Ako zákazník mobilného operatora som nebol spokojný s pomerom poskytovaných služieb k cene. Mal som chuť trestnúť operátora o zem (T-Mobil nie jeho zamestnanca) a nemať s ním nič spoločné. Ale chybička se vloudila. Po prvé som sa vo vidine získania telefónu zaviazal, že budem služby operátora používať 24 mesiacov (no zabite ma nerozmýšlal som ). Po druhé mi bolo ľúto môjho telefónneho čísla ( nebolo špeciálne, ale bolo moje a identifikovalo ma).
Prišla možnosť zmeny operátora pri zachovaní telefónneho čísla. No nevyužite to, keď sa mi blíži koniec viazanosti. Išiel som sondovať možnosti:
Najprv T-Mobil: Položil som otázku :"Kedy mi končí viazanosť, lebo by som chcel zmeniť operátora ?" Odpoveď ma zaskočila. Dostal som dostal odpoveď v znení, že viazanosť končí o mesiac a pokiaľ budem mať uhradenú faktúry nič prevodu čísla nebráni. Bodka.
Nechápal som ! Toto je boj o zákazníka v čase krízy ? Ani sa ma nespýtajú prečo mením operátora ? (Žeby vedeli prečo ?)
Nechápal som ! Prečo mi neponúknu žiadnu z tých mega bomba špica jedinečných akcií, ktoré ešte nikdy neboli tak výhodné a každý deň ma bombardujú v médiách?
Neponúkli nič. Dozvedel som sa jednoduché : U nás Ste skončili, môžete ísť. Nemáme o Vás záujem. Len tak si viem preložiť správanie sa pracovníkov na predajnom mieste. Môžete ísť . A tak som sa pobral.
Navštívil som ďalšieho operátora a tam som videl, že si zákazníka vážia. Možno preto, že sú zatiaľ najmenším operátorom. Ústretová pracovníčka všetko vysvetlila, vybavila. Najviac ma potešilo, že sa od pôvodného operátora nemusím odhlasovať, všetko vybaví môj nový operátor. Ďalšia vec čo ma potešila, že nemám žiadnu viazanosť. O týždeň ma možno naštvú a môžem im povedať zbohom. Asi veria, že sa budú o zákazníka starať lepšie ako konkurencia.
Čakal som teda na zmenu operátora. Prebehla rýchlo ( 2x rýchlejšie ako určená lehota). Prišla SMS, vytiahol som starú SIM kartu a s úľavou som vožil novú a zapol telefón.
A čo sa stalo ? Pripomenul sa mi starý perátor. Vložte kód na odbokovanie telefónu. Došlo mi. Môj starý operátor na rozdiel od ostatných blokuje telefón zákazníka s viazanosťou. To chápem, ale prečo sa telefón automaticky neodblokuje po skončneí viazanosti to už nie. Zanadával som si a navštívil predajňu vo viere, že mi zdarma môj telefón odblokujú. Mýlil som sa. Odblokovanie telefónu po skončení viazanosti je spoplatnené cca 3 eurami. Takže telefón, ktorý som si prakticky 24 mesiacov splácal nemôžem používať pokiaľ mi ho T - Mobil za poplatok neodblokuje. Znova dom nechápal, ale utvrdil som sa v tom, že zmena operátora bola potrebná.
V predajni ma napadlo, že ako zákazník T-Mobil som zbieral akésy body. Spýtal som sa teda, akým spôsobom si ich môžem vyčerpať. Dozvedel som sa, že keďže už nie som ich zákazníkom body nemám. To ma dosť nazlostilo. Nešlo mi o pár bodov, ktoré by som pravdepodobne aj tak minul na nepotrebné drobnosti, ale o princíp.
Takže v T-Mobil akonáhla už nie ste ich zákaznkom ich nezaujímate. To znamená, že keď na benzínke natankujem a budem zbierať nejaké nálepky alebo pečiatky, za ktoré je darček a pri platení im poviem, že už u nich už viac tankovať nebudem tak mi ten darček nedajú, lebo už nie som ich zákazník ? Asi tak.
Štve ma, že na potrebu vyčerpania bodov ma nikto počas výpovednej lehoty neupozornil napríklad SMS, napriek tomu, že v tom čase som od nich dostal množstvo SMS o bombových akciách a súťažiach, o ktoré som nežiadal.
Táto skúsenosť pri zmene oprátora ma utvrdila v tom, že čím viac konkurencie tým lepšie a znova mi pripomenla, že treba najpozornejšie čítať časti zmluvy písané najmenším písmom a rovnako pozorne čítať všetky dodatky ( to spoplatnenie odblokovania telefónu totiž bolo v dodatku).
P.S.: A najviac ma teší, že môžem operátora zmeniť kedykoľvek a odtrhol som sa z reťaze viazanosti.