
Reklamný spot tejto kampane je zhruba nasledovný : nie moc inteligentne sa tváriace mladé dievča v smiešnej čiapke ponúka v supermarkete jogurty na ochutnanie. Okolo idúca pani v strednom veku, na prvý pohľad pôsobí ako matka až dojemne sa starajúca o svoju rodinu, jej ponuku odmieta so slovami "Verím vám, že vaše jogurty sú lacné a aj dobre chutia, ale ja kupujem Danone, ktoré majú pre moje zdravie sedem výhod". Zobrazená značka, strih a ako fór na záver - pani sa obracia a vidí, ako slečna čo ponúkala jogurty inej značky ochutnáva Danone.
Vypíšem tých 7 dôvodov pre zdravie (aspoň podľa Danone):
Konzumácia jogurtu prináša deťom aj dospelým každý deň vápnik
Jogurty prinášajú telu bielkoviny vysokej nutričnej hodnoty
Jogurty sú bohaté na živé jogurtové kultúry
Pravidelná konzumácia jogurtu prináša telu vysoké množstvo živých kultúr
Pravidelná konzumácia jogurtov dodá telu veľa vápnika
Každý kelímok jogurtu dodá deťom vápnik
Jogurty sú zdravé a nutrične hodnotné
Presné znenie dôvodov nájdete v odkaze na konci stránky.
Okamžite si môžeme všimnúť dve veci.
Prvá - jednotlivé body kampane sa opakujú. Vápnik je tam spomenutý trikrát, živé kultúry dvakrát. Takže v skutočnosti sú tie výhody tri : jogurt dodáva telu vápnik, živé jogurtové kultúry a bielkoviny.
To, že je jogurt nie je nezdravý nie je výhoda pre zdravie, skôr nutná podmienka.
Rozdelenie týchto štyroch bodov na sedem je len drobný trik, ktorým nepozorný spotrebiteľ získa lepší pocit zo svojho nákupu. Predsa len, 7 výhod je viac ako 4, nie ? Len potom rozmýšľam, prečo sa zastavili pri siedmych výhodách a nedali radšej desať (čo je pekné okrúhle číslo), alebo trinásť či ešte viac. Veď okrem spomenutého je vápnik dobrý aj na zuby, nenahraditeľný pre krvnú zrážanlivosť, dôležitý pre imunitu... v tomto okamihu je výhod desať.
A to som ani nespomenul dojčiace ženy.
Čo je ale, aspoň podľa mňa, horšie? Keď som opísal tých sedem výhod hore, schválne som vynechal značku jogurtu. A napriek tomu, svet div sa, všetko to zostáva aj všeobecnou pravdou!
Danone sa snaží spotrebiteľovi vsugerovať, že jeho značka je špeciálna, pričom vyzdvihuje vlastnosti, ktoré obsahuje každý výrobok tohto typu. A to, podľa mňa, nie je správne.