Skúsme to na príklade:
Nech dovolenka stojí 1000€. Máte dve možnosti - buď si ju objednáte priamo v CK, alebo cez tzv. cashback-portál. V každom prípade ju zaplatíte. V druhom prípade Vám ale cashback-portál vráti časť z tejto sumy. Cashbacky sa väčšinou pohybujú vo výške 0,5 - 10%. Bývajú ale aj vyššie, resp. sú uvedené ako fixná suma v Eurách. Predpokladajme, že z tejto CK môžete získať cashback vo výške 5%. Po návrate z dovolenky Vás teda čaká suma 50€, ktoré si jednoducho necháte poslať na účet. Ako hovorí jeden môj kamarát - poteší, bude na kávu.
Cashback vs. zľava
Ešte zaujímavejšia informácia - ak si túto dovolenku vyhliadnem na niektorom zľavovom portáli za 50% ceny - tzn. za 500€ a cashback-portál má tento zľavový server vo svojej databáze, získam stále späť určitú sumu zo zľavy (v tomto prípade jej výšku určuje zľavový portál, nie CK).
Ak má e-shop výpredaj 70%, za jeho tovar zaplatíte 30% a z nich dostanete cashback.
Ľudia sa často pýtajú, či musia zaplatiť viac, keď chcú získať cashback. To je práve tá pridaná hodnota - cena toho, čo si kúpite, sa nemení. Len existuje spôsob, ako z nej ušetriť.
Najväčšie zahraničné portály s takýmto zameraním existujú už 6-8 rokov. Niektoré uvádzajú, akú sumu za ten čas už vrátili klientom. Všetko sú to čísla rádovo v miliónoch Eur! Pri pravidelných nákupoch na webe si tak priemerný užívateľ nechá ročne vrátiť sumu od niekoľkých desiatok až po niekoľko stovák €.
Za aký tovar získam cashback na Slovensku?
Ako som písala - prakticky z čohokoľvek. Veľa napovie, že do takýchto partnerstiev s cashback-portálmi vstúpili mall.sk či Hej.sk. Rovnako asi 60 zľavových portálov. Je pravda, že nie všetky sú uvedené na každom cashback-portále, ale nájdete ich tam väčšinu. Online kníhkupectvá, poisťovne, predajne adrenalínových zážitkov, obchody s topánkami, detskými vecami, elektronikou, cestovné kancelárie, rezervácie leteniek či ubytovania, dokonca predajcovia pneumatík, samozrejme oblečenie a módne doplnky, značkové aj neznačkové hodinky, šperky, predajcovia foto- či audio- techniky, poskytovatelia tematických pobytov, poskytovatelia internetových a webhostingových služieb, online parfumérie, cestovné kancelárie atď.
V zahraničí sa na týchto portáloch objavujú ďalšie veľké mená ako napr. Tesco, eBay, Amazon, Booking.com apod.
V stredu sa pozrieme na to, ako vlastne získať cashback - čo je nutné pre to urobiť.
Vyhlásenie o možnom konflikte záujmov: Autorka pracuje pre spoločnosť BaBar.sk