Veríme, že investor bude k životnému prostrediu milosrdnejší ako štátne orgány Slovenskej republiky.
Cesta na Chopok v minulosti neexistovala a na Slovensku sa dalo žiť. Samozrejme, bude sa dať žiť aj po tom, čo cesta na vrchol Chopku bude zachovaná a budú sa po nej preháňať silné autá vplyvných ľudí z Bratislavy alebo Liptova a dokazovať peším turistom, ale aj svišťom, kto je tu pánom tvorstva.
Cesta na vrchol Chopku je však precedens.
Dosť bolo na Slovensku precedensov. To, čo ostalo z Nízkych Tatier je katastrofa. Ak prírodu už nechránia ani tí, ktorí za to nesú zodpovednosť, občania majú svoje práva vyplývajúce z ústavy. Právo na štrajk. Právo na čisté životné prostredie.
V prípade, že investor nezareaguje na našu výzvu, cestu na Chopok budeme blokovať počas výstavby lanovky.
Čas a formu zverejníme následne.
Alojz Hlina Juraj Lukáč
Poslanec NRSR Lesoochranárske zoskupenie VLK
Doplnené stanovisko J.Lukáča VLK:
Lesoochranárske zoskupenie VLK plne podporuje výzvu pána poslanca Hlinu. Ale zároveň pripomína, že Chopok je drastickým príkladom toho, že Nízke Tatry nespĺňajú podmienky národného parku. Vo svete majú národné parky veľký kredit, v bezzásahových územiach sa nesmie poľovať, ťažiť drevo, používať chemický postrek a nechodia tam autá. V prípade Chopku ťažko môžeme hovoriť o prírode v národnom parku," povedal Juraj Lukáč z Lesoochranárskeho zoskupenia VLK. „ NAPANT je v súčasnosti podľa nás len prázdnou marketingovou značkou, ktorú navrhujeme zrušiť a na území Nízkych Tatier, vyhlásiť na štátnych pozemkoch dve - tri veľké prírodné rezervácie." vysvetľuje Lukáč. „Chápeme, že zrušenie národného parku nie je medzi ľuďmi populárne, pretože národný park vnímajú ho ako národné bohatstvo, ale NAPANT prakticky nechráni nič. Je to potemkinovská dedina a výstraha pre ostatné prírodne cenné lokality," dodal.