dnes bolo zverejnené "Rozhodnutie predsedu Národnej rady Slovenskej republiky o vyhlásení volieb do Národnej rady Slovenskej republiky" v Zbierke zákonov Slovenskej republiky. Dnes MV SR začne prijímať žiadosti o voľbu poštou.
Srdcom doma o.z. spúšťa 9.6.2023 mobilizačnú kampaň k voľbám 2023 zameranú na voličov v zahraničí. Do kampane sa zapoja neziskové organizácie, osobnosti verejného života i občania na Slovensku a v zahraničí. V porovnaní s kampaňou pred voľbami v roku 2020 budeme pôsobiť aj mimo online priestor. Bude prebiehať na hudobných festivaloch: Metronome festival v Prahe 22.-24.6.2023 a Pohoda 6.-8.7.2023. Hlavnými kanálmi budú:
Kampaň je nestranícka. Nebudeme v kampani podporovať žiadnu konkrétnu politickú stranu. Zdieľanie našich príspevkov na sociálnych sieťach však privítame.
Na základe analýzy volebných výsledkov okrsku Zahraničie z Volieb do NR SR v roku 2020 sme presvedčení, že hlasy zahraničných voličov budú v týchto voľbách rozhodujúce. Voliči z okrsku Zahraničie preferovali vo voľbách 2020 silnejšie strany (nad 5%), odmietali strany s populistickou a xenofóbnou rétorikou.
Výzvu k zahraničným voličom podporilo už viac ako tridsať neziskových organizácií a krajanských spolkov. Signatári vyzývajú občanov SR v zahraničí, aby sa zúčastnili volieb.
V kampani budeme zdôrazňovať:
volič, ktorý nemá trvalý pobyt na území Slovenskej republiky, môže voliť jedine poštou,
podať žiadosť o voľbu poštou je možné len do 9.8.2023
Pokiaľ ide o štýl vedenej kampane, budeme sa snažiť prihovárať voličom v pozitívnom duchu, bez strašenia, pripomínajúc pozitívne okamihy zo života na Slovensku v detstve, v mladosti, vzťah k rodine, tradíciám a možnosť posunúť Slovensko k moderným krajinám, s dobre fungujúcim štátom, z ktorých voliči v zahraničí majú osobné pozitívne skúsenosti.
Ciele kampane presahujú voľby do NR SR:
Mobilizácia 100 000 občanov v zahraničí k voľbám 2023.
Posilnenie vzťahu Slovenska k občanom žijúcim v zahraničí.
Angažovanie občanov v zahraničí v prospech Slovenska.
Na kampani spolupracujú profesionáli a dobrovoľníci pro bono, bez nároku na finančnú odmenu. Náklady na umiestňovanie reklám v online priestore je financovaná z darov občanov prijímaných cez: