
Môj priateľ r.d. sa obrátil začiatkom februára so serióznou otázkou na stranu SDKÚ-DS. Išlo o detaily dedenia v sporivom piliery. Napísal mail pani Radičovej (iveta_radicova@nrsr.sk), pretože práve ona vystupuje v mene strany na danú tému. Kedže sa nedočkal odpovede, o 15 dní urgoval odpoveď. Urgovací e-mail bol zaslaný i pánom M. Dzurindovi a I. Miklošovi ako predstaviteľom strany, ktorých by mohla úroveň komunikácie s ľuďmi zaujímať (sdku@sdkuonline.sk; iveta_radicova@nrsr.sk; ivan_miklos@nrsr.sk; mikulas_dzurinda@nrsr.sk). Do dnešného dňa sa priateľ odpovede nedočkal.
Fakt, že otázka bola technická a podaná na prvý pohľad nezrozumiteľne (a s chybami), politickú stranu v ničom neospravedlňuje. Načo majú politici verejné e-mailové adresy, keď nemienia odpovedať? Načo sa strana tvári, že dokáže komunikovať elektronicky, keď toho nie je schopná?
Som si vedomý toho, že mailov dostávajú politici viac než dosť. Ale veď práve preto majú štáb asistentov a strana má sekretariát, aby tento nápor zvládli. Ak nezvládajú takýto organizačný problém, ako je možné, že v sebe chovajú ambície riešiť problémy štátu? Alebo, žeby bol problém hlbšie? Základná neúcta k jednotlivcovi, ktorý má hodnotu iba v mase pri odovzávaní hlasovacieho lístka?
Je taký problém potvrdiť príjem e-mailu? Je taký problém odpovedať a vysvetliť, že nevedia odpoveď, resp. nemajú priestor hľadať odpovede pre "špecialistov"? Alebo, priamo k veci: Je taký problém pre SDKÚ-DS odpovedať na tú otázku?
Je pravdou, že podobný problém som osobne zachytil aj u iných strán, ale tento text je o SDKÚ-DS. Osobne dúfam, že niekto zodpovedný mi v diskusii problém osvetlí a ubezpečí ma, že v práci sekretariátu došlo k zmenám k lepšiemu.
Som proste naivka.