Ministerstvo obrany sa rozhodlo osloviť mladú generáciu úplne inak, rozdávaním prezervatívov s vlastným dizajnom na festivale LOVESTREAM. Namiesto nudných plagátov a powerpointov dostali ľudia niečo, čo si zapamätajú a o čom budú hovoriť.
A čo robia naši milovaní politici a opozícia? Vybuchnú: Nevhodné! Ponižujúce! Znižuje prestíž! Jasné, lebo podľa nich profesionálny vojak musí byť strohý, vážny a schopný vidieť len pištole a tanky. Humor a relevantnosť pre mladých ľudí? To je podľa nich poníženie.
Veronika Remišová a spol. si určite predstavujú, že armáda musí rozdávať letáky o predpisoch a uniformách, lebo mladí ľudia na festivale LOVESTREAM určite čakajú poučné prednášky o maskáčoch a šnúrkach. Namiesto toho dostanú kondómy s vlastným dizajnom. Trhák, nie? Ak to budú rozdávať fešáci v obtiahnutých tričkách, bude to DO KO NA LÉ! Ako by povedal jeden politik.
Niektorí sa tvária, že je to nemiestny marketingový výstrelok. Fakt? Rozdávať zdravotnú výbavu s logom armády je nemiestne? Ale hej, keď kritici prežili 24 hodín bez tanku alebo streliva, svet sa hneď rúca. Presne toto funguje: provokuje, baví a ukazuje, že armáda má zmysel pre humor a zdravý rozum. Ale nech kritici hľadajú urážku aj tam, kde nie je, veď je to ich špecialita.
Ak niekto stále nechápe, pozrite sa na fakty: ľudia diskutujú, smejú sa, zapamätajú si armádu. Presne takto sa robí marketing. A ak sa niekto chce hrať na „vážneho občana“, či váženého?, nech si pokojne myslí, že armáda má len tanky a pištole, a zdravý rozum a humor je pre nich zakázaný luxus.
Ja tlieskam! A už som sa prihlásila do aktívnych záloh. Chcem poznať toho, kto vymyslel tú kampaň.
Memento:
Nehraj sa na hlupáka, kondómy sú súčasť kampane, nie poníženie.
Prestaň byť kkt, aj netradičný marketing môže fungovať.
Politici a kritici? Nech si nadávajú, kým svet reálne reaguje a mladí ľudia sa zapájajú. Kým oni strácajú čas na svojom vznešenom hneve, armáda robí svoju prácu, osloviť cieľovku.
Ak si myslíte, že toto je prepadák, gratulujem, stratili ste kontakt s realitou ešte pred rannou kávou.
A ak ti vadí, že armáda rozdáva kondómy, problém nie je v armáde.
Takže áno, je to provokatívne, je to netradičné a nie, nie je to poníženie armády. Presne toto je spôsob, ako osloviť mladých ľudí, ukázať relevantnosť armády a zároveň im pripomenúť, že humor a zdravý rozum nie sú luxus.
A vy ostatní: Neberte život príliš vážne, aj tak z neho nevyviazneme živí.