Televízna reklama a jej hlavné výhody a nevýhody

Televízia je dnes už tradičným reklamným médiom. Televízna reklama prešla od svojich začiatkov obrovským vývojom, kým sa dostala na dnešnú úroveň. Napriek príchodu rozličných foriem on-line reklamy sa TV reklama stále teší vysokej popularite. Najmä z dôvodu, že zadávateľom prináša celú radu výhod. Tie najdôležitejšie si zhrnieme v tomto krátkom článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Televízia je z hľadiska vývoja reklamy jedným z najmladších médií. Jej hlavnou charakteristikou je pôsobenie na viac zmyslov, čo prináša oproti inzercii množstvo výhod. Je vhodná k vizuálnej prezentácii výrobku, vie vytvárať image, nálady a predstavy spojené s vý­robkom. Pri voľbe televíz­nej reklamy a jej časového umiestnenia vo vysielaní vychádzame zo sledovanosti jednot­livých programov a štruktúry divákov. Pričom najatraktívnejší čas sa nazýva prime time. V tomto čase sleduje TV najviac divákov, no reklamný priestor je tu prirodzene najdrahší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Televízna reklama

Výhody

Nevýhody

pôsobenie na viac zmyslov

vysoké celkové náklady

rýchla akceptovatelnosť

preplnenie média reklamou

vysoký dosah /široké pokrytie trhu

možnosť prepínania kanálov (zapping)

masový dosah a selektivita

obmedzenie poskytnutia informácií na 30 sekúnd

flexibilita v časovom plánovaní

nové technológie s možnosťou eliminovať reklamu (Mágio, TiVo)

Tabuľka 1: Výhody a nevýhody televíznej reklamy[1]

TV reklama dnes poskytuje firmám možnosť osloviť masy. Pre veľké spoločnosti je dominantnou a nevyhnutnou súčasťou marketingového mixu. Súčastná televízna reklama má však výrazné nedostatky najmä v podobe vysokých nákladov potrebných na tvorbu spotu, či zabezpečenie atraktívneho reklamného času. Preplnenie televíznych staníc reklamou má za následok jej nízku efektivitu. Päť - osem minútové bloky TV reklám nie sú ničím výnimočným. Efektivita jednotlivých reklamných spotov v takýchto blokoch je výrazne znížená. Často sa stáva, že kým dôjde na konkrétny spot človek už dávno nesedí pri TV prijímači, alebo prepne na iný kanál (zapping). V najlepšom prípade reklamu jednoducho nevníma. Akoby to nestačilo objavili sa tzv. požierači reklamy, technológie s možnosťou eliminovať reklamu (Mágio, TiVo). Preto v dnešnej dobe musia firmy svoju pozornosť upriamovať aj na ďalšie reklamné média a nesmú sa spoliehať výlučné na TV reklamu. Televízia je stále veľmi silným reklamným médiom, ktoré poskytuje množstvo výhod. No netreba jej pripisovať nadmerne vysokú dôležitosť. Obr.1 [2] Obr.2 [3]
Zoznam použitej literatúry

SkryťVypnúť reklamu

VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama – Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. 208. s. ISBN 978-80-247-3492-7.

[1] VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. : Reklama – Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. s. 41-42

[2] Obrázok 1: TV reklama. Dostupné na internete:

<http://www.tv13.sk/images/reklama/reklama2.jpg>.[2012.1.31]

[3] Obrázok 2: TV reklama. Dostupné na internete:

<http://www.worldtvpc.com/blog/wp-content/uploads/2011/08/advertising-revenue1.jpg>[2012.1.31]

Aleš Lettrich

Aleš Lettrich

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent marketingovej komunikácie UCM FMK Zoznam autorových rubrík:  Marketing

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,074 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu