Slovensko je v úplne inej situácii, keďže u nás majú banky od vlani zakázané účtovať si sporný poplatok. Aj napriek zmene legislatívy však Spotrebiteľské Centrum minulý rok oslovovalo klientov s cieľom získať späť už zaplatené poplatky, aktuálne zastupuje zhruba dvetisíc spotrebiteľov. Jeho šéf Miroslav Antoňak hovorí, že české rozhodnutia akceptuje, no v každom spore je podľa neho polovičná šanca na úspech. “Nemyslím si, že akékoľvek rozhodnutie súdu v ČR má priamy dosah na rozhodovanie slovenských súdov.” Dodáva, že u nás zatiaľ nepadlo žiadne rozhodnutie.
Centrum sa najskôr pokúsilo o mimosúdne dohody, keď neuspelo, rozposlalo na niektoré okresné súdy návrhy na vydanie platobných rozkazov, voči ktorým podali banky odpor. “Doposiaľ vo veciach bolo vytýčených len niekoľko pojednávaní,” vraví M. Antoňak a dodáva, že vzhľadom na dĺžku konania hľadá alternatívu ako zastupovaných spotrebiteľov čo najskôr odškodniť. Aktuálne kandiduje za europoslanca za Európsku demokratickú stranu (EDS).
K vývoju sporov sa Slovenská banková asociácia nechcela vyjadriť. Jej hovorkyňa Zuzana Tučeková napísala, že sa už témou nezaoberajú, keďže problematika poplatkov za úverové účty bola legislatívne vyriešená.
Poslanec NR SR Miroslav Beblavý považuje za najdôležitejšie, že sa poplatky podarilo zakázať zákonom: “Znamená to právnu istotu pre klientov aj banky.” Aj keď si netrúfa predvídať rozhodnutia slovenských súdov, má tendenciu so žalobami na vrátanie poplatku súhlasiť. “Ak sa niekto chce súdiť spätne o poplatky z minulosti, držím mu palce.”