
Znie to ušlachtilo. Zrušia sa dialničné nálepky, autá dostanú malú škatuľku a pomocou nej sa cez satelit už bude kontrolovať, ktoré auto koľko najazdilo a podľa toho sa mu napočíta poplatok. Najprv len za diaľnice, potom za cesty prvej cesty a neskôr už asi za všetko.
To, že by bolo omnoho jednoduchšie a lacnejšie tieto peniaze získať napríklad zvýšením dane za pohonné látky nikoho nezaujíma. Koniec koncov, nikým (okrem euroúradníkov) nechcené dieťa, ultradrahý európsky satelitný GPS systém Galileo treba dáko využiť. Nechceme predsa, aby tie veľké spoločnosti typu Siemens prišli o svoje zisky. Veď už teraz behajú v zákulisí politické čachry, kde bude mať Galileo riadiace centrá a kde nie.
Najprv len na nákladné autá, ale od roku 2013 majú členské štáty únie povinnosť sledovanie nasadiť aj na osobné autá.
A, pochopiteľne, technicky nie je problém sledovanie zdokonaliť. Napríklad o možnosť sledovania rýchlosti auta. Prekročíš maximálnu povolenú rýchlosť? Bumm ho, na konci mesiaca príde vyúčtovacia faktúra so sumárom všetkých pokút. Nechtiac si vošiel do zákazu vjazdu? Nevadí, naúčtujeme.
Chýba už len nastreliť každému jeho osobný čip a policajný štát bude dokonalý. Je mi z toho všetkého zle.