Benzín zo Slovnaftu poškodzuje motor

A Slovnaft nielenže by to tajil - nie, on sa tým priam chváli. Nechal si spraviť výskum, ako jeho benzín dlhodobo poškodzuje motor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Aby sme sa vrátili ku koreňom problému - kúpa Slovanftu. Počas Mečiarovej vlády ho v rokoch 1996-1997 získala spoločnosť Slovintegra na čele so Slavomírom Hatinom za cenu viac než priaznivú. Veľmi, veľmi lacno.
No dobre, nech, spoločnosť nevytunelovali ale podarilo sa im ju udržať, zveladiť a s obrovským ziskom predať MOLu.
Problémom ale je, že v roku 1995 počas vlády Vladimíra Mečiara Fond Národného Majetku predal Slovnaftu väčšinový podiel v najväčšej sieti čerpacích staníc Benzinol. Týmto zabezpečil, že Slovnaft získal väčšinový podiel na trhu s palivami na Slovensku - má monopol na výrobu a veľkú väčšinu v distribúcii. Ak by na malý Slovenský trh chcela prísť iná spoločnosť, vybudovať si vlastnú rafinériu a sieť čerpacích staníc je extrémne nákladné, ak nie nemožné. Tak sa stalo, že aj tie stanice, ktoré sú od Slovnaftu nezávislé často nakupujú benzín priamo od neho, keďže dovážať palivá zo zahraničia by predaj predražovalo.

Slovnaft sa teda rozhodol otestovať svoje vlastné palivá. Tu je výsledok.
"Slovnaft testoval počas asi päťtisíc kilometrov jazdy jeden automobil na svoj veľkoobchodný benzín a druhé vozidlo na benzín zo svojej pumpy. Kým motor na zlepšený benzín z pumpy bol čistý, na druhom aute sa zaniesol nasávací ventil, ktorým prúdi palivo do valca, a množstvo čiernych usadenín bolo aj v priestore, kde sa benzín spaľuje.

Podľa odborníkov usadeniny zhoršujú jazdné vlastnosti. "Zanesený nasávací ventil zhoršuje chod motora a znižuje výkon," hovorí servisný pracovník spoločnosti MaH Jaroslav Vanek. Usadeniny sú podľa neho dôsledkom toho, že ľudia v mestách chodia s autom na krátke trate a svoju úlohu podľa Vaneka zohráva aj kvalita paliva. Oprava môže stáť v závislosti od rozsahu znečistenia motora a problémov s chodom až niekoľko tisíc korún. (odkaz na celý článok z ktorého citujem nájdete dole)

Toto vyhlásenie vydal Slovnaft. Ja som to pochopil tak, že iným čerpacím staniciam predáva benzín o ktorom vie, že môže poškodiť motor, kým vlastným čerpacím staniciam ten benzín ešte "zušľachtí" (neviem si predstaviť ako to funguje). A na Slovensku má takú ekonomickú silu, že bude ťažké s tým pohnúť.

Čo k tomu dodať? Asi už radšej nič.

Tomáš Árva

Tomáš Árva

Bloger 
  • Počet článkov:  70
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s vlastným názorom na svet a svojimi záľubami. Zoznam autorových rubrík:  ČajNázory a komentáreHudba, film a inéFotoSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu