Ozajstným patavedcom je to jasné už dávno, keďže však nie každý patavedu pozná (tento závažný nedostatok však stále možno napraviť), z pedagogických dôvodov uvedieme ukážku postupu objavovania pravdy o blogovaní našich predkov. Stačí sa len zamyslieť a pozorne analyzovať texty lahodných slovenských ľudových erotických piesní (Spolok skúsených spevúľ: „Dala by ti, dala“ a „Akú mala, takú dala“, vyšlo na CD a MC v r. 1996 a 1998). Že prečo práve erotické piesne? Ech, také jednoduché neviete – veď je to úplne jasné. Základné ľudské potreby a priority (kam erotika a sex nesporne patrí) predsa pretrvajú veky ... a preto práve erotické pesničky sú vhodné na prenos informácií len s minimálnym skreslením bez ohľadu na to, koľko rokov či stáročí ubehlo od ich prvého použitia.
Pozrime sa napríklad na text
vyšlo ďievča na rebríček, kuk,
vyšlo ďievča na rebríček, ukázalo čierny kríček,
kukaj, kukaj, kukaj, kuk
a položme si otázku, o čo tu ide, čo to vlastne dievčina ukazuje? Logická odpoveď je, že rastlina to asi nie je, veď čo je už také zaujímavé (a hodné zvečnenia v texte pesničky) na byline, ktorý ukazuje nejaká modelka? Nie priatelia, v skutočnosti „čierny kríček“ bol len poetický obrat, ktorý používali naši predkovia – a pod týmto termínom mali na mysli to, čo dnes označujeme za BLOG. Neveríte? Veď je to také jasné – BLOG je skratka trochu toporného doslovného prekladu „čierneho kríčka“ do angličtiny – „black little ornamental gooseberry“, teda malý čierny okrasný (egrešový) ker. K rovnakej skratke dospejeme aj keď prekladateľ sa nepokúša určiť o aký ker ide, a jednoducho len skonštatuje že ide o malú čiernu zvláštnosť na dievčati – „black little oddity (on) girl“, resp. keď sa pokúsi nájsť vlastné vyjadrenie pre to čosi čierne čo dievča ukazuje – „black little overt grove“ (malý čierny verejný lesík), „black little observable goatee“ či priamo „black little object (for) gentlemen“... Áno priatelia, to, čo dievčina ukazovala, bol BLOG – veď pre čo iné by text okamžite nástojčivo vyzýval „kukaj, kukaj, kukaj, kuk“?
A čože sa to popisuje v texte ďalšej slovenskej ľudovej erotickej, v ktorom
sedzela pod borovičku,
plakala že má maličku
? Áno, je to jasné – blogerka je nešťastná, že má malú karmu. Veru tak, naši predkovia pri blogovaní poznali aj ohodnotenie kvality karmou, veď prečo by inak spievali
malú dievča, malú máš, aľe čo, voľačo,
? Že sa pri klikaní na karmu občas aj pomýlili, svedčí ďalší text
kázala mi mac štyri razy dac
a ja som sa pomýlila, dala som mu piac
Na druhej strane keď blog nespĺňal očakávané, resp. požadované, často subjektívne, parametre, bloger nemal šancu získať hlas pre karmu, ako to jasne a zrozumiteľne vyjadruje text
ej duby, duby, zeleňie duby
a ja ťi nedám,lebo máš hrubý, šeja hoj
ej zemky, zemky, zeleňie zemky,
a ja ťi ňedám, lebo máš ťenký, šeja hoj
Text pesničky
koho rada viďím, tomu dám, tomu dám,
toho ja aj z cesty zavolám, zavolám
zas úplne zreteľne preukazuje, že aj v tých časoch jestvovali fankluby ktoré svojim obľúbeným blogerom automaticky klikali na karmu. A aj vtedy blogeri vedeli, že existujú admini, ktorých úlohou je dozerať na dodržiavanie vtedajšieho kódexu blogera či pravidiel klikania na karmu –
dala by ťi, dala
bárs aj pod rebríkom
keby sa neďívau
keby sa neďívau
richtár s bubeňíkom
A aj vtedy sa žiadalo, aby bloger sprístupnil na titulke aspoň časť zo svojho príspevku (perex), aby si čitatelia mohli urobiť prvý dojem o jeho kvalitách
aňi ťa nevezňem,
zakým ňeopáčim
sťihla by si ňemať,
čo na predek načim
No a že vtedajší diskutujúci a ich spôsoby vedenia diskusie sa až tak veľmi nelíšili od obvyklých diskusii na dnešných blogoch, názorne popisuje text
išľi žobráci na kalváriu,
postretľi žobráčku, vyvaľkaľi ju.
slepý sa im ďívau, hluchý ich počúvau,
bez prstov gajdovau, bez nôh tancovau.
Celkový záver je jasný a nespochybiteľný - to, čo naši predkovia už dávno poznali a využívali, dnešná tzv. vyspelá civilizácia objavuje so značným oneskorením ... a pre jej obmedzenosť je len typické, že ju ani nenapadne že tieto „objavy“ iba trápne kopírujú poznatky starých Slovienov. Ostáva len dúfať, že Ministerstvo školstva konečne pochopí, že poznanie slovenských ľudových erotických piesní a ich patavedecká analýza dáva ten správny základ pre poznanie objektívnej pravdy, a presadí ich zaradenie do výuky na našich školách.
Aj tí naši blogovali
Hej mladí, len sa nenaparujte, že gúglujete a blogujete – nič nové pod slnkom, toto predsa robili aj starí Slovieni. Ej bisťu, veru tak je – že to vymysleli len nedávno kdesi na tom Západe, to sú len bájky neznalých žurnalistov, ktorí vôbec netušia čo všetko poznali a dokázali naši predkovia.