Postrehli Ste inváziu reklamy, ktorá Vás desí a dusí Vianoce ?
Pri sledovaní reklám v televízii zisťujeme, že Vianoce nie sú spojené s Ježiškom. Vianoce nemajú nič spoločné s jeho narodením a betlehemom. Vianoce sa predsa začínajú vtedy, keď sa vo výkladoch zjavia červený starec s prepitým nosom a bielou bradou , ktorý občas jazdí na soboch. Vianoce sa začínajú, keď obrovský osvetlený červený kamión navštívi Vaše mesto. To sú pravé Vianoce, veď ich až z vesmíru.
Zisťujeme, že nie stará mama a jej voňavé koláčiky sú pečenie, ktoré nám pripomína vôňu Vianoc. Dnes nie stará mama, ale predsa HERA to je pečenie.
Ale môžeme byť pokojný, lebo aj počas sviatkov Vianoc funguje festival zábavy. Je k nám nevýslovne štedrý, skoro ako Ježiško. Zoberiete si tovar na splátky, ale splácať ( a najmä preplácať) ho začnete až o 100 dní. Tento festival to však, na rozdiel od Ježiška, nerobí nezištne, ale zoberie Vás do takého tanca, ktorého kroky si mnohí uvedomia, až vtedy, keď budú v jeho víre tancovať mesiace či roky.
Ale čo už . V NAY-treba predsa začať. Predajca však počíta s tým, že čas Vianoc je čas otupenia zmyslou a nikoho zo spotrebiteľov nenapadne v NAY – lepšom začať s porovnávať cenu a kvalitu. Veď ekdy si máme dopriať keď nie na Vianoce.
Pri listovaní v letákoch zistíte, že najlepšie sa vinšuje s acidkom. Reklama predsa neklame. Vinšuj s Acidkom a vyhraj. Takže si predstavujem ako držiac v pravej alebo ľavej ruke ( podľa politickej orientácie )kyslé mlieko s úsmevom recitujem koledu ( spevom by som priviedol do šoku všetkých domácich miláčikov ). Alebo držím sladké mlieko s kyslým úsmevom na tvári ? Neviem, ale v každom prípade dnes neletí vinšujem Vám pokojné sviatky ale vinšuj s acidkom a vyhraj.
Popri tom mi vraj : „. Nehovorte mi čo si mám myslieť. Dajte mi fakty a názor si urobím sám.“ Fajn ! Škoda len že sa týmto heslom neriadia naši volený predstavitelia. A pritom je to fakt jednoduché.
Potom nám už neostáva nič iné, len v obchodnom dome si prečítať slogan tak dobre tak lacno, namiesto sloganu tak kvalitne tak čerstvo ( ale toho sa asi nedočkáme ) a dať si to najlepšie holandské pivo čo doma máme a tešiť s ana Vianoce.
Viete si predstaviť tú slasť, že by Ste aspoň tie tri sviatočné dni nenarazili vo svojom okolí, televízii a médiách na žiadnu reklamu ? Žiadnu Kikuš, Vianoce už prišli a mobil len za 1 euro ?
Krásna predstava. Myslím však, že takýto zázrak nezvládne vytvoriť ani Ježiško.