Nemôžem pochopiť ani uveriť, ako hlboko sa podarilo Markíze padnúť a čo dokáže tejto vedenie televízie pustiť v kvôli sledovanosti na obrazovku.
+ + + +
1. Je naozaj nutné aby sa celá republika zabávala na tom, že niekto pomenuje prasa menom jednej účastníčky súťaže - mimochodom matky troch detí? Naozaj pravidlá tejto súťaže umožňujú takúto dehonestáciu ľudskej dôstojnosti? Bolo naozaj nutné aby do súťaže táto televízia vybrala psychicky labilné osoby, o ktorých sa priebežne dozvedáme, že drogovali, točili porno, boli umiestnení v diagnostickom ústave a pod. - chvíľami divák nadobudne pocit, že do súťaže sa zámerne dostali iba babráci, hlupáci a pochybné indivduá. Aby bolo na čo pozerať asi ...
+ + + +
2. Potrebuje Markíza dosiahnuť sledovanosť cez primitívne vulgarizmy? - prečo naša najúspešnejšia televízia obetuje svoj prime-time kvôli výrokom typu "j.bal ma do riti celú hodinu" alebo popevkom "si obyčajné h.vno"? A nevadí tento primitivizmus sponzorom, ktorí do týchto "sr.čiek" umiestňujú svoje reklamy? Kto núti Markízu aby úplne bezvýznamných lúzrov prezentovala takmer ako celebrity? - ako môže byť jedinou kvalifikáciou a nomináciou na markizácku prezentáciu pozitívny vzťah k alkoholu, promiskuite a primitívny slovník?
+ + + +
3. Prečo Markíza ani slovkom neodsúdi, resp. sa aspoň nedištancuje od nekultúrnych a primitívnych prejavov, ktoré vysiela? - ja jednoducho neverím, že pani Ťapáková a kolektív jej spolupracovníkov tejto relácii a jej účastníkom veria a že súhlasí s ich správaním a konaním! Odmietam veriť, že televízia, ktorá dokáže produkovať kvalitné TV programy, je odkázaná na premietanie vulgárnych nadávok medzi spitými mladými ženami, resp. zrelými ženami - matkami detí, ktoré doma tento program sledujú!
+ + + +
4. Prečo do súťaže nepostavili úspešné alebo aspoň ordinárne osoby? Prečo sa musíme prispôsobovať inteligencii hlupákov s primitívnym správaním? Prečo nám televízia neukáže cestu, ako bojovať so samotou, odlúčením, namáhavou prácou, resp. stresovými situáciami, čo bolo pôvodným zámerom celej súťaže? Prečo nám namiesto toho Markíza prezentuje babrákov, ktorí zlyhali v normálnom bežnom živote a ktorí nie sú schopní zvádať ani bežné - nie to stresové situácie?
+ + + +
5. Čo je smiešne a zábavné na matke dvoch detí, ktorej bývalého manžela hľadá Interpol? Čo je smiešne a zábavné na slobodnej matke s dcérou (teiž slobodnou matkou), ktoré propagujú promiskuitu a v živote neboli schopné založiť ani vytvoriť riadnu rodinu? Čo je zábavné na nevyrovnanom mladom mužovi, ktorý pri hádkach zachrípnuto vrieska a obnažuje svoj pohlavný úd a naivne a hlúpo verejne vyznáva lásku matke dvoch detí, ktorú pozná niekoľko týždňov. Čo je zábavné na mladej žene, ktorá zháňa financie na to aby svoje veľké silikónové poprsie zmenila na ešte väčšie? Čo je zábavné na hysterickej dievčine z diagnostického ústavu, ktorá nedokáže samostatne sformulovať ani jednu jedinú vetu? ... a ešte by sa dalo pokračovať.
+ + + +
6. Ako je možné, že pravidlá súťaže umožňujú neustále zmeny v celej organizácii, účastníkoch. Rovnako je zarážajúce. že pravidlá súťaže mnijako nepostihujú správanie vedúce k ponižovaniu ľudskej dôstojnosti, útokom na česť a osobnú integritu účinkujúcich ako aj verejnému znevažovaniu osôb (a obzvlášť ženského pohlavia)? Naozaj sa pani Ťapákovej dobre pozerá na kačacie hlavy zavesené nad posteľou jednej súťaziacej, resp. na spité ženy-matky detí, ako si vulgárne nadávajú a kričia po sebe?
+ + + +
Touto cestou prosím vedenie TV Markíza aby zasiahlo! Aby sa od správania a výrokov súťažiacich jednoznačne dištancovalo - minimálne vždy, keď na obrazovke svieti obligatórny oznam o umiestňovaní produktov.
Ďalej vyzývam vedenie TV Markíza aby prostredníctvom moderátorky, resp. ostatných účinkujúcich, odsúdilo (resp. aj potrestalo) správanie súťažiacich v prípadoch, keď to je už naozaj nutné a keď už došlo ku konaniu, ktoré je neakceptovateľné nielen z pohľadu etiky ale dokonca aj z právneho hľadiska.
Táto súťaž mala byť predsa najmä o schopnosti mestských ľudí prežiť v prostredí odľahlej poľnohospodárskej usadlosti a my, diváci, sme sa mali mnohému priučiť a ešte sme sa mali zabávať na nešikovných panelákových "babrákoch" pri práci v maštali - v skutočnosti nám vedenie TV Markíza predsúva lúzerov, skrachovancov a primítivov, ktorí po pár dňoch pred kamerami uverili falošnej predstave, že sú celebrity a že sú zábavní a zaujímaví. Nie! Nie sú zábavní! Ani zaujímaví! Sú iba vulgárni ... a celá súťaž mohla pokojne prebiehať niekde na sídlisku - myjavská kopanica s pôsobivými fujarovými džinglami tam funguje len ako umelá kulisa.
Televízia Markíza ma v minulosti presvedčila, že vie generovať profesionálne spravodajstvo, profesionálnu zábavu a aj profesionálnu kultúru. Verím tomu, že to stále platí.