Nenávidené Pop-up okná, prečo ich používam?

V diskusii v mojom predchádzajúcom príspevku do tohto blogu, jeden z diskutujúcich vyjadril svoju nespokojnosť s Pop-up oknom na mojej stránke. Vraj ako môže niekto rozprávať o efektívnom internet marketingu, kto na svojej stránke používa tak odsúdenia hodný a nenávidený nástroj. A naozaj prečo? ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Aby som vedel vysvetliť svoje dôvody, musím sa teraz trochu venovať televízií.


Je medzi Vami niekto, kto by mal rád reklamy v televízií? Hlavne, ak reklamný spot zobrazia presne v najnapínavejšom momente filmu alebo seriálu?
Pochybujem, že sa nájde človek, ktorý by tieto reklamy mal rád, a ktorý by okamžite neprepol na niektorý iný kanál v televízií.

A predsa ....

Ťažko by som našiel človeka, ktorý by nepoznal skoro každú televíznu reklamu. Prečo? Lebo tieto reklamy sú efektívne - efektívne v tom zmysle, že vzbudia pozornosť, a teda zadávateľ reklamy svoj cieľ dosiahol.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Presne preto používam ja osobne na niektorých mojich stránkach Pop-up okná. Jednoducho sú webstránky, na ktorých Pop-up okná nedoporučujem používať, a sú také, na ktorých sú potrebné.

Ja osobne tiež nemám rád, ak na mňa na niektorej stránke vyskočí reklama nemenovanej telekomunikačnej spoločnosti, alebo reklama inej spoločnosti, než ktorej stránku som navštívil.

Nevidím však dôvod, prečo by ma malo nahnevať Pop-up okno na stránke s klimatizačnými zariadeniami, na ktorej mi majiteľ stránky oznamuje, že mám ešte 3 dni do ukončenia letnej akcie, a keď si chcem kúpiť od nich klimatizačné zariadenie s 30%- nou zľavou, tak sa mám rozhodnúť rýchlo.

SkryťVypnúť reklamu

Na predajných (sales) stránkach je používanie Pop-up okien viac-menej povinné.

Prečo? Lebo zvýšia efektivitu takej stránky o 30 až 70 percent.

V mojom prípade toto Pop-up okno upozorní návštevníkov na možnosť prihlásiť sa na bezplatný kurz. Tá istá informácia je aj na samotnej úvodnej stránke. Od kedy som začal používať Pop-up okno sa počet prihlásených záujemcov z pôvodných 1-2 prihlásení zo 100 návštevníkov, zvýšilo na 6 až 12 prihlásených. Takže tvrdenie, že používanie Pop-up okna nasvedčuje diletantizmus majiteľa webstránky, je (aspoň podľa mňa) náhlou a neopodstatnenou reakciu.

Áno, som si vedomý toho, že niektorých návštevníkov Pop-up okná odradia, a Tí ľudia už pravdepodobne nikdy nenavštívia moju stránku.

SkryťVypnúť reklamu

Ale kto sú Tí ľudia? Sú to návštevníci, ktorí patria do „pre mňa" bezvýznamnej skupiny, do skupiny neklientov. A Pop-up okno je vyrobené pre najdôležitejšiu kategóriu návštevníkov, pre kategóriu potenciálnych klientov. (Viac o kategóriách návštevníkov si môžete prečítať v tomto mojom príspevku ).

Mohol by som tento príspevok ukončiť s konštatovaním, že Pop-up okná sú nutným zlom, ale klamal by som.


Jednoducho štatistiky a čísla nepustia. Pre majiteľa webstránky, ktorá predáva zmysluplne pripravené Pop-up okno nie je nutným zlom, ale efektívnym nástrojom pre zvýšenie profitu z internetovej stránky.

SkryťVypnúť reklamu


Súhlasíte? Oponujete? Pridajte Váš komentár, Váš názor ma zaujíma!

Zsolt Baranyai

Zsolt Baranyai

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viac rokov sa zaoberám s Internet marketingom, a rozhodol som sa s Vami podeliť o moje skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  Internet marketingSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,077 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu