Nič na tom nemení ani fakt, že žalobca sa na nedávnom pojednávaní vyjadril, že zmluvné podmienky nečítal, keďže všeobecné zmluvné podmienky boli koncipované v rozpore so zákonom a dobrými mravmi. Súd okrem toho priznal žalobcovi primerané zadosťučinenie vo výške 60 eur. Súd tiež zaviazal žalovaného odstrániť protiprávny stav, bez ohľadu na to, že prevádzkovateľom daného internetového portálu je v súčasnosti iná spoločnosť so sídlom v štáte Belize.
„Ten pocit po vynesení rozsudku bol jeden veľký hlboký výdych. Ide o veľkú skupinu poškodených, to, čo máme administrované, je tých 16.000 dotknutých spotrebiteľov, naše odhady hovoria o 20.000 až 25.000 spotrebiteľoch,“ ohodnotila rozhodnutie súdu zástupkyňa poškodených Helena Mezenská z OMBUDSPOT, organizácie na ochranu práv spotrebiteľov. Podľa nej ide o prelomové rozhodnutie a veľmi progresívne. Nevedela však zaručiť, že peniaze sa poškodeným spotrebiteľom podarí vymôcť.
„Rozhodnutie súdu znamená veľkú úľavu, pretože je aplikovateľné pre všetkých spotrebiteľov, nielen pre spotrebiteľa, ktorého som zastupoval,“ zhodnotil právny zástupca jedného z poškodených Miroslav Antoňak. Po nadobudnutí právoplatnosti sa toto rozhodnutie vzťahuje na všetkých spotrebiteľov, ktorí sa v daných súvislostiach zaregistrovali a ktorých zmluvy obsahovali neprijateľné obchodné podmienky. Podľa Antoňaka je však ešte potrebné žiadať náhradu škody za všetkých spoločne a vytvoriť na to správnu právnu formu.
„Je to rozhodnutie súdu prvého stupňa, po dohode s klientom zrejme dôjde k odvolaniu, to sú sporové veci,“ uviedol právny zástupca žalovaného Jozef Švarc. Toto rozhodnutie nepovažuje za prehru a viac-menej ho očakával. „Rozsudok nie je právoplatný, využijeme opravný prostriedok,“ dodal.