náhodou pôjdeme tento akademicky rok aspoň z časti znova online?

Michal: Mnohí sa s tým popasovali už minulý rok veľmi dobre, no určite je potrebné zmieriť sa v tom momente so situáciou a vyťažiť z nej čo najviac. Aj keď online výučba je v niektorých veciach slabšia ako tá prezenčná, ponúka aj mnoho zaujímavých a interaktívnych možností ako pracovať so študentami.

Ďakujem za rozhovor a prajem ti veľa ďalších úspechov.

 

Skryť Zatvoriť reklamu