Partizánska akcia – alebo Dávid proti Goliášovi.

Má šancu malý, alebo stredný podnikateľ v Internetovom biznise bojovať proti veľkým gigantom? Rozhodne áno! Nemôže však zabudnúť na jednu vec. Proti veľkej firme s viac státisícovou reklamnou kampaňou sa nedá bojovať ich zbraňami. Ak chcete bojovať proti Goliášovi, musíte použiť partizánske praktiky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tak isto akov Biblickom príbehu Dávid zdolal Goliáša, aj malí a strední podnikatelia majú šancu zvíťaziť v bojiinternetového marketingu nad veľkými firmami.

Treba však na toísť s rozumom. Ani Dávid totiž nezačal bojovať proti Goliášovi s jeho zbraňami, ťažkým štítom, ostrýmmečom a kopijou. Prečo? Lebovedel, že takto by stopercentne prehral. V podstate by nemal ani najmenšiušancu na víťazstvo.

Presne tak, animalý a stredný podnikateľ nemôže zaplatiť desať a státisícovéreklamné kampane vo veľkých médiách, a nemôžu vstúpiť ani do cenového bojaproti veľkým firmám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo spravilDávid? Namysleného, dobre vycvičenéhoobra zabil jednou ranou, pomocoukameňa z praku.

No dobre, to jeteda rada ... Čo teraz máme všetci bežať do hračkárstva a kúpiť si prak?

Nie, len pozrite, čo robia veľké firmy. Budujú simeno, budujú si image . Ja som najlacnejší, ja som najlepší, ja mám najstaršie meno, ja som značka atď.

Ale: na klientaakosi zabúdajú ...

A tu mášancu malý a stredný podnikateľ. Tak isto ako pani Mariška z rohu,ktorá tam už viac ako 10 rokov predáva potraviny. Má svoju zabehnutú klientelu,ktorá u nej nakupuje aj napriek tomu, že o 50 metrov ďalej vyrástolobrovský Hypermarket.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo? Lebo paniMariška svoju klientelu osobne pozná. Osloví ich vlastným menom, spýta sa naich vnúčatá alebo deti, vypočuje ich problémy.

Jedným slovom,stará sa o svoju klientelu. Jej klienti dostanú ku každodennému chlebuniečo na viac, nadhodnotu, čo im Hypermarket nedokáže ponúknuť. Je to pocit ,že sa niekto o mňa stará, ženiekoho zaujímajú moje problémy, a snaží sa ich riešiť!

A presne toby ste mali robiť aj Vy na Vašej webstránke. Poviem Vám jeden príklad:

V roku 2007som dokončoval náš dom a hľadal som na internete firmu, ktorá by námdodala plastové okná. Navštívil som asi 20 stránok, a všade som videl toisté.

SkryťVypnúť reklamu

Vítame Vás nanašej stránke. Naša firma vznikla v roku xy, máme certifikáty, bohatéskúsenosti atď..."

Nikde som nevidelniečo, čo by ma naozaj zaujímalo. Napríklad:

„10 rád pred kúpou plastových okien.
Ak plánujete kúpu plastového okna, určite siprečítajte náš bezplatný bulletin, pomocou ktorého môžete ušetriť kopu peňazí a energie. K stiahnutiu bulletinukliknite sem..."

Vidíte tenrozdiel? Odporúčam Vám premyslieť aký text dáte na úvodnú stránku Vašejwebstránky. Na internete máte 20 sekúnd na to, aby ste vzbudili záujem Vášhopotenciálneho klienta. Ak to nestihnete, máte obrovskú šancu, že ho navždystratíte. Skúste rozmýšľať hlavou Vášho potenciálneho klienta. Čo môžepotrebovať, čo môže chcieť od mojej stránky? Prečo prišiel na moju stránku?

SkryťVypnúť reklamu

Ak ste začínajúcipodnikateľ, nemáte obrovské finančné zdroje na masové kampane, tak dajte návštevníkom to, čo im nikto iný zatiaľnedal. Dajte im odpoveď na ich možné otázky, dajte im užitočné informácie,a oni sa Vám odvďačia kúpou Vášho produktu.

Samozrejme je totu napísané veľmi zjednodušene. V tomto príspevku som Vám chcel naznačiťlen hlavnú myšlienku, podstatu toho, čo ja nazývam partizánskou akciou.

Hlavnérozdiely medzi Dávidom a Goliášom:

GOLIÁŠ:

  • v podstate nekonečné finančné zdroje pre reklamnékampane

  • budujú simeno a image firmy

  • majúzabehnutú webstránku a obrovský počet návštevníkov, o ktorých sa nemusiastarať, lebo ich firma už je známa z obrovských reklamných kampaní

  • ichinternetový predaj je postavený na masovej reklame a väčšinou slúži len ako„podpora" klasického predaja

DÁVID:

  • začínajúci,malý alebo stredný podnikateľ

  • nová, neznámawebstránka, s malým počtom návštevníkov

  • málofinančných zdrojov na reklamu

  • ak chcepredať svoj produkt alebo službu cez internet, musí sa starať o svojichzákazníkov. Musí im dať niečo na viac, čo im veľké firmy neponúkajú.

Je veľmi dôležitépoznať, aké typy návštevníkov chodia na Vašu webstránku, a ako s nimikomunikovať.

Je dobré vedieťaké sú techniky, ktoré Vám pomôžu ,,chytiť,, Vášho návštevníka, a už viacho nepustiť.

Je dobré vedieť,čo ľudia hľadajú na internete, a tak isto aj na Vašej stránke.

A presneo tom budem písať v nasledujúcich príspevkoch tohto blogu.

Zsolt Baranyai

Zsolt Baranyai

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viac rokov sa zaoberám s Internet marketingom, a rozhodol som sa s Vami podeliť o moje skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  Internet marketingSúkromné

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

225 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu