Vyučujúci chcel vedieť náš názor! Názor študenta na vedenie svojho predmetu! Preto, aby ho mohol čo najviac vylepšiť a viesť seminár v ďalšom semestri efektívnejšie! Klobúk dole. Tomu sa hovorí dobrý prístup.
Mimochodom, cvičenia z tohto predmetu boli dobré. Odprezentovali sa seminárky, po ktorých sme vždy dostali feedback (to som zažil prvýkrát na tejto škole), cvičiaci sa pýtal konkrétnych ľudí na ich pocity z prednášajúcich (zapájanie nás študentov, čo sa často nevidí), no a nakoniec výklad učiva znovu so zapájaním študentov.
Myslím, že z takéhoto konania by si mali brať príklad aj ďalší učitelia a nepokračovať v nudnom a suchom vyučovaní. Napríklad metódou, keď cvičiaci na začiatku semestra rozdelí zadania seminárnych prác, tie študenti na každom cvičení odprezentujú a cvičenie sa skončí. Žiadny výklad, žiadny feedback, žiadne diskusie. Taký učiteľ vie byť každý.
Často čítam články o tom, ako je slovenské školstvo na tom zle, ako sa nerovnáme ani európskym priemerom, nieto ešte špičkovým svetovým školám a univerzitám. No staré známe Každý musí začať od seba platí aj tu. Každý jeden učiteľ či profesor dokáže svoj predmet urobiť zaujímavejším a užitočnejším. Viac príťažlivým pre študentov. Len treba chcieť a držať sa hesla Just do it.
Držím palce všetkým učiteľom, ktorí sa za pomoci svojich študentov rozhodnú zlepšiť vyučovanie svojho predmetu.