Luxus ukázal odolnosť: Ako sa niektoré značky stali krízou neporaziteľné

Tri francúzske luxusné značky číslami potvrdzujú, že tento segment je aj počas problémových periód stávkou na istotu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Aj napriek kríze a náročným podmienkam, niektoré luxusné značky vystupujú na trhu ako žiariace hviezdy, zaznamenávajúce rast a úspech. Významné príklady - Hermès International SCA, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE a Kering - predviedli silný výkon, ktorý zdôrazňuje ich odolnosť voči ekonomickým a svetovým udalostiam. Tieto luxusné značky sa výrazne líšia v stratégii a portfóliu, no ich úspech sa opiera o niekoľko spoločných faktorov.

Zásadná prítomnosť v Ázii

Jedným z kľúčových faktorov, ktorý prispieva k úspechu luxusných značiek, je ich silná prítomnosť v Ázii. V prípade Hermès International SCA, ktorý má vo svojom porfóliu luxusné kožené výrobky, bytové doplnky, šperky či hodinky, sme videli, že predaj v Ázii, najmä v Číne, zostal veľmi dynamický, aj napriek zvýšenému počtu prípadov COVID-19. Tento úspech je výrazným rozdielom oproti ich konkurentom, ako je LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, ktorý zaznamenal na čínskom trhu miernejší rast. Ázia, a najmä čínsky trh, sa stáva dôležitým zdrojom rastu pre tieto značky, a ich schopnosť udržať si dopyt v tejto oblasti im tým poskytuje stabilnú základňu v ťažkých časoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obnovený záujem o luxusné produkty

Ďalším faktorom, ktorý podporuje ich stabilné miesto na trhu je záujem o luxusné produkty zo strany spotrebiteľov. Hoci to môže znieť prekvapujúco, štúdie ukazujú, že v čase ekonomických ťažkostí sa dopyt po luxusných značkách neznižuje. Pravdou je, že niektorí spotrebitelia sa môžu rozhodnúť investovať svoje peniaze do kvalitných produktov, ktoré majú dlhú životnosť a ktoré im prinášajú pocit luxusu. Hermès, Kering a LVMH, ktoré ponúkajú takéto produkty a dokázali udržať lojalitu svojich zákazníkov aj v čase nepriaznivých udalostí.

Vývoj akcii spoločnosti Hermès v priebehu piatich rokov
Vývoj akcii spoločnosti Hermès v priebehu piatich rokov (zdroj: Zdroj: Tradingeconomy.sk; Analýza: Adam Austera - Ozios)

Oživenie cestovného ruchu

Luxusné značky boli výrazne ovplyvnené poklesom cestovného ruchu počas pandémie COVID-19. Avšak, s postupným oživením cestovného ruchu sa značky ako Hermès, LVMH a Kering mohli spoľahnúť na obnovený záujem turistov o ich produkty. Obchody na letiskách a duty-free zónach opäť zaznamenali rast, čo prispelo k ich celkovému úspechu. Medzinárodný cestovný ruch sa pomaly zotavuje a značky, ktoré majú silnú prítomnosť v týchto oblastiach, majú výhodu pri získavaní zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoj akcii spoločnosti LVMH v priebehu piatich rokov
Vývoj akcii spoločnosti LVMH v priebehu piatich rokov (zdroj: Zdroj: Tradingeconomy.sk; Analýza: Adam Austera - Ozios)

Tajomstvo je v ručne vyrábaných produktoch

Napokon, úspech týchto luxusných značiek môžeme pripísať ich výnimočnej kvalite a renomé. Hermès, LVMH a Kering sú známe svojimi výnimočnými produktmi, ako sú ručne vyrábané kabelky Birkin či exkluzívne kúsky značiek Louis Vuitton a Dior. Tieto značky udržiavajú vysoký štandard kvality a zákazníci sú ochotní investovať do produktov, ktoré predstavujú ikony luxusu a štýlu. Ich renomované meno a dlhoročná tradícia im poskytujú konkurenčnú výhodu, ktorá prispieva k ich neustálemu rastu aj napriek vplyvu negatívnych faktorov.

Od stability k rastu akcií

Tieto značky nám ukazujú, že luxusný segment trhu môže byť stabilný a odolný voči turbulentným udalostiam, keď je založený na hodnotách, trvácnosti, kvalite a výnimočnosti, o čom svedčí aj výkonnosť ich akcii. Na základe toho, určite stojí za zváženie ich zaradenie do investičného portfólia. Cena akcií spoločnosti LVMH sa pri pohľade na päťročnú výkonnosť výrazne posilnila, no od začiatku mája k dnešnému dňu 15.6. klesla o takmer 10 percent, čo môže predstavovať ideálnu príležitosť na nákup za zvýhodnenú cenu. Obdobná situácia je aj s akciami spoločnosti Hermès. Tie od začiatku roku stúpli na hodnote o 35 percent. Akcie spoločnosti Kering sa od začiatku tohto roka pohybujú v relatívne stabilnom trende bez výraznejších pohybov. Napriek tomu je táto spoločnosť stále v atraktívnej pozícii.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoj akcii spoločnosti Kering v priebehu piatich rokov
Vývoj akcii spoločnosti Kering v priebehu piatich rokov (zdroj: Zdroj: Tradingeconomy.sk; Analýza: Adam Austera - Ozios)
Adam Austera

Adam Austera

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Vyštudoval som vysokú školu v Nitre, avšak už počas štúdia ma zlákala oblasť obchodovania na kapitálových trhoch. Najskôr som obchodoval súkromne, no neskôr som sa zamestnal na oddelení dealingu a postupne sa vypracoval až na aktuálnu pozíciu finančného analytika značky Ozios. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

108 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,092 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu