Čo je duša, duch, smrť, peklo.
Kľúčový text je 1.Mojžišova 2:7 - Po 1. telo je vytvorené z prachu zeme,. Po 2.Boh vdýchol dych života - človek dostal ducha a ožil,. Po 3. človek sa stal živou dušou tj. ČLOVEK = DUŠA a nie, že má dušu. I zvieratá sú živou dušou viď 1. Moj. 1:20, 4.Moj. 31:28 V 1.Moj. 1:30 sa dá duša chápať i ako - život /životná sila/ V Zjavení Jána 16:3 píše, že duše zvierat zomierajú. V Ezechielovi 18:4,20 píše, že i ľudské duše zomierajú. Čo sa s nimi stalo? V 1. Moj. 3:19 uvádza : vrátiš sa do prachu, z ktorého si bol vzatý. Čo bol človek predtým ako bol vytvorený z prachu? Proste nebol, nejestvoval.
Biblia popisuje stav mŕtvych ako, že nevedia ničoho, nemôžu nič robiť ani myslieť viď Kazateľ 9:5,10 V Kaz. 3:19,20 sa píše, že človek i hovädo majú toho istého ducha a rovnako zomierajú. Čo sa s nimi stalo? "Telo sa vráti do prachu a duch sa vráti k Bohu." viď Kaz. 12:7. To je SMRŤ - teda stav neexistencie, opak života - nečinnosť, ničota. Žalm 104:29,30 - keď odnímaš ducha mrú a naopak, keď ho posielaš tvoria sa. To však neznamená, že duch - naša životná sila- doslova opúšťa Zem a putuje priestorom k Bohu. On sa vracia k Bohu v tom zmysle, že nádej na budúci život závisí výlučne od Boha. Ján 5:21 hovorí, že nádej pre mŕtvych je VZKRIESENIE.
Prečo si mnohí myslia, že ľudia dobrí i zlí sú v hádese, čo prekladajú ako peklo. Vychádzajú z evanjelia Lukáš 16:19-31. V príbehu sa po 1. nespomína, že by v hádese bola údajne nehmotná duša či duše , alebo duch -/ veď tie nemôžu trpieť hmotným ohňom či mať smäd/.Po 2. v hádese je nejaká osoba, osoby s očami, jazykom, prstami,teda hmotná, ktorá trpí ohňom a nezhorí?, že by sa opekal? Po 3. musela tam byť dobrá akustika, keď si len tak diskutujú cez velikú priepasť a neboli rušený miliardovým zástupom dobrých či zlých. To sú nezmysly, z ktorých vidieť, že ide o alegóriu. Takisto je nezmysel i to, že boháč len pretože je bohatý, by mal byť v ohni a chudobný žobrák Lazar naopak. Celé to nemôžeme brať doslovne. Je to obraz, podobenstvo. To vyplýva zo súvislosti, že p. Ježiš hovoril podobenstva v kontexte. O čo ide? - p. Ježiš použil vtedajšiu grécku predstavu posmrtného života v hadese. Zlí sú v tartarose a dobrí v elizejskych poliach a oddeľuje ich neprekonateľná prekážka. Ježiš iste nechcel povedať, že tak to vyzerá po smrti. Ide o podobenstvo kde boháč symbolizuje triedu farizejov, zákonníkov atď., ktorí sú v priazni Zákona a Lazar sú tí hriešnici. SMRŤ = ZMENA viď Rimanom 6:2 a teraz sú v Ježišovej priazni hriešnici a takzvaných spravodlivých obviňuje z pokrytectva a vraždenia prorokov, ktorí preto trpeli mukami/ viď Skutky apoštolov 7:52,54/ , keď boli odhalené ich zlé skutky, a nakoniec Ježiša Krista ukrižovali.
Záverom by som chcel povedať. Boh je láska a tvrdiť o ňom, že niekoho večne mučí, je ako povedať, že Boh je maniak. On ním nie je, ale tí čo to o ňom hovoria. Bol to diabol, ktorý povedal Eve "určite nezomriete" viď 1. Moj.3:4., čo je KLAMSTVO a v rozpore s tým, ako som uviedol, že ZOMRELI a boli v stave neexistencie, bezvedomia.