Nejaká taká kratšia história... Crach testy tu niesú od pradávna, v podstate sa s tým eštelen začalo, datuje sa do 90. rokov. Dovtedy sa automobil vyrábal len za účelom presúvať obyvateľov z miesta na miesto, nie na to, aby ich ochraňoval. Najznámenjšia organizácia, ktorá sa venujem Crash testom, je Euro NCAP, ktoré stanovilo podmienky, ktoré ak nespĺňate, auto predávať jednoducho nemôžte. Podmienky a požiadavky auta sa zvyšujú a upravujú podľa toho, o aký tip auta ide. Určite nepatrí kabriolet bez strechy do radu bezpečných áut, a crash test by nedopadol dobre. Zaujímavým klamstvom, inak povedané mýtom je to, že malé autá veľa nevydržia. Podľa mňa to nieje celkom tak. Prípad, kedy proti sebe pustili Audi Q7 a Fiat 500 hovorí za všetko. Tí z vás čo by si v prípade kolízie vybrali sedieť v Audi by mali smolu, ťažké SUV sa roztrieskalo omnoho horšie ako malý Fiat.
Pre bližšie info o požiadavkach alebo video:
www.automoto.sk/clanok/184723/testy-euro-ncap-ktore-auta-su-najbezpecnejsie