Systém eCall

Systém eCall môže ročne zachrániť až dva a pol tisíc životov. Od roku 2015 by mali všetky nové typy osobných automobilov predávané v EÚ byť schopné v prípade vážnej nehody samé zavolať záchrannú službu. Táto požiadavka je súčasťou správy, ktorú 19. júna spoločne prijali členovia Výboru pre dopravu a Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Systém eCall je elektronický bezpečnostný systém zabudovaný v palubnej doske vozidla. V prípade vážnej dopravnej nehody vytočí eCall tiesňovú linku 112 a zabezpečí hlasové spojenie s operátorom okamžite po tom, ako senzory zaznamenajú náraz vozidla. Zároveň automaticky zašle údaje o mieste a čase nehody najbližšiemu záchrannému centru. Systém môže byť aktivovaný i manuálne, stlačením špeciálneho tlačidla v aute.

Aby mohol tento systém fungovať, členské štáty a operátori mobilných sietí budú musieť zmodernizovať svoju infraštruktúru tak, aby bola schopná vybavovať volania eCall a odovzdať ich záchranným službám.

V súčasnosti je v Európskej únii automatickými systémami tiesňového volania vybavených iba 0,7 % všetkých osobných automobilov. Cena zariadenia eCall a jeho inštalácia do nového automobilu sa odhaduje na menej než 100 eur. Predpokladá sa, že systém eCall by mohol ročne zachrániť až dva a pol tisíc životov.

Európska komisia by mala predložiť svoj legislatívny návrh do konca tohto roku.

Tomáš Agócs

Tomáš Agócs

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dopravný inžinier Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

43 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

717 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
SkryťZatvoriť reklamu