
Slovenské vlády potrebujú zvyšovať kredit aj pomocou snahy o čo najväčší počet rozostavaných kilometrov diaľnic. To však nielen slovenské vlády, ale pochopiteľne aj ďalšie. Na druhej strane sa cez lobing potrebujú firmy dostať k zaujímavým zákazkám. To je tiež v poriadku. Dokonca by sa lobing mal zlegalizovať ako v Anglicku, lebo je normálnou súčasťou politiky. V poriadku sa mi však nezdá, ak sú zmluvy nastavené v prospech firiem, ktoré môžu z výstavbou čakať, majú veľký priestor na zdražovanie stavby, čo však škodí investorovi stavby, teda nám všetkým. V záujme štátu musí byť čo najlacnejšia a najrýchlejšia stavba. A v záujme občana by neuškodilo, keby sa radšej dokončila jedna a nie populisticky rozostavovali ďalšie. MICHAL ALBERT, študent žurnalistiky, Banská Bystrica