Sociálna poisťovňa je zúfalec.
Jej generálny riaditeľ napíše asi pol miliónu účastníkov II. dôchodkového piliera list a požiada ich, aby sa rozhodli z neho vystúpiť, nakoľko sú najviac ohrození. Znamená to, že napíše poistencovi, ktorý uvažoval, porovnal si ponuku, spravil si názor, a na jeho základe sa rozhodol. To znamená, že bol aktívny a niečo spravil. Prečo pán riaditeľ neosloví tých, čo zostali len v I. pilieri a neupozorní ich na riziká a stav v akom sa Sociálna poisťovňa nachádza ? Mal by osloviť neaktívnych, tí aktívni sa už rozhodli. Alebo má len jednoducho strach z porovnania?
Pripomína mi to dobu, keď som konečne dostal možnosť vybrať si zdravotnú poisťovňu. Veľmi rád som vymenil svoju dovtedy povinnú štátnu poisťovňu za súkromnú. Nezaujímalo ma, a ani teraz ma nezaujíma jej majiteľ ani zisk. Zaujíma ma len to, aby som dostal čo najlepšiu zdravotnú starostlivosť. S tou štátnou som spokoný nebol. Jednoducho som porovnal ponuku a vybral som si. Mal som pocit , že sa o mňa moja štátna zdravotná poisťovňa nezaujíma. A verte či nie nasledujúci rok si ma tá štátna zdravotná poisťovňa všimla. Dostal som od nej osobný list, v ktorom mi uviedla, aké poskytuje výhody, aká je stabilná a aký má poistný kmeň. Tiež nezabudla pripomenúť, že by bola rada, keby som sa stal jej poistencom. Vôbec sa nečudujem jej záujmu, nakoľko zamestnávateľ poistné platí a náklady na moju zdravotnú starostlivosť sú relatívne malé.
Ten list bol jedným z dôvodov, prečo som sa k nej nevrátil. Písanie takýchto listov považujem za mrhanie zdrojmi, na ktorých nedostatok sa zdravotné poisťovne ( sociálna poisťovňa ) sťažujú. Ten list totiž musí niekto napísať a odoslať, pričom samozrejme aj ako interný zamestnanec za to dostane zaplatené. Ďalšie náklady tvorí nie práve lacné poštovné, pričom v prípade, že poisťovňu opustilo niekoľko tisíc poistencov (nehovoriac o počte poistencov v II. pilieri ) takéto zbytočné náklady sa vyšplhajú do nemalých výšok.
V tejto súvislosti tiež nevidím dôvod, aby moja bývalá zdravotná poisťovňa zneužívala moje osobné údaje a obťažovala ma svojim lsitami. Ak ma presvedčí svojou kvalitou rád sa k nej vrátim. Na jej škodu na to stále nevidím dôvod.
Mám totiž pocit, že súkromná poisťovňa sa o moje zdravotné poistenie postará lepšie ako štátna a rovnako sa o dôchodky postará lepšie súkromný správca ako štátna Sociálna poisťovňa. Vedenie súkromnej poisťovne má snahu ju zveľadiť tak, aby sa jej majetok zhodnocoval. Riaditeľ súkromnej poisťovne prepokladám dostáva odmeny podľa hospodárskeho výsledku, na rozdiel od riaditeľa štátnej, ktorý odmenu dostane aj keď vyrobí stratu. Riaditeľ štátnej ju spravuje hlavne tak, aby sa zabezpečil, nakoľko nikdy nevie, či bude na svojej stoličke po ďalších voľbách.
Akú motiváciu má riaditeľ Sociálnej poisťovne ( STV, CARGO ...),aby robil systémové zmeny za účelom zefektívnenie systému ?
Žiadnu. Ak bude treba pomôže štát. Žiadna vláda si nedovolí nechať padnúť verejnoprávne inštitúcie.....
Dnes nie je potrebné sprivatizovať strategické podniky, stačí za účelom zaplátania diery v Sociálnej poisťovni sprivatizovať, lepšie povedané znárodniť, súkromné úspory poistencov v druhom pilieri. Tomu sa hovorí systémové riešenie.
A keď sa úspory minú ? Príde iné systémové riešenie. Som však zvedavý, ktorej sociálnej vrstvy spoločnosti sa najviac dotkne. Siahne sa na úspory ľudí v bankách, dane z nadpriemerných dôchodkov, alebo vyššie odvody ľudí s nadpriemernou mzdou? Nechajme sa prekvapiť.
Sociálna poisťovňa je zúfalec, ktorý nemá, a zdá sa ani nehľadá riešenie.
Generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne sa vyjadril, že mu nerobí problém vrátiť sa do podnikateľského prostredia odkiaľ prišiel. To je určite pravda.On problém nemá. Problém má Sociálna poisťovňa.
Možno by bolo vhodné, keby sa riaditeľ Sociálnej poisťovne nemohol len tak vrátiť do podnikateľského prostredia, ale mal by niesť zodpovednosť za jej (zavinaný ) úpadok, nakoľko v náplni práce má aj systémové, riešenie problému Sociálnej poisťovne.
Ono to ale asi v Sociálnej poisťovni tak chodí. Niekto sa z jej čela vráti do podnikateľského prostredia a niekto by rád išiel, ak by sa dalo, do Bruselu.
Riaditeľ nemá problém odísť zo Sociálne poisťovne. Problém má Sociálna poisťovna.