Uvádzam tu ďalšie aspekty, ktoré sú podľa mňa nutné pre zastabilizovanie a nasmerovanie hospodárstva na rast, ako aj jeho postavenie na viac pilierov, čím sa zvýši odolnosť v čase kríz.
7. Urýchlené dobudovanie infraštruktúry. Vyžadujú si obrovský investičný dlh, ktorý mal byť v pláne obnovy, čo je zrejme stratené, ale existujú zdroje, ktoré by sme ešte mohli pri dobrom manažovaní získať. Všetky projekty cestnej siete prehodnotiť a začať ich brať ako jeden projekt vysokej priority. Nie kúsky, tu pár km, tam pár km, ale dotiahnuť základnú spojnicu východ-západ a sever-juh. Takisto dobudovanie obchvatov miest, kde intenzita dopravy narúša priepustnosť, vytvára hrdlá a komplikuje situáciu. Zmena výberu poplatkov a la Skytoll, kde systém vygeneroval ročne prostriedky iba na pár km ciest.
Intenzívnejšie investície v železničnej preprave na jej automatizáciu a zabezpečenie, vybudovanie širokorozchodnej trate až ku prístavu v Bratislave, čo bude nesmierne dôležité do budúcnosti.
Vybudovanie vodnej cesty po Váhu, kde sa v podstate spojí druhé prekladisko v centre Slovenska s Čiernym morom.
8. Intenzívnejšie využívanie a hospodárenie (nie drancovanie) s lesom. Les je obnoviteľný zdroj, ktorý dodáva cennú surovinu, zamerať sa však na vytvorenie celého kolobehu spracovateľského priemyslu. Znížiť rozsah národných parkov a bezzásahového územia na štandardný priemer Európy s cieľom zabezpečiť potreby vnútorného trhu.
9. Digitálna ekonomika. Vytvorenie strategického podniku v oblasti IT s jasným cieľom zjednotiť systémy štátnej správy a riadenia do jedného robustného systému, spravovaný vo vlastnej réžii v horizonte 10 rokov.
10. Cestovný ruch. Geograficky máme možnosti cestovného ruchu, ktoré stále nevyužívame ani na 20%. Podobné programy pôžičiek ako malo Rakúsko pred pár rokmi zaviesť čo najskôr, aby sme mohli vybudovať sieť rekreačných a oddychových stredísk s wellnes, kúpeľnými a ozdravovacími službami.
11. Zbrojársky priemysel a špeciálna výroba. Naskočiť na vlnu doplnenia skladov mnohých krajín, ktorá by mohla na viac rokov nahradiť upadajúci automotive priemysel. Nielen rozšírením momentálnych kapacít v Dubnici alebo Krupine, ale aj vybudovaním nových za pomoci viacerých krajín, tzv. joint ventures.
12. Materiálové výskumy a aplikácie. Podpora projektov vedy a výskumu, napr. vodíkový autobus v Košiciach, SAV.
13. Zabránenie zmeny systému školstva do cyklov a reforma stredných a vysokých škôl tak, aby ich prispôsobenie bolo potrebám ekonomiky do budúcnosti. (stredné zdravotné školy, zníženie počtu VŠ, zvýšenie duálneho vzdelávania, informatika a aplikované systémy...)