Tak isto akov Biblickom príbehu Dávid zdolal Goliáša, aj malí a strední podnikatelia majú šancu zvíťaziť v bojiinternetového marketingu nad veľkými firmami.
Treba však na toísť s rozumom. Ani Dávid totiž nezačal bojovať proti Goliášovi s jeho zbraňami, ťažkým štítom, ostrýmmečom a kopijou. Prečo? Lebovedel, že takto by stopercentne prehral. V podstate by nemal ani najmenšiušancu na víťazstvo.
Presne tak, animalý a stredný podnikateľ nemôže zaplatiť desať a státisícovéreklamné kampane vo veľkých médiách, a nemôžu vstúpiť ani do cenového bojaproti veľkým firmám.
Čo spravilDávid? Namysleného, dobre vycvičenéhoobra zabil jednou ranou, pomocoukameňa z praku.
No dobre, to jeteda rada ... Čo teraz máme všetci bežať do hračkárstva a kúpiť si prak?
Nie, len pozrite, čo robia veľké firmy. Budujú simeno, budujú si image . Ja som najlacnejší, ja som najlepší, ja mám najstaršie meno, ja som značka atď.
Ale: na klientaakosi zabúdajú ...
A tu mášancu malý a stredný podnikateľ. Tak isto ako pani Mariška z rohu,ktorá tam už viac ako 10 rokov predáva potraviny. Má svoju zabehnutú klientelu,ktorá u nej nakupuje aj napriek tomu, že o 50 metrov ďalej vyrástolobrovský Hypermarket.
Prečo? Lebo paniMariška svoju klientelu osobne pozná. Osloví ich vlastným menom, spýta sa naich vnúčatá alebo deti, vypočuje ich problémy.
Jedným slovom,stará sa o svoju klientelu. Jej klienti dostanú ku každodennému chlebuniečo na viac, nadhodnotu, čo im Hypermarket nedokáže ponúknuť. Je to pocit ,že sa niekto o mňa stará, ženiekoho zaujímajú moje problémy, a snaží sa ich riešiť!
A presne toby ste mali robiť aj Vy na Vašej webstránke. Poviem Vám jeden príklad:
V roku 2007som dokončoval náš dom a hľadal som na internete firmu, ktorá by námdodala plastové okná. Navštívil som asi 20 stránok, a všade som videl toisté.
„Vítame Vás nanašej stránke. Naša firma vznikla v roku xy, máme certifikáty, bohatéskúsenosti atď..."
Nikde som nevidelniečo, čo by ma naozaj zaujímalo. Napríklad:
„10 rád pred kúpou plastových okien.
Ak plánujete kúpu plastového okna, určite siprečítajte náš bezplatný bulletin, pomocou ktorého môžete ušetriť kopu peňazí a energie. K stiahnutiu bulletinukliknite sem..."
Vidíte tenrozdiel? Odporúčam Vám premyslieť aký text dáte na úvodnú stránku Vašejwebstránky. Na internete máte 20 sekúnd na to, aby ste vzbudili záujem Vášhopotenciálneho klienta. Ak to nestihnete, máte obrovskú šancu, že ho navždystratíte. Skúste rozmýšľať hlavou Vášho potenciálneho klienta. Čo môžepotrebovať, čo môže chcieť od mojej stránky? Prečo prišiel na moju stránku?
Ak ste začínajúcipodnikateľ, nemáte obrovské finančné zdroje na masové kampane, tak dajte návštevníkom to, čo im nikto iný zatiaľnedal. Dajte im odpoveď na ich možné otázky, dajte im užitočné informácie,a oni sa Vám odvďačia kúpou Vášho produktu.
Samozrejme je totu napísané veľmi zjednodušene. V tomto príspevku som Vám chcel naznačiťlen hlavnú myšlienku, podstatu toho, čo ja nazývam partizánskou akciou.
Hlavnérozdiely medzi Dávidom a Goliášom:
GOLIÁŠ:
v podstate nekonečné finančné zdroje pre reklamnékampane
budujú simeno a image firmy
majúzabehnutú webstránku a obrovský počet návštevníkov, o ktorých sa nemusiastarať, lebo ich firma už je známa z obrovských reklamných kampaní
ichinternetový predaj je postavený na masovej reklame a väčšinou slúži len ako„podpora" klasického predaja
DÁVID:
začínajúci,malý alebo stredný podnikateľ
nová, neznámawebstránka, s malým počtom návštevníkov
málofinančných zdrojov na reklamu
ak chcepredať svoj produkt alebo službu cez internet, musí sa starať o svojichzákazníkov. Musí im dať niečo na viac, čo im veľké firmy neponúkajú.
Je veľmi dôležitépoznať, aké typy návštevníkov chodia na Vašu webstránku, a ako s nimikomunikovať.
Je dobré vedieťaké sú techniky, ktoré Vám pomôžu ,,chytiť,, Vášho návštevníka, a už viacho nepustiť.
Je dobré vedieť,čo ľudia hľadajú na internete, a tak isto aj na Vašej stránke.
A presneo tom budem písať v nasledujúcich príspevkoch tohto blogu.