
Úradník má totiž vždy pravdu, nech sa Vám zdá akokoľvek nelogická.
Napríklad, máte zdravotné poistenie v inej (zahraničnej) poisťovni a potrebujete sa odhlásiť z pôvodnej slovenskej. Superúradníkom nestačí oznámenie, že platíte v inej zahraničnej poisťovni a, že máte o tom doklad (kartičku poistenca). Žiadajú doklady na základe, ktorých vás prihlásili do novej poisťovne.
Ako môžem mať novú kartičku, ak nemám v poriadku tie pôvodné doklady? Dáva to zmysel? Iba ak úradníkovi.
Iná story, ste rodinný príslušník, ktorý má nárok na zahraničné zdravotné poistenie. Už vás dokonca v zahraničí zdravotná poisťovňa zaregistrovala a vystavila vám o tom doklad. Naši úradníci, vám doporučujú, aby ste zahraničné zdravotné poistenie zrušili. Zrušili a robili poštára medzi poisťovňami, lebo treba doručiť vyplnené formuláre. Slovenskej poisťovni ide o to, aby si nastavila vzťahy na základe, ktorých si bude refundovať platby účtované zahraničnými poskytovateľmi starostlivosti. Úradníka totiž ani v najmenšom netrápia vaše prípadné problémy s poskytovateľmi starostlivosti, ktorí budú čumieť na slovenskú kartičku ako teľa na nové bráta a budú sa snažiť poskytovať iba nevyhnutnú starostlivosť. Veď aj načo, veď ste len stránka.
To, že sa to nedá vybaviť telefonicky, alebo aspoň poštou je iba drobnosť. Veď je to len XX kilometrov a ste iba stránka, ktorá si predsa môže vziať dovolenku a cestovať.
Navyše vám úradník dá radu, ktorá sa prieči zmyslu nariadení (vraj je tam legislatívna diera). Samozrejme radu dá iba ústne, bez zápisu. Takže prípadný súd by ste možno predsa len vyhrali. Ale finančné a časové náklady, ktoré s tým budete ho absolútne netrápia. Veď ste len stránka.
A na záver vás ešte budú penalizovať za prieťahy, ktoré spôsobili samy.